Bij verzameldecreet dat het Vlaams parlement goedkeurde op 07-10-2020 heeft elk lokaal bestuur nu zelf de keuze om Gas-boetes, al dan niet, toe te passen op lichte snelheidsovertredingen.
Op het CBS van 11-05-2020 werd beslist om de mogelijkheid te onderzoeken om inbreuken op regels rond stilstaan en parkeren en negeren van verkeersborden C3 ( verboden toegang in beide richtingen) en F103 (voetgangerszone) die worden vastgesteld door camera's ( GAS-wet van 24-06-2013 , GAS 4 procedure), te sanctioneren met een administratieve geldboete.
Verder werd door het CBS gevraagd om de mogelijkheid te onderzoeken/ uitwerken voor de kleine snelheidsovertredingen ( zie hierboven de GAS 5)
Wat is het resultaat van dit onderzoek, de uitwerking ?
Verder werd in het voornoemde CBS -besluit en door de bevoegde schepen op de AGM van 18-11-2020 het instellen van GAS 5 gekoppeld aan de vernieuwing van de parkeerconcessie dewelke volgend jaar afloopt.
Heeft het bestuur reeds een beslissing genomen om verder te gaan met een externe firma of zal de stad de parkeerconcessie terug in eigen handen nemen ?