Terug
Gepubliceerd op 08/03/2021

2021_BURG_00037 - (V)oor een appel en een ei - ouderraad de Burgstraat - 19/3/2021

Burgemeester
ma 08/03/2021 - 16:30 Kabinet burgemeester
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Vera Celis
2021_BURG_00037 - (V)oor een appel en een ei - ouderraad de Burgstraat - 19/3/2021 2021_BURG_00037 - (V)oor een appel en een ei - ouderraad de Burgstraat - 19/3/2021

Motivering

Aanleiding en context

De Ouderraad van de Burgstraat vraagt de toestemming voor de organisatie van de afhaalactie (V)oor een appel en een ei, op vrijdag 19/3/2021.

De  bestellingen worden op voorhand door de leerlingen meegebracht, tesamen met de betaling ervan. Voor de effectieve afhaling wordt een tijdslot voorzien, zodat samenscholing kan vermeden worden. De ouderraad zet enkel de bestellingen klaar. 

Afhalingen gebeuren buiten de schooluren, buiten, op de speelplaats. Hiervoor is een circulatieplan voorzien, zodat men niet in elkaars vaarwater komt. 

Allen zullen met mondmasker werken en de nodige social distance houden.

Regelgeving: bevoegdheid (bijzonder)

Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen

Adviezen

Politie Gunstig onder voorwaarden

Het initiatief wordt toegevoegd aan de evenementenkalender die ter beschikking wordt gesteld van de patrouillerende politieteams zodat toezicht en nazicht zich eventueel kunnen voordoen. 

De geldende maatregelen en protocollen respecteren in het kader van de bestrijding van het Covid 19-virus die van toepassing zijn op het moment dat het initiatief doorgaat.

De deelnemers dienen duidelijk geïnformeerd te worden door de organisator over de geldende maatregelen en onderrichtingen in het kader van de bestrijding van het Covid19-virus bij afhaling.

Besluit

De burgemeester beslist:

Artikel 1

Vera Celis, burgemeester stad Geel, geeft de toestemming aan de Ouderraad van de Burgstraat voor de organisatie van de afhaalactie (V)oor een appel en een ei, op vrijdag 19/3/2021.

De  bestelformulieren worden op voorhand door de leerlingen meegebracht, tesamen met de betaling ervan. Voor de effectieve afhaling wordt een tijdslot voorzien, zodat samenscholing kan vermeden worden. De ouderraad zet enkel de bestellingen klaar. 

Afhalingen gebeuren buiten de schooluren, buiten, op de speelplaats. Hiervoor is een circulatieplan voorzien, zodat men niet in elkaars vaarwater komt. 

Een team van maximum 4 personen, allen met  mondmasker werken, de nodige social distance en hygiënemaatregelen zal de afhaling coördineren.

De voorwaarden vermeld in het besluit moeten strikt nageleefd worden.

Artikel 2

De deelnemers dienen duidelijk geïnformeerd te worden door de organisator over de geldende maatregelen en onderrichtingen in het kader van de bestrijding van het Covid19-virus bij afhaling.

Artikel 3

De geldende maatregelen en protocollen in het kader van de bestrijding van het Covid 19-virus die van toepassing zijn op het moment dat het initiatief doorgaat, dienen gerespecteerd te worden.

Artikel 4

Dit besluit geldt indien er geen verdere maatregelen genomen worden in het kader van de bestrijding van Covid19 die verbieden dat dit initiatief kan doorgaan.