In het kader van de opdracht “Leveren na afroep van verf en schildersmateriaal voor de voorraad van het magazijn gedurende vier jaar “ werd een bestek met nr. “ 2022-218” opgesteld. De Stad Geel treedt hierbij op als aankoopcentrale voor AGB Cultuur Geel.
De Stad Geel heeft een bijzonder bestek opgemaakt, hetgeen in bijlage wordt toegevoegd. Hierin zijn alle voorwaarden van de opdracht alsook de gunningswijze opgenomen.
De Raad van bestuur AGB Cultuur delegeert de opdracht tot gunning en sluiting van deze opdracht aan het college van burgemeester en schepenen van Stad Geel. De facturatie van de werken/leveringen of diensten zal gebeuren aan AGB Cultuur Geel.
De raming voor deze opdracht is terug te vinden in de bijlage. Deze raming betreft de aankopen voor Stad Geel, OCMW Geel, AGB Sport en AGB Cultuur.
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 48 maanden”
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
De huidige opdracht beoogt het sluiten van een raamovereenkomst met één enkele deelnemer waarbij niet alle voorwaarden in de raamovereenkomst werden bepaald.
De aanbestedende overheid beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.
Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.
Stadsbestuur Geel treedt op als aankoopcentrale voor OCMW Geel, AGB Cultuur en AGB Sport bij de gunning en de uitvoering van de opdracht.
Het vorige bestek voor de levering van verf en schildersmaterialen voor de voorraad van het magazijn is afgelopen op 31/8/2022.
Er diende een nieuw bestek opgemaakt te worden.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36, en meer bepaald artikel 2, 6° en 7°a (de aanbestedende overheid verricht gecentraliseerde aankoopactiviteiten voor de verwerving van leveringen of diensten die bestemd zijn voor aanbesteders) en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Onder aankoopcentrale wordt verstaan de aanbestedende overheid die gecentraliseerde aankoopactiviteiten en eventueel aanvullende aankoopactiviteiten verricht artikel 2, 6° van de wet van 17 juni 2016.
Meer bepaald gecentraliseerde aankoopactiviteiten waaronder wordt verstaan de activiteiten die permanent plaatsvinden op een van de volgende wijzen in dit geval zijnde de verwerving van leveringen en/of diensten die bestemd zijn voor aanbesteders;
Artikel 2, 7° van de wet van 17 juni 2016.
Een aanbestedende overheid die beroep doet op een aankoopcentrale zoals bedoeld in artikel 2, 6° en 7° van de wet van 17 juni 2016 is vrijgesteld van de verplichting om zelf een procedure te organiseren.
De Raad van bestuur AGB Cultuur keurt het optreden van stad Geel als aankoopcentrale, zoals bepaald in artikel 2 7° van de wet van 17 juni 2016 meer bepaald gecentraliseerde aankoopactiviteiten waaronder wordt verstaan de activiteiten die permanent plaatsvinden op een van de volgende wijzen in dit geval zijnde de verwerving van leveringen en/of diensten die bestemd zijn voor aanbesteders, goed
De Raad van bestuur AGB Cultuur Geel keurt het bijgevoegde bestek en raming goed.
De Raad van bestuur AGB Cultuur Geel keurt goed dat de facturatie rechtstreeks zal gebeuren.