Gelet op het feit dat de stad voor één of meerdere activiteiten aangesloten is bij de opdrachthoudende vereniging Iveka;
Gelet op het feit dat de stad per aangetekend schrijven van 30 april 2019 werd opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering tevens jaarvergadering van Iveka die op 18 juni 2019 plaatsheeft in in Den Eyck, Houtum 39 te 2460 Kasterlee;
Gelet op het feit dat een dossier met documentatiestukken aan de gemeente/stad per brief van 30 april 2019 overgemaakt werd;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
De stad moet de agendapunten van de algemene vergadering goedkeuren en het mandaat van de vertegenwoordigers vaststellen.
Decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad keurt de agendapunten voor de algemene jaarvergadering van Iveka op 18 juni 2019 als volgt goed:
1. Kennisneming verslagen Iveka van de raad van bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2018.
2. Goedkeuring van de jaarrekening Iveka afgesloten op 31 december 2018 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Kennisname vastgelegd resultaat Q1 2019.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris Iveka met betrekking tot het boekjaar 2018.
5. Evaluatieverslag met betrekking tot de werking van de opdrachthoudende vereniging tijdens de vorige 6 jaar en het ondernemingsplan 2019-2024.
6. Aanbod OV 2.0 – uitbreiding activiteiten.
7. Statutaire benoemingen en mededelingen.
Gemeentelijk vertegenwoordiger Tinne Vangeel noch haar plaatsvervanger kunnen deelnemen aan de algemene vergadering.
De gemeenteraad duidt mevrouw Griet Verhesen aan om deel te nemen aan de algemene vergadering van Iveka, op 18 juni 2019 en te stemmen overeenkomstig deze beslissing, evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze algemene vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be .