De GR is bevoegd op basis van artikel 41 van het Decreet Lokaal Bestuur. Het CBS is bevoegd op basis van artikel 56 van het Decreet Lokaal Bestuur.
In het kader van de opdracht “Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden verlenging van 12 maanden mogelijk ” werd een bestek met nr. 2019-163 opgesteld door Onderwijs.
Deze opdracht is als volgt opgedeeld:
* Basisopdracht (Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden), raming: € 65.000,00 excl. btw of € 78.650,00 incl. 21% btw;
* Verlenging 1 van 12 maanden(Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden), raming: € 32.500,00 excl. btw of € 39.325,00 incl. 21% btw.
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 97.500,00 excl. btw of € 117.975,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende ondernemers komen in aanmerking om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren;
- Marsival - Duboccage BVBA, Bissegemstraat 214 te 8560 Gullegem;
- Onzea Drukkerij Papierhandel NV, Lage Kaart 156 A te 2930 Brasschaat.
Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 24 februari 2020 om 10.00 uur voorgesteld.
Het stadsbestuur heeft de bedoeling over te gaan tot de aanduiding van een leverancier voor het leveren op afroep van diverse schoolbenodigdheden ten behoeve van de stedelijke scholen/academies en de onderwijsdienst, voor een periode van 24 maanden. Dit kan mogelijks verlengd worden met één jaar via een stilzwijgende verlenging aan dezelfde voorwaarden als in de basisopdracht. In het kader hiervan werd een bestek met nummer 2019-163 opgesteld door de dienst onderwijs. De jaarlijkse kostenraming bedraagt € 32 500 euro excl. BTW.
Het huidige contract loopt af op 28/02/20 en er dient een nieuwe marktverkenning te gebeuren.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet) en artikel 57.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
Het bestek met nr. 2019-163 en de raming voor de opdracht “Aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden verlenging van 12 maanden mogelijk ”, opgesteld door Onderwijs worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 97.500,00 excl. btw of € 117.975,00 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren;
- Marsival - Duboccage BVBA, Bissegemstraat 214 te 8560 Gullegem;
- Onzea Drukkerij Papierhandel NV, Lage Kaart 156 A te 2930 Brasschaat.
De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 24 februari 2020 om 10.00 uur.
De gemeenteraad keurt de vergelijkingslijst als bijlage goed.
De uitgave voor deze opdracht met een geraamd bedrag van € 117.975,00 incl. BTW is voorzien in het exploitatiebudget en investeringsbudget van 2020 (en 2021/2022 met dezelfde budgetsleutels/acties en ramingen) met volgende:
- Budgetcodes:
2400000/1/0800 - Meubilair, kantooruitrusting en rollend materiaal - gemeenschapsgoederen - Aanschaffingswaarde - Gewoon basisonderwijs
2400000/1/0801 - Meubilair, kantooruitrusting en rollend materiaal - gemeenschapsgoederen - Aanschaffingswaarde - Buitengewoon basisonderwijs
2400000/1/0820 - Meubilair, kantooruitrusting en rollend materiaal - gemeenschapsgoederen - Aanschaffingswaarde - Deeltijds kunstonderwijs
6131000/1/0800 - Diensten en diverse leveringen - Gewoon basisonderwijs
6131000/1/0801 - Diensten en diverse leveringen - Buitengewoon basisonderwijs
6131000/1/0820 - Diensten en diverse leveringen - Deeltijds kunstonderwijs
- Acties en ramingen: