Terug
Gepubliceerd op 29/08/2019

2019_VB_00228 - Woonzorgcentrum Wedbos - Onderhoudscontract digitale TV - Goedkeuren

Vast Bureau
ma 12/08/2019 - 16:30 Bureel algemeen directeur
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis, Griet Smaers, Marleen Verboven, Bart Julliams, Nadine Laeremans, Tom Corstjens, Ben Van Looveren, Marlon Pareijn, Francois Mylle

Secretaris

Francois Mylle

Voorzitter

Vera Celis
2019_VB_00228 - Woonzorgcentrum Wedbos - Onderhoudscontract digitale TV - Goedkeuren 2019_VB_00228 - Woonzorgcentrum Wedbos - Onderhoudscontract digitale TV - Goedkeuren

Motivering

Argumentatie

Daarom is het aan te raden bijgevoegd onderhoudscontract af te sluiten waarbij er:

  • Voldoende reservetoestellen on-site aanwezig zullen zijn
  • Voldoende reserve onderdelen in stock zullen zijn, zodat defecten vlot opgelost kunnen worden
  • Interventietijden (48 uur op kantoordagen) vastliggen
  • Updates en upgrades van alle software inbegrepen zijn
  • Eventuele frequentiewijzigingen van de zenderlijsten opgevangen kunnen worden.

Ter info zit bij het onderhoudscontract ook de vergelijking van de service die aangeboden wordt bij dit onderhoudscontract (dezelfde als bij huurovereenkomsten).

De kolom van verkoop is momenteel hetgeen wat wij hebben afgesloten (zonder onderhoudsovereenkomst).

Aanleiding en context

In de loop van 2016 werd de analoge TV installatie van WZC het Wedbos en de 120 TV toestellen vervangen door een digitale broadcast installatie met bij horende TV toestellen via een samen-aankoop van Zorgbedrijf Antwerpen. In tegenstelling tot de andere inschrijvers werd gekozen voor een aankoopovereenkomst i.p.v. een huurovereenkomst bij de firma Screenservices nv.

Bij deze aankoop werd geen onderhoudscontract voorzien, wat wel standaard bij een huurovereenkomst inbegrepen zou zitten.

Om hun klanten met een aankoopovereenkomst toch dezelfde dienstverlening te bieden, heeft de installateur Screenservices nv hiervoor een versie van het onderhoudscontract uitgewerkt.

In 2018 gingen al 2 toestellen stuk en dienden opnieuw aangekocht te worden en momenteel is er nog een toestel stuk, waardoor er een kamer zonder TV zit.

De lange wachttijd voor de vervanging van de nieuwe toestellen zorgde vorig najaar voor een lange periode zonder TV op 2 kamers.

Er zijn ook nogal wat klachten over de het TV signaal, waar onze techniekers zelf doorgaans geen oplossing voor kunnen aanbieden.

Ook de aangepaste afstandsbedieningen gaan relatief snel stuk.

Zonder onderhoudscontract met vastgelegde afspraken verloopt het contact met Screenservices nogal traag en hebben we geen vast aanspreekpunt.

 

Besluit

Het vast bureau legt het volgende voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn:

Artikel 1

Het vast bureau legt het dossier ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

Artikel 2

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist dat het onderhoudscontract afgesloten wordt voor het onderhoud van de digitale TV in Wedbos met Screenservices, AV. Huart Hamoirlaan 55 te 1030 Brussel voor een jaarlijks bedrag van € 3415,104 incl. 21% btw en voor een periode van 6 jaar.

Artikel 3

Het vast bureau geeft de opdracht om na te gaan of deze gunning kan gegeven worden voor 2 of 3 jaar.

Artikel 4

Het vast bureau geeft de opdracht aan de diensten om na te gaan hoe de duurtijd van het contract kan worden ingeperkt.