De vzw DOKO (Diensten ter Ondersteuning van het Katholiek Onderwijs) fungeert als opdrachtencentrale voor de aankoop van schoolmeubilair. Deze overeenkomst loopt van 10 maart 2021 tem 9 maart 2025, looptijd van 2 jaar met mogelijkheid om 2 keer te verlengen met 1 jaar. De raamovereenkomst omvat meubilair (met zijn vervangonderdelen). Er is een inventaris met vaste prijzen en een catalogus met een kortingspercentage. Bovenop de ingediende prijslijst en de korting op de catalogus staat de inschrijver een volumekorting toe aan de klanten die bepaalde omzetvolumes halen.
Het betreft een raamovereenkomst met VIER ondernemers overeenkomstig artikel 43§5 Wet Overheidsopdrachten.
Rangschikking Cascade | Leverancier |
1 | VANERUM |
2 | BAERT |
3 | DIDAKTA |
4 | DOX |
Kunnen aansluiten bij deze raamovereenkomst is een vereenvoudiging door de reeds uitgevoerde overheidsopdracht door vzw Doko, die volledig in orde is met de wet op de overheidsopdrachten. Daarnaast zijn de voordelige prijzen van de inventaris, de aangeboden kortingen op de catalogus en de volumekortingen zeer voordelig. Alsook de andere voorwaarden zoals vb. gratis leveren en inhuizen in de lokalen aangeduid door de klant door Vanerum, de mogelijkheid tot afname bij de diverse inschrijvers volgens het cascadesysteem. De voorgestelde materialen voldoen aan de kwaliteitsvoorwaarden die wij voor ogen hebben.
De raamovereenkomst wordt ook opengesteld voor scholen die niet tot het Katholieke onderwijsnet behoren. Inmiddels hebben al enkele stedelijke schoolbesturen hierop ingetekend.
De dienst stedelijk onderwijs wil hierbij aansluiten voor de aankoop van deze producten voor het stedelijk basisonderwijs en de stedelijke academies.
Jaarlijks gebeurt er een opvraging bij de scholen en academies of er nieuw bijkomend meubilair nodig is of verouderd meubilair vervangen dient te worden. Dit wordt eerst opgevangen door een stock van de dienst onderwijs zelf en indien dit hier niet aanwezig is, wordt er overgegaan tot een aankoop. Ook bij nieuwbouw- of renovatieprojecten wordt er nieuw meubilair aangekocht.
Een jaarlijkse schatting van wat we zullen afnemen via deze raamovereenkomst is moeilijk, aangezien het ene jaar bijna niets zal aangekocht worden omwille van de aanwezige stock, en het andere jaar bij een nieuwbouw - of renovatieproject hier veelvuldig gebruik van gemaakt zal worden.
Deze raamovereenkomst biedt de mogelijkheid om schoolmeubilair aan te kopen aan zeer sterke condities:
Het gevraagde mandaat vermeldt geen verplichting om via de raamovereenkomst aan te kopen.
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen, diensten en concessies;
Gelet op het koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 18 april 2017;
Gelet op het bestek nr. DOKO-2019-SDW01 van vzw DOKO;
Gelet op de aankondiging van de opdracht d.d. 14 maart 2019 van vzw DOKO;
Gelet op het proces-verbaal van de opening van de offertes d.d. 23 april 2019 van vzw DOKO;
Gelet op het gunningsverslag van 3 mei 2019 van vzw DOKO.
De gemeenteraad keurt de instap goed bij de raamovereenkomst van vzw DOKO voor de aankoop van schoolmeubilair, gegund aan volgende firma's en waarbij een afname dient te gebeuren conform volgend cascadesysteem:
Dit vanaf het moment van goedkeuring tot en met 9 maart 2025. Het mandaat in de bijlagen wordt ondertekend door het schoolbestuur.