De resultaten van de grondanalyse werden aangepast in de raming. Een overzicht van de totale meerkost hiervan is terug te vinden in bijlage 'Overzicht_samenvatting_oud_vs_nieuw'.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 56-57, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.
Het koninklijk besluit van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen. Het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald de artikels betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36, en meer bepaald artikel 2, 36° die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen. Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
In de zitting van 2 september 2019 keurde de gemeenteraad de voorwaarden en wijze van gunnen van het technish dossier voor de weg- en rioleringswerken Wijbosch perceel 1-2 / Dornik goed.
De kosten worden gedragen door stad Geel en de Geelse Huisvestingsmaatschappij, en gedeeltelijk gesubsidieerd door VMSW. Voor een correcte kostenverdeling werden er zones ingedeeld waarvan de kosten respectievelijk ten laste van de stad Geel of ten laste van Geelse Huisvestingsmaatschappij zijn, elke zone heeft ook zijn eigen door VMSW toegekende subsidiepercentage. Enkel zone 4 -aanleg wadi- valt zowel ten laste van de stad Geel (30%) als Geelse Huisvestingsmaatschappij (70%). Zone 5 bevat private huisaansluitingen op de riolering die volledige ten laste van de Geelse Huisvestingsmaatschappij vallen. De kostenverdeling is als volgt:
Voor de goedkeuring van het technisch dossier werd een raming opgesteld door studiebureel OMGEVING cvba, Uitbreidingstraat 390 2600 Antwerpen-Berchem. Door het ontbreken van de juiste resultaten van de grondanalyse werd er in de raming een inschatting gedaan van de hoeveelheden grondverzet met bijhordende grondcodes. Intussen werden de resultaten van de grondanalyse ontvangen en blijkt dat deze een grote invloed hebben op de opgestelde raming.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan het gewijzigde technisch dossier bij de "lastvoorwaarden en wijze van gunning voor de uitvoering van de omgevingsaanleg in het sociale huisvestingsproject ‘Wijdbosch - perceel 1-2 / Dornik’ " opgesteld door het studie- en ontwerpbureau OMGEVING cvba, Uitbreidingstraat 390 2600 Antwerpen-Berchem en door de gemeenteraad goedgekeurd op 2 september 2019.
Het krediet voor deze opdracht is voorzien op BD000009 Geel ontwikkelt attractieve stads- en dorpskernen. 2020 - 2025, AP000066 Geel vernieuwt haar openbaar domein. 2020 - 2025, AC000645 Geel zorgt in samenwerking met de Geelse huisvestingmaatschappij voor de weg- en rioleringswerken in Wijdbosch, perceel 1 en 2: Dornik, Verbueckenstraat en nieuwe woonwijk, MJP002185.
De subsidies van VMSW moeten rechtstreeks aan de stad overgemaakt worden. De inkomsten zijn voorzien op het krediet met beleidsdoelstelling BD000009 Geel ontwikkelt attractieve stads- en dorpskernen. 2020 - 2025, AP000066 Geel vernieuwt haar openbaar domein. 2020 - 2025, AC000645 Geel zorgt in samenwerking met de Geelse huisvestingmaatschappij voor de weg- en rioleringswerken in Wijdbosch, perceel 1 en 2: Dornik, Verbueckenstraat en nieuwe woonwijk, MJP002184.