In vergadering van het college van burgemeester en schepenen van 25 juni 2018 werd dhr. François Mylle aangesteld in de functie van algemeen directeur van de stad Geel.
In de hoedanigheid van algemeen directeur en in uitvoering van artikel 272 van het decreet lokaal bestuur is hij gehouden tot ondertekening van alle girale betalingen.
Deze bevoegdheid kan hij delegeren aan één of meerdere personeelsleden.
In de hoedanigheid van algemeen directeur en in uitvoering van artikel 279 van het decreet lokaal bestuur is hij gehouden tot ondertekening van:
de reglementen, beslissingen en akten van de raad voor maatschappelijk welzijn, en alle andere stukken of briefwisseling die specifiek betrekking hebben op de raad voor maatschappelijk welzijn
de reglementen, beslissingen en akten van het vast bureau
de beslissingen en akten van de voorzitter van het vast bureau
de reglementen, de beslissingen en de briefwisseling van het bijzonder comité voor de sociale dienst
Artikel 283 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur zijn bevoegdheid tot ondertekening of medeondertekening kan opdragen aan een of meer personeelsleden van de gemeente, tenzij die bevoegdheid betrekking heeft op de ondertekening van de notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad/raad voor maatschappelijk welzijn en van de notulen van het college van burgemeester en schepenen/vast bureau. Zoals, in toepassing van artikel 196 decreet lokaal bestuur, is opgenomen in de beheersovereenkomst tussen gemeente en openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn kan hij die bevoegdheid ook toevertrouwen aan een of meer personeelsleden van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn.
De personeelsleden aan wie de opdracht tot ondertekening of medeondertekening is gegeven, vermelden die opdracht bij hun handtekening.
De algemeen directeur kan deze opdracht schriftelijk geven en deze kan altijd herroepen worden.
Artikel 279 en 283 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De onderscheiden diensten van zowel gemeente als OCMW voeren heel wat schriftelijke communicatie naar medewerkers, maar ook naar gebruikers van de verschillende entiteiten.
Om de administratieve flow vlot te laten verlopen is het aangewezen een delegatie van handtekenbevoegdheid van de algemeen directeur naar medewerkers te doen voor die stukken die betrekking hebben op uitvoering van beslist beleid.
De algemeen directeur deelt de delegatie van haar bevoegdheden mee aan het bestuur en alle betrokkenen.
Als bijlage bij dit delegatiebesluit is ter verduidelijking een volledig overzicht van de delegaties van bevoegdheden toegevoegd. Deze bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het besluit van de algemeen directeur van 21/12/2020 over de delegatie van handtekenbevoegdheid:
Documenten |
Informatie en voorbeelden |
Brieven over de afhandeling van de loonverwerking |
Informatie, simulaties, brieven in verband met inhouding loon |
Tewerkstellingsattesten/ Werkgeversattesten |
Verklaringen van anciënniteit, van tewerkstelling bij uitdiensttreding, verklaring voor verzekering gewaarborgd wonen, … |
Formulieren en briefwisseling bij uitdiensttreding |
C4, werkgeversattesten, vakantieattesten |
Formulieren en briefwisseling over verlofstelsels |
Formulieren voor RVA: C61, C61 SV, aanvragen aanmoedigingspremies, begeleidende brieven voor besluiten algemeen directeur |
Formulieren en briefwisseling over vorming, training en opleiding |
Uitnodigingen voor interne opleidingen, communicatie rond besluiten VTO |
Formulieren en briefwisseling over arbeidsongevallen |
Begeleidende brieven bij besluiten CBS: consolidatie arbeidsongeval, niet-erkenning van een arbeidsongeval. Begeleidende brief aan Fonds voor Arbeidsongevallen bij een niet-erkend arbeidsongeval |
Formulieren en briefwisseling over de organisatie van de medische onderzoeken |
Uitnodigingsbrieven voor medische onderzoeken |
Briefwisseling over werving en selectie |
Praktische afhandeling dossiers werving en selectie:
|
Deze handtekeningbevoegdheid wordt gedelegeerd aan: Karen Lambaerts, deskundige; Geert Peeters, hoofdadviseur; Elke Raeymaekers, diensthoofd; Dorien Swolfs, administratief medewerker; Wendy Thijs, deskundige; Lin Vermeiren, administratief medewerker; Ine Winters, beleidsadviseur; Carmen Haxelmans, administratief medewerker; Annick Camps, stafmedewerker; Caroline Vervecken, administratief medewerker, Katleen Mannaerts, deskundige, Christine Boeckmans, beleidsadviseur welzijn, Carolien Szczudlo, administratief medewerker; Heidi Geerinckx, administratief medewerker; Lien Peeters, deskundige; Bert De Boel, administratief medewerker, ongeacht of zij bij het OCMW of de stad in dienst zijn.
Met dit besluit van delegaties van bevoegdheden (en handtekeningen) worden alle voorgaande besluiten in dit verband ingetrokken en wordt een nieuw geïntegreerd besluit genomen. Deze delegaties bevestigen het toevertrouwen van de corresponderende bevoegdheid aan de betrokken medewerkers.
Als bijlage bij dit delegatiebesluit is als verduidelijking een volledig overzicht van de delegaties van bevoegdheden toegevoegd. De algemeen directeur delegeert hierbij zijn bevoegdheid (en handtekening) onder zijn verantwoordelijkheid aan de opgesomde medewerkers die de huidige functiehouders zijn van de vermelde functies. Deze delegatie gaat over op hun opvolgers en behoort tot hun functiebeschrijving.
Deze bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.
Dit besluit treedt in werking vanaf 1 januari 2021.