Terug
Gepubliceerd op 15/10/2019

2019_CBS_02602 - Partnership promotiecampagne Kempen 2020 - Goedkeuren

College van Burgemeester en Schepenen
ma 14/10/2019 - 13:00 Bureel algemeen directeur
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis, Nadine Laeremans, Griet Smaers, Marleen Verboven, Bart Julliams, Ben Van Looveren, Tom Corstjens, Marlon Pareijn, Francois Mylle

Secretaris

Francois Mylle

Voorzitter

Vera Celis
2019_CBS_02602 - Partnership promotiecampagne Kempen 2020 - Goedkeuren 2019_CBS_02602 - Partnership promotiecampagne Kempen 2020 - Goedkeuren

Motivering

Argumentatie

De totale bijdrage aan de promotiecampagne van Toerisme Kempen voor 2020 voor stad Geel bedraagt 6500 euro incl. BTW.

Aanleiding en context

Jaarlijks werkt Toerisme Kempen een promotiecampagne uit i.s.m. de steden en de gemeenten uit de provincie Antwerpen. Doelstelling hierbij is om de imagocampagne verder uit te bouwen, de toerist te inspireren en te informeren over de Kempen, en de samenwerking met media en routeplatformen te verankeren in de promotie.

Elke partner kan intekenen voor de basiscommunicatie. De gevraagde inbreng is afhankelijk van het toeristisch potentieel van de gemeente. Er zijn 2 categorieën. De stad Geel valt onder de categorie “grote toeristische gemeente”:

  • grote toeristische gemeente: inbreng 2.500 euro incl. btw

  • kleine toeristische gemeente: inbreng 1.250 euro incl. btw

Bijkomend kan er ingetekend worden op twee mediapakketten:

  • Mediapakket "Business Class":
    • € 3.500 incl. BTW per partner
    • Deelname in wave 1 met native artikel, video en print
      • 4 weken campagne in juni
      • Native dossier op nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be
      • 15 seconden inspiratietrailer
      • Traffic drivers deels getarget op travellers
      • Het Nieuwsblad Magazine
      • 40.000 reads
    • Deelname in wave 2
      • 6 weken campagne in juli en augustus
      • Pre-rolls op nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be en standaard.be
      • 565.000 views
  • Mediapakket "Economy":
    • € 1.500 incl. BTW per partner
    • Deelname in wave 1 met native artikel
      • 4 weken campagne in juni
      • Native dossier op nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be
      • Traffic drivers deels getarget op travellers
      • 40.000 reads

Optionele extra's i.v.m. de zomercampagne:

  • Native artikel op june.be (online travel magazine)
    • € 350 per partner
    • 48u op homepage
      • 20.000 page views per maand
    • Inclusief Facebook & Instagram boost
      • 10.500 Facebook Fans
      • 2.350 Instagram Fans
  • Facebook Ad via ToerismeKempen
    • € 150 per partner
    • inclusief € 200 klikbudget

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen beslist om deel te nemen aan de promotiecampagne van Toerisme Kempen zodat het toeristisch aanbod van Geel mee opgenomen wordt. De inbreng voor stad Geel hiervoor bedraagt 2500 euro incl. BTW.

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen beslist om in te tekenen op het mediapakket "Business Class" voor € 3.500 incl. BTW:

  • Deelname in wave 1 met native artikel, video en print
    • 4 weken campagne in juni
    • Native dossier op nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be
    • 15 seconden inspiratietrailer
    • Traffic drivers deels getarget op travellers
    • Het Nieuwsblad Magazine
    • 40.000 reads
  • Deelname in wave 2
    • 6 weken campagne in juli en augustus
    • Pre-rolls op nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be en standaard.be
    • 565.000 views

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen beslist om in te tekenen op de optionele extra's i.v.m. de zomercampagne:

  • Native artikel op june.be (online travel magazine)
    • € 350 per partner
    • 48u op homepage
      • 20.000 page views per maand
    • Inclusief Facebook & Instagram boost
      • 10.500 Facebook Fans
      • 2.350 Instagram Fans
  • Facebook Ad via ToerismeKempen
    • € 150 per partner
    • inclusief € 200 klikbudget

Artikel 4

De nodige financiële middelen (6500 euro incl. BTW) worden voorzien in het budget 2020 van dienst toerisme en stadsanimatie.