De gemeente is aangesloten voor één of meerdere activiteiten bij de opdrachthoudende vereniging Iveka;
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 24 september 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Iveka die op 14 december 2021 (18u00) plaats heeft in Aldhem, Jagersdreef 1 te 2280 Grobbendonk.
De agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Iveka bevat volgende agendapunten :
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2022;
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV;
3. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap;
4. Statutaire benoemingen;
5. Statutaire mededelingen.
De gemeente heeft een dossier met documentatiestukken ontvangen per brief van 24 september 2021 en aanvullend een nazending per e-mail met aanvullende informatie met betrekking tot agendapunt 3;
Omdat we geconfronteerd worden met het coronavirus en bijhorende maatregelen om de pandemie COVID-19 in te dijken, staat het op heden niet vast onder welke vorm deze Algemene Vergadering zal kunnen plaatsvinden: fysiek, digitaal dan wel schriftelijk;
Gelet op de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent de coronamaatregelen (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op de bijeenkomst voor de algemene vergadering, wordt gevraagd om een expliciete beslissing over alle voorliggende agendapunten te nemen. Op deze manier kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een schriftelijke algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 432, alinea 3 dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
De gemeenteraad keurt de agenda goed van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka d.d. 14 december 2021:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2022;
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV;
3. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap;
4. Statutaire benoemingen;
5. Statutaire mededelingen.
De gemeenteraad besluit de vertegenwoordiger, Tinne Vangeel, van de stad die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka op 14 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
De gemeenteraad besluit het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.