De offertes dienden het bestuur ten laatste op 24 februari 2020 om 10.00 uur te bereiken.
De verbintenistermijn van 120 kalenderdagen eindigt op 23 juni 2020.
Er werden 2 offertes ontvangen:
- INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren (Prijsvergelijking: € 316,98);
- Marsival - Duboccage BVBA, Bissegemstraat 214 te 8560 Gullegem (Prijsveregelijking: € 355,17);
Onderwijs stelde op 6 maart 2020 het verslag van nazicht van de offertes op.
Onderwijs stelt voor om, rekening houdende met het voorgaande, de basisopdracht te gunnen aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren, tegen de eenheidsprijzen die vermeld staan in de ingediende prijslijst/offerte.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet) en artikel 57.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
In het kader van de opdracht “Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden verlenging van 12 maanden mogelijk ” werd een bestek met nr. 2019-163 opgesteld door Onderwijs.
Deze opdracht is als volgt opgedeeld:
* Basisopdracht (Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden), raming: € 65.000,00 excl. btw of € 78.650,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 (Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden), raming: € 32.500,00 excl. btw of € 39.325,00 incl. 21% btw.
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 97.500,00 excl. btw of € 117.975,00 incl. 21% btw.
De gemeenteraad verleent in zitting van 3 februari 2020 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De gemeenteraad besliste in zitting van 3 februari 2020 om de plaatsingsprocedure te starten en volgende ondernemers uit te nodigen om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure:
- INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren;
- Marsival - Duboccage BVBA, Bissegemstraat 214 te 8560 Gullegem;
- Onzea Drukkerij Papierhandel NV, Lage Kaart 156 A te 2930 Brasschaat.
De GR is bevoegd op basis van artikel 41 van het Decreet Lokaal Bestuur. Het CBS is bevoegd op basis van artikel 56 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 6 maart 2020, opgesteld door Onderwijs.
Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.
De basisopdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren, tegen de eenheidsprijzen die vermeld staan in de ingediende prijslijst/offerte. De verlenging wordt gegund tegen dezelfde voorwaarden als de basisopdracht.
De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2019-163.
De uitgave voor deze opdracht met een geraamd bedrag van € 117.975,00 incl. BTW is voorzien in het exploitatiebudget en investeringsbudget van 2020 (en 2021/2022 met dezelfde budgetsleutels/acties en ramingen). De betaling zal gebeuren met de kredieten ingeschreven in het exploitatiebudget en investeringsbudget van 2020 met volgende:
- Budgetcodes:
2400000/1/0800 - Meubilair, kantooruitrusting en rollend materiaal - gemeenschapsgoederen - Aanschaffingswaarde - Gewoon basisonderwijs
2400000/1/0801 - Meubilair, kantooruitrusting en rollend materiaal - gemeenschapsgoederen - Aanschaffingswaarde - Buitengewoon basisonderwijs
2400000/1/0820 - Meubilair, kantooruitrusting en rollend materiaal - gemeenschapsgoederen - Aanschaffingswaarde - Deeltijds kunstonderwijs
6131000/1/0800 - Diensten en diverse leveringen - Gewoon basisonderwijs
6131000/1/0801 - Diensten en diverse leveringen - Buitengewoon basisonderwijs
6131000/1/0820 - Diensten en diverse leveringen - Deeltijds kunstonderwijs
- Acties en ramingen: