Terug
Gepubliceerd op 25/09/2019

2019_RMW_00074 - Woonzorgcentrum Wedbos - Onderhoudscontract digitale TV - Goedkeuren

Raad voor Maatschappelijk Welzijn
ma 02/09/2019 - 21:30 Ooievaarsnest
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Griet Smaers, Brigitte Kempen, Noël Devos, Pieter Cowé, Benny Eyckmans, Greet Daems, Gareth Van der Velde, Petra Gyesbreghs, Marleen Verboven, Bart Julliams, Griet Verhesen, Timmy Vanuytsel, Pieter Verhesen, Evelien Lievens, Lieselotte Thys, Dirk Kennis, Nadine Laeremans, Tom Corstjens, Fonsy Bellinckx, Vera Celis, Luc Van Laer, Rosa Van Cleempoel, Ben Van Looveren, Luc Verguts, Ivan Wartel, Lea Neyens, Griet Ceusters, Tinne Van Gelder, Marlon Pareijn, Tinne Vangeel, Greet Bakelants, Francois Mylle

Afwezig

Patrick Graux, Elhasbia Zayou

Secretaris

Francois Mylle

Voorzitter

Griet Smaers
2019_RMW_00074 - Woonzorgcentrum Wedbos - Onderhoudscontract digitale TV - Goedkeuren 2019_RMW_00074 - Woonzorgcentrum Wedbos - Onderhoudscontract digitale TV - Goedkeuren

Motivering

Aanleiding en context

In de loop van 2016 werd de analoge TV-installatie van WZC het Wedbos en de 120 TV-toestellen vervangen door een digitale broadcast installatie met bijhorende TV-toestellen via een samen-aankoop van Zorgbedrijf Antwerpen. In tegenstelling tot de andere inschrijvers werd gekozen voor een aankoopovereenkomst i.p.v. een huurovereenkomst bij de firma Screenservices nv.

Bij deze aankoop werd geen onderhoudscontract voorzien, wat wel standaard bij een huurovereenkomst inbegrepen zou zitten.

Om hun klanten met een aankoopovereenkomst toch dezelfde dienstverlening te bieden, heeft de installateur Screenservices nv hiervoor een versie van het onderhoudscontract uitgewerkt.

In 2018 gingen al 2 toestellen stuk en dienden opnieuw aangekocht te worden en momenteel is er nog een toestel stuk, waardoor er een kamer zonder TV zit.

De lange wachttijd voor de vervanging van de nieuwe toestellen zorgde vorig najaar voor een lange periode zonder TV op 2 kamers.

Er zijn ook nogal wat klachten over de het TV signaal, waar onze techniekers zelf doorgaans geen oplossing voor kunnen aanbieden.

Ook de aangepaste afstandsbedieningen gaan relatief snel stuk.

Zonder onderhoudscontract met vastgelegde afspraken verloopt het contact met Screenservices nogal traag en hebben we geen vast aanspreekpunt.

 

Argumentatie

Daarom is het aan te raden bijgevoegd onderhoudscontract af te sluiten waarbij er:

  • Voldoende reservetoestellen on-site aanwezig zullen zijn
  • Voldoende reserve-onderdelen in stock zullen zijn, zodat defecten vlot opgelost kunnen worden
  • Interventietijden (48 uur op kantoordagen) vastliggen
  • Updates en upgrades van alle software inbegrepen zijn
  • Eventuele frequentiewijzigingen van de zenderlijsten opgevangen kunnen worden.

Ter info zit bij het onderhoudscontract ook de vergelijking van de service die aangeboden wordt bij dit onderhoudscontract (dezelfde als bij huurovereenkomsten).

De kolom van verkoop is momenteel hetgeen wat wij hebben afgesloten (zonder onderhoudsovereenkomst).

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn keurt het dossier betreffende het onderhoudscontract voor digitale TV goed.