De gemeenteraad wordt verzocht het verslag van vorige zitting goed te keuren.
De gemeenteraad keurt het verslag van de vorige zitting goed.
We wensen vanuit de scholengemeenschap de schooluren van de stedelijke basisscholen aan te passen met ingang van schooljaar 2021-2022. Ten eerste zien we het als een meerwaarde om op alle stedelijke scholen dezelfde schooluren te installeren. Ten tweede willen we de dagen opdelen in 4 lestijden in de voormiddag en 2 lestijden in de namiddag. Dit zou de dagelijkse schoolorganisatie positief beïnvloeden, de personeelsplanning verbeteren en zo de kwaliteit van het onderwijs ten goede komen.
De belangrijkste voordelen van dergelijke wijziging zijn:
De toenemende vraag aan deeltijdse stelsels in combinatie met de schaarste aan geschikte interimarissen, noodzaakt ons om de lessenroosters van alle leerkrachten zo efficiënt mogelijk in te richten. De opdracht van interimarissen zo optimaal mogelijk kunnen combineren tussen onze scholen, is hierbij zeer belangrijk.
Verschillende andere schoolbesturen hebben reeds de stap gezet naar een lessenrooster met 4 lestijden in de voor- en 2 lestijden in de namiddag. Uit een bevraging bleek dat al deze schoolbesturen die overstap achteraf positief evalueren.
Wijzigingen aan schooluren hebben echter een grote impact op de betrokkenen. Daarom vonden we het belangrijk om deze denkoefening naar nieuwe schooluren participatief aan te pakken. Volgende stappen werden ondernomen:
Medio januari 2021: 1e bevraging personeel stedelijke basisscholen (zie bijlage voor het opzet van de bevraging):
Begin maart 2021: 2e bevraging personeel stedelijke basisscholen (zie bijlage voor het opzet van de bevraging):
10 maart 2021: overleg bestuurscomité SBS Geel + burgemeester:
2e deel maart 2021: bespreking schoolteams
30 maart 2021: positief advies schoolraad (zie bijlage voor het verslag van de schoolraad)
20 april 2021: advies ABOC (zie bijlage voor protocolakkoord)
Het uiteindelijke voorstel voor de nieuwe schooluren voor alle stedelijke basisscholen is als volgt (zie bijlage voor het schematisch overzicht):
De verschillende schoolteams kozen de namiddagspeeltijd als volgt:
SBS De Burgstraat | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SBS De Bollenboom | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SBS De Steltloper | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SAIO | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SBS De Katersberg | Speeltijd tussen de 2 lestijden van 14u10 tot 14u25 |
SBS Winkelomheide | Speeltijd tussen de 2 lestijden van 14u10 tot 14u25 |
SBS Larum | Lagere school: Speeltijd tussen de 2 lestijden van 14u10 tot 14u25 Kleuterschool: Speeltijd van 14u45-15u00 + een afsluitend kwartier in de klas |
De gemeenteraad keurt de nieuwe schooluren vanaf schooljaar 2021-2022 voor alle stedelijke basisscholen goed. De gemeenteraad gaat hiermee akkoord met onderstaande dagindeling:
De gemeenteraad keurt de nieuwe planning van de namiddagspeeltijd vanaf schooljaar 2021-2022 van de verschillende stedelijke scholen goed. De gemeenteraad gaat hiermee akkoord met onderstaande indeling:
SBS De Burgstraat | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SBS De Bollenboom | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SBS De Steltloper | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SAIO | Afsluitende speeltijd van 15u00 tot 15u15 |
SBS De Katersberg | Speeltijd tussen de 2 lestijden van 14u10 tot 14u25 |
SBS Winkelomheide | Speeltijd tussen de 2 lestijden van 14u10 tot 14u25 |
SBS Larum | Lagere school: Speeltijd tussen de 2 lestijden van 14u10 tot 14u25 Kleuterschool: Speeltijd van 14u45-15u00 + een afsluitend kwartier in de klas |
Statuten van IOK
Op 18 mei 2021 vindt de algemene vergadering van IOK plaats.
De agenda van deze algemene vergadering bevat volgende agendapunten :
1. Vervanging bestuurder
2. Goedkeuring van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2020
3. Verslag van de commissaris-revisor over het boekjaar 2020
4. Resultaatsbestemming 2020
5. Goedkeuring van de jaarrekeningen over het boekjaar 2020, afgesloten per 31 december 2020
6. Kwijting te geven afzonderlijk aan de bestuurders en commissaris-revisor over de uitoefening van hun mandaat in 2020
7. Varia
De gemeenteraad neemt kennis van de uitnodiging met toelichtende nota (bijlage) ter voorbereiding van de algemene vergadering IOK van 18 mei 2021;
De gemeenteraad neemt kennis neemt van de ontslagname van dhr. Karel Lenaerts uit de gemeenteraad en de raad van bestuur en van het voorstel tot vervanging door dhr. Frank Wilrycx als bestuurder van IOK;
De gemeenteraad neemt kennis van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2020;
De gemeenteraad neemt kennis van de jaarrekening over het boekjaar 2020, houdende de balans, de resultatenrekening en het voorstel van bestemming van het resultaat evenals de ter zake vereiste wettelijke toelichtingen;
De gemeenteraad neemt kennis van het verslag van de commissaris-revisor;
De gemeenteraad kan haar goedkeuring geven aan het jaarverslag, de jaarrekening met inbegrip van de resultaatsbestemming die het voorwerp uitmaken van de klassieke jaarvergadering;
Om die reden kan kwijting worden gegeven afzonderlijk aan de bestuurders en de commissaris-revisor voor de uitoefening van hun mandaat in 2020;
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan de benoeming van dhr. Frank Wilrycx als bestuurder van IOK.
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2020.
Goedkeuring te verlenen aan de jaarrekening over het boekjaar 2020, afgesloten per 31 december 2020, houdende de balans, de resultatenrekening en het voorstel van bestemming van het resultaat evenals de ter zake vereiste wettelijke toelichtingen.
Goedkeuring te verlenen aan de kwijting, afzonderlijk aan de bestuurders en de commissaris-revisor voor de uitoefening van hun mandaat in 2020.
De gemeenteraad mandateert gemeentelijk vertegenwoordiger Ben Van Looveren aan de vergadering deel te nemen en te stemmen overeenkomstig bovenstaande besluiten, evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering.
Statuten van IOK Afvalbeheer
Op 18 mei 2021 vindt de algemene vergadering van IOK Afvalbeheer plaats.
De agenda van de algemene vergadering bevat volgende agendapunten :
De gemeenteraad neemt kennis van de uitnodiging met toelichtende nota (bijlage) ter voorbereiding van de algemene vergadering IOK Afvalbeheer van 18 mei 2021;
De gemeenteraad neemt kennis van de ontslagname van de heer Karel Lenaerts uit de gemeenteraad en de raad van bestuur en het voorstel tot vervanging door de heer Frank Wilrycx als bestuurder van IOK Afvalbeheer;
De gemeenteraad neemt kennis van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2020;
De gemeenteraad neemt kennis van de jaarrekening over het boekjaar 2020, houdende de balans, de resultatenrekening en het voorstel van bestemming van het resultaat evenals de ter zake vereiste wettelijke toelichtingen;
De gemeenteraad neemt kennis van het verslag van de commissaris-revisor;
De gemeenteraad kan haar goedkeuring geven aan het jaarverslag, de jaarrekening met inbegrip van de resultaatsbestemming die het voorwerp uitmaken van de klassieke jaarvergadering;
Om die reden kan kwijting worden gegeven afzonderlijk aan de bestuurders en de commissaris-revisor voor de uitoefening van hun mandaat in 2020;
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan de benoeming van de heer Frank Wilrycx als bestuurder van IOK Afvalbeheer.
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2020
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan de jaarrekening over het boekjaar 2020, afgesloten per 31 december 2020, houdende de balans, de resultatenrekening en het voorstel van bestemming van het resultaat evenals de ter zake vereiste wettelijke toelichtingen.
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan de kwijting, afzonderlijk aan de bestuurders en de commissaris-revisor voor de uitoefening van hun mandaat in 2020.
De gemeenteraad mandateert gemeentelijk vertegenwoordiger Lea Neyens aan de vergadering deel te nemen en te stemmen overeenkomstig bovenstaande besluitvorming, evenals op elke andere algemene vergadering die wordt samengeroepen ter behandeling van de agendapunten van deze vergadering.
De gemeente is aangesloten voor één of meerdere activiteiten bij de opdrachthoudende vereniging Iveka;
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 26 maart 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering tevens jaarvergadering van Iveka die op 15 juni 2021 plaats heeft in Den Eyck, Houtum 39 te 2460 Kasterlee;
De agenda van de algemene vergadering van Iveka bevat volgende agendapunten :
1. Kennisneming verslagen van Iveka van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2020.
2. Goedkeuring van de jaarrekening van Iveka afgesloten op 31 december 2020 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgend WVV.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van Iveka met betrekking tot het boekjaar 2020.
5. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
6. Statutaire benoemingen.
7. Benoeming van een commissaris.
8. Statutaire mededelingen.:
8.1 Actualisering van het register van de deelnemers
8.2 Definitieve creatie aandelen Apt n.a.v. kapitaalverhoging Publi-T
De gemeente heeft een dossier met documentatiestukken ontvangen per brief van 26 maart 2021;
Omdat we geconfronteerd worden met het coronavirus en bijhorende maatregelen om de pandemie COVID-19 in te dijken, staat het op heden niet vast onder welke vorm deze Algemene Vergadering zal kunnen plaatsvinden: : fysiek, digitaal dan wel schriftelijk;
Gelet op de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent de coronamaatregelen (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op de bijeenkomst voor de algemene vergadering, wordt gevraagd om een expliciete beslissing over alle voorliggende agendapunten te nemen. Op deze manier kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een schriftelijke algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
De gemeenteraad neemt kennis van het verslag van de raad van bestuur aan de algemene vergadering, en van de balans, resultatenrekening en winstverdeling.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 432, alinea 3 dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
De gemeenteraad keurt de agenda goed van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka d.d. 15 juni 2021:
1. Kennisneming verslagen van Iveka van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2020.
2. Goedkeuring van de jaarrekening van Iveka afgesloten op 31 december 2020 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgend WVV.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van Iveka met betrekking tot het boekjaar 2020.
5. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
6. Statutaire benoemingen.
7. Benoeming van een commissaris.
8. Statutaire mededelingen.:
8.1 Actualisering van het register van de deelnemers
8.2 Definitieve creatie aandelen Apt n.a.v. kapitaalverhoging Publi-T
De vertegenwoordiger, Evelien Lievens, van de stad die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka op 15 juni 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be .
Het Agentschap Integratie en Inburgering is opgericht per 01/01/2015 en integreert de vroegere onthaalbureaus inburgering, de regionale integratiecentra, het Kruispunt Migratie - Integratie, de Huizen van het Nederlands en de Sociaal Tolken en Vertaaldiensten.
Het Agentschap Integratie en Inburgering heeft een decretale ondersteuningsopdracht naar lokale besturen met betrekking tot inburgering en integratie van etnisch - culturele minderheden in de lokale samenleving en diversiteitsvraagstukken die het gevolg zijn van de instroom van etnisch - culturele minderheden. Het Agentschap Integratie en Inburgering is dus één van de sleutelpartners in een breder lokaal diversiteitsbeleid.
De samenwerkingsovereenkomst bestaat uit een algemeen samenwerkingskader dat afgesloten wordt voor de looptijd van 2021 - 2025 (het ganse meerjarenplan). Dat algemeen kader schetst op welke wijze Geel als lokaal bestuur beroep kan doen op de ondersteuning van het integratiecentrum van het Agentschap Integratie en Inburgering. In de samenwerkingsovereenkomst is op vraag van Geel een hoofdstuk opgenomen rond samenwerking m.b.t. individuele inburgeringsprocessen.
Deze samenwerking wordt jaarlijks concreet vertaald in een bijlage. Deze bijlage wordt momenteel i.s.m. Agentschap Integratie en Inburgering gefinaliseerd en zal vervolgens geagendeerd worden op het managementteam. Nadien zal dit ter kennisgeving voorgelegd worden aan het college van burgemeester en schepenen en de gemeenteraad. Voor deze planperiode (meerjarenplan) zal expliciet aandacht worden gegeven aan transversale processen binnen de organisatie (vooral op het vlak van dienstverlening en personeelsbeleid). Voor de opmaak van deze bijlage werden de diensten organisatieontwikkeling, personeel, bibliotheek, kindzorg en onderwijsregie en het managementteam betrokken.
De gemeenteraad keurt de Samenwerkingsovereenkomst in het kader van het lokale inburgerings- en integratiebeleid van de stad Geel van 01/01/2021 tot 31/12/2025 goed.
In het meerjarenplan van de stad 2020 - 2025 is volgende actie opgenomen: AC000308 Geel ondersteunt een buddy-werking voor kwetsbare inwoners. Op het college van burgemeester en schepenen van 15 februari 2021 werden op basis van een voorstel vanuit Blenders vzw drie scenario's voorgesteld. Het college van burgemeester en schepenen koos voor scenario 2 voorstel proefperiode, met volgende motivatie: De stad anticipeert op mogelijke regionale financieringsafspraken in de schoot van Welzijnszorg Kempen om tot een regionaal financieel plan voor het aanbod ArmenTeKort in de Kempen. De stad kiest ervoor om een startovereenkomst af te sluiten met Blenders vzw voor twee jaar (2021 en 2022), waarbij de stad een forfaitaire toelage voorziet 28 000 euro op jaarbasis waarmee opstart en werkingskosten gefinancierd kunnen worden. Bij positieve evaluatie hernieuwt in 2023 de stad de overeenkomst met Blenders vzw in lijn met regionale afspraken (indien deze er zijn).
In bijlage wordt de convenant gevoegd voor die opstartperiode 2021 - 2022, aangepast aan de principiële beslissing van het college van burgemeester en schepenen op 15/02.
De dienst gelijke kansen startte in 2015 de buddy - werking 'Barmhartige Stede' in de nasleep van de hoge instroom van vluchtelingen in België als gevolg van de oorlog in Syrië en vanuit de opvang van vluchtelingen in Zonnedauw. Deze buddy-werking was vooral gericht op het ondersteunen van vluchtelingen/nieuwkomers in het wegwijs geraken in Geel. Gelet op de keuze om te investeren in het aanbod van ArmenTeKort, zal er vanuit de dienst gelijke kansen geen aparte werving meer gebeuren van vrijwillige buddies. Het aanbod vanuit gelijke kansen zal dus uitdoven. Nieuwkomers waarvan ingeschat wordt dat zij meerwaarde kunnen ondervinden van een buddy - aanbod, zullen verwezen worden naar ArmenTeKort. In de periode 2015 - 2019 zijn er vanuit 'Barmhartige Stede' 54 koppelingen gebeurd binnen een zeer beperkte inzet naar tijd en middelen.
Op 24 februari 2021 vond een eerste verkennend gesprek plaats tussen Blenders, sociale dienst, LOI, en dienst gelijke kansen. Daar werd al duidelijk dat zeker niet alle noden die tot op heden ondervangen worden (binnen de mogelijkheden die er zijn) door de eigen werking 'Barmhartige Stede' door het aanbod van ArmenTeKort ondervangen kunnen worden. Nieuwkomers hebben immers vaak nood aan een meer kortdurende, meer praktische en concrete ondersteuning van een buddy in het zetten van de eerste stappen en in vb. administratieve ondersteuning. Ook ondersteuningsvragen in noodsituaties, zullen niet door ArmenTekort opgevangen kunnen worden.
We hebben afgesproken om te verwijzen naar ArmenTeKort waar het relevant is, en waar het een meerwaarde is. Tegelijk inventariseren we de noden (sociale dienst, LOI, gelijke kansen) en treden we periodiek in overleg met Blenders om te bekijken of en op welke wijze hun aanbod verbreed kan worden om ook deze noden te beantwoorden. We gebruiken dus gezamenlijk de proefperiode van deze opstartconvenant om een scherper beeld te krijgen van noden en de match tussen deze noden en het buddy-aanbod vanuit Blenders vzw.
De gemeenteraad keurt de opstartconvenant tussen stad Geel en Blenders vzw omtrent buddywerking ArmenTeKort goed.
De Vlaamse regering keurde op 26 juni 2020 een plan goed om heropflakkeringen van COVID-19 in te dijken. De zorgraden met hun netwerk kregen hierin een belangrijke rol toebedeeld. Eind oktober 2020 sloten de lokale besturen van de eerstelijnszone (ELZ) Zuiderkempen een samenwerkings-overeenkomst af met de zorgraad van de ELZ. Daardoor kon deze laatste beschikken over een subsidie waarmee o.a. een halftijdse coördinator gedurende zes maanden zou worden ingeschakeld om de lokale huisbezoekers/bellers te ondersteunen. Sinds half oktober 2020 is An Laenen, medewerker van lokaal bestuur Meerhout, halftijds aan de slag als coördinator van de lokale contact tracers.
In het besluit van de Vlaamse regering van 13 november 2020 werden de lokale besturen dan zelf opgeroepen om initiatief te nemen en daarmee complementair aan hetgeen de zorgraad doet, in te zetten op (optie 1) sensibilisering, preventie, bronopsporing of (optie 2 = volledig optie 1 + bijkomend) contactonderzoek. De lokale besturen binnen de ELZ Zuiderkempen kozen voor optie 1. Dit was in grote lijnen een keuze om de toenmalige werking verder te zetten en daarvoor als lokaal bestuur een financiering te ontvangen van 0.125 euro per inwoner.
De samenwerkingsovereenkomst met de ELZ Zuiderkempen was voorzien voor het inzetten van een halftijdse coördinator gedurende zes maanden, van half oktober 2020 tot half april 2021, met een eventuele verlenging van de opdracht, afhankelijk van de situatie. De financiering voor de lokale besturen voor optie 1 zou eindigen op 31 maart 2021. Vlaanderen verlengt deze financiering en vraagt dat de lokale besturen op hun beurt hun engagement zouden verderzetten, in het geval van optie 1 voor de periode van 1 april 2021 tot en met 30 juni 2021.
Er liggen twee zaken voor ter beslissing
Gezien de COVID-19 pandemie nog niet onder controle is, is het wenselijk om de samenwerking tussen de zes lokale besturen en de ELZ Zuiderkempen verder te zetten.
Inhoudelijk kunnen de taken van de halftijdse coördinator gedurende de komende tijd variëren. Coördineren van de zes plaatselijke call centra en de field agent voor wat betreft informeren, sensibiliseren, preventie en bronopsporing blijft uiteraard aan de orde, maar ook het case management waarvoor momenteel in de richting van de ELZ wordt gekeken, zal worden gecoördineerd binnen deze functie.
Gezien de lokale besturen het terreinwerk in optie 1 verder zullen opnemen, is het zinvol om ook dat engagement te bevestigen aan Vlaanderen en het voorziene addendum, toegevoegd aan dit besluit, goed te keuren.
De door Vlaanderen opgelegde timing maakt het noodzakelijk dat het college van burgemeester en schepenen de twee voorliggende beslissingspunten goedkeurt met ingang vanaf 1 april 2021. Aan de gemeenteraad zal bekrachtiging van deze goedkeuring gevraagd worden.
De gemeenteraad neemt kennis van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken, en bevestigt het engagement genomen in de beslissing van de gemeenteraad van 1 februari 2021, verlengt dit van 1 april tot en met 30 juni 2021, en bekrachtigt de goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen van de verlenging van alle overeenkomsten en addenda die hiervoor in het verleden zijn afgesloten ter bevestiging van het engagement.
De gemeenteraad bekrachtigt de goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen van de verlenging van de samenwerkingsovereenkomst tussen de zes lokale besturen en de zorgraad van de ELZ Zuiderkempen, inclusief de voortzetting van de opdracht van de halftijdse coördinator, voor opnieuw een periode van zes maanden.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 214.000,00 niet) en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Regelgeving: bevoegdheid
De GR is bevoegd op basis van artikel 41 van het Decreet Lokaal Bestuur.
De informatie en kennis binnen onze organisatie is verspreid en weinig gestructureerd over diverse platformen. Er zijn weinig mogelijkheden om samen te werken en informatie wordt voornamelijk top down aangeboden. Er is geen integratie tussen de platformen waar informatie aangeboden wordt.
Dit project is gestart als een project intranet, maar het werd al snel duidelijk dat het verder gaat, het gaat over de ontwikkeling van een digitale werkplek voor medewerkers die kennisdelen en samenwerking mogelijk maakt en waar informatie op een duidelijke manier gestructureerd is (efficiënt en kostenbesparend).
Bij de digitale werkplek gaat het over de verschuiving van de combinatie analoog-digitaal werken naar digitaal werken. Deze verschuiving heeft gevolgen voor
- de manier waarop we onze gegevens bewaren
- de plaats waar we onze gegevens bewaren
- de software waarin we onze gegevens bewaren
- de keuzes in wat we waar wanneer hoe en hoe lang bewaren
- de manier waarop we de gegevens ontsluiten, nu en in de toekomst (wettelijk archief)
- de manier waarop we samenwerken op basis van gegevens
- de manier waarop we deze zaken gebruiksvriendelijk toegankelijk maken
Eerst hebben we de behoeften van de medewerkers in kaart gebracht (zie bijlage bevraging gebruikers), daarna bepaalden we de maturiteit van ons intranet en stelden we een prioriteitenmatrix op (zie bijlage maturiteitsmodel en prioriteitenmatrix). Uiteindelijk leidde dit tot een digitale werkplek met verschillende kamers (zie bijlage kamers digitale werkplek).
Er hebben ook workshops met gebruikers plaatsgevonden over de classificatie van de informatie en de navigatie van het nieuwe intranet dat deel uitmaakt van de digitale werkplek.
We zoeken een leverancier die ons kan begeleiden bij het implementeren van de digitale werkplek in Microsoft Office 365 en onderscheiden daarbij vier deelprojecten:
Deze deelprojecten zullen niet chronologische achter elkaar uitgevoerd worden. Deelproject 1 en 2 kunnen onmiddellijk starten. Als de governance uit deelproject 2 duidelijk is, kan deelproject 3 starten. Deelproject 4 is een constante tijdens het hele project.
We voerden begin dit jaar een marktonderzoek. Dit gaf ons een zicht op de functionaliteiten en begeleiding die leveranciers kunnen bieden en op de daarbijhorende raming. Tijdens dit marktonderzoek en door onze eigen ervaringen zijn we ons er sterk van bewust dat het ontwikkelen van een digitale werkplek geen technologieverhaal is, maar een verhaal van verandering bij medewerkers (80% verandering - 20% technologie). Daarom stellen we voor om aan het gunningscriterium veranderingsmanagement 30 punten toe te kennen (zie bijlage gunningscriteria).
Tenslotte nog een technische bemerking: in de presentaties voor het beleidsoverleg hebben we steeds gesproken over een laag over sharepoint. Dit is de term die Marc van de Woestijne van User Benefit gebruikte en wij hebben die overgenomen. In de gesprekken met de leveranciers merkten we dat zij hiervoor de term intranet-in-a-box gebruiken. Daarom dat je beide termen aantreft in het bestek.
Dit project is een samenwerking tussen de diensten communicatie, ICT, organisatieontwikkeling en archief. Voor het aankoopdossier hebben we samengewerkt met de centrale aankoopdienst.
In het kader van de opdracht “een raamovereenkomst voor een digitale werkplek in Microsoft Office 365” werd een bestek met nr. 2021-086 opgesteld.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op zie bijlage.
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 48 maanden.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
De gemeenteraad keurt het bestek nr. 2021-086 “een raamovereenkomst voor een digitale werkplek in Microsoft Office 365” en de raming voor de opdracht goed.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Aanvraag werd ingediend voor een bouwproject langs Molenstraat op een perceel met kadastrale omschrijving afdeling 1, sectie H, nrs 774G, 774F, 790K.
Het betreft een aanvraag tot voor het bouwen van 10 appartementen.
Art. 31 uit het Decreet betreffende de Omgevingsvergunning dd. 25/04/2014, stelt dat de gemeenteraad eerst een besluit moet nemen over de grondafstand alvorens het college van burgemeester en schepenen over de vergunningsaanvraag beslist.
Het college van burgemeester en schepenen wordt verzocht om aan de gemeenteraad voor te stellen om de gratis grondafstand van 1 m breedte voor de aanleg van een trage verbinding zoals voorzien in de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning langs Molenstraat, kadastraal gekend afdeling 1, sectie H, nrs. 774G, 774F, 790K goed te keuren, op voorwaarde dat:
- Er een opmetingsplan van een beëdigd landmeter met exacte afmetingen wordt toegevoegd bij de akte van verkoop;
- Alle kosten (inclusief kosten landmeter voor opmaak opmetingsplan en kosten notaris voor opmaak akte) verbonden aan deze gratis grondoverdracht ten laste zijn van de bouwheer;
- De werken wordt uitgevoerd in overeenstemming met het goedgekeurde plan;
- De aangevraagde stedenbouwkundige vergunning pas van kracht zal gaan nadat door de aanvrager de grondafstand voor de aanleg van eventuele nutsleidingen effectief gebeurd is.
De gemeenteraad verleent in zitting van 03/05/2021 goedkeuring voor de gratis grondafstand van 1 m breedte voor de aanleg van een trage verbinding zoals voorzien in de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning langs Molenstraat, kadastraal gekend afdeling 1, sectie H, nrs. 774G, 774F, 790K, op voorwaarde dat:
- Er een opmetingsplan van een beëdigd landmeter met exacte afmetingen wordt toegevoegd bij de akte van verkoop;
- Alle kosten (inclusief kosten landmeter voor opmaak opmetingsplan en kosten notaris voor opmaak akte) verbonden aan deze gratis grondoverdracht ten laste zijn van de bouwheer;
- De werken wordt uitgevoerd in overeenstemming met het goedgekeurde plan;
- De aangevraagde stedenbouwkundige vergunning pas van kracht zal gaan nadat door de aanvrager de grondafstand voor de aanleg van eventuele nutsleidingen effectief gebeurd is.
Alle partijen zijn van oordeel dat de werken en de opdracht in het algemeen belang van beide partijen dienen te worden samengevoegd en hiervoor een samenwerkingsovereenkomst op te stellen welke de nodige afspraken vastlegt.
Door een samenwerking aan te gaan kunnen beide partijen gedeeltelijk de kosten delen en hun project dus voordelig uitvoeren.
De dienst OW&V adviseert de gemeenteraad de samenwerkingsovereenkomst goed te keuren.
De stad Geel en Geelse Huisvesting werken samen aan het ontwerp voor de weg- en rioleringswerken / omgevingsaanleg ikv. het bouwproject Vidse.
Het projectgebeid ‘Geelse Huisvesting’ is begrensd door Kwakkelberg in het noorden, Meidoornstraat oosten, Vidse in het zuiden, perceelsgrenzen Vidse nr’s 29-32 / Kwakkelberg 98 in het westen. De stad zal samen hiermee ook de aangrenzende delen van Vidse en Meidoornstraat (rijweg, groenberm en stoepen) mee herinrichten. Een schets van de projectzone is terug te vinden op p. 9 van de samenwerkingsovereenkomst in bijlage.
De stad stelde in het college van 15 maart 2021, en in navolging van Geelse Huisversting, studiebureau Tuinarchitectuur Broos BVBA, Tramstraat 40 te Westerlo aan als ontwerper voor deze opdracht.
Om zowel de nodige afspraken, taak- en kostenverdeling als projectzone voor het verdere ontwerp en uitvoering vast te leggen, werd een samenwerkingsovereenkomst tussen beide partijen opgesteld.
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst tussen stad Geel en Geelse Huisvesting, Kameinestraat 3 te Geel, voor het uitvoeren van weg- en rioleringswerken / omgevingsaanleg in Vidse goed.
Op 19/01/2016 heeft de BTW-administratie beslist dat vanaf 2016 AGB's enkel met prijssubsidies kunnen werken om hun winstoogmerk te handhaven (Beslissing BTW nr. E.T.129.288 van 19/01/2016).
Als gevolg hiervan mag de stad ook geen investeringssubsidies meer toekennen aan het AGB. Daarom zal de stad Geel vanaf 2016 een lening geven voor de geplande investeringen van de AGB's.
Bij opmaak van elk meerjarenplan zal er dus ook een leningcontract moeten worden opgemaakt en worden goedgekeurd door zowel de raad van bestuur van het AGB als door de gemeenteraad. In dit contract worden de voorziene investeringen opgenomen. Wanneer bij afsluiten van de rekening blijkt dat de geplande investeringen niet geheel zijn uitgevoerd dan wordt er bij goedkeuring van de jaarrekening een definitieve aflossingstabel opgenomen met daarin de werkelijk opgenomen bedragen van de lening en de correcte aflossingstermijn. Deze aflossingstermijn loopt gelijk met de afschrijvingstermijn van de gedane investeringen.
In bijlage kan u het leningcontract terugvinden op basis van de geraamde investeringen in het meerjarenplan 2021. Ook de geraamde aflossingstabel is terug te vinden in bijlage.
De gemeenteraad keurt de leningovereenkomst tussen de stad Geel en AGB cultuur m.b.t. de transactiekredieten van de investeringsenveloppe 2021 goed. De bijlage maakt integraal deel uit van dit besluit.
De gemeenteraad keurt de aflossingstabel in bijlage goed die gebaseerd is op het meerjarenplan 2020-2025. De bijlage maakt integraal deel uit van dit dossier.
Sinds de start van de Corona crisis nam de de Nationale Veiligheidsraad herhaaldelijk strikte maatregelen, met een aanzienlijke impact op onze maatschappij en economie. Meerdere ondernemers werden verplicht om hun activiteiten stop te zetten of zien in deze tijd hun inkomsten sterk teruglopen.
De Vlaamse Regering roept de lokale besturen op om erover te waken dat de belastingplichtigen op hun grondgebied minder belastingen moeten betalen op activiteiten waarop ze door de crisis financieel al zwaar inleveren.
Voor aanslagjaar 2021 past de gemeenteraad volgend belastingreglement aan om de belastingdruk te reduceren:
Heel wat ondernemers op het grondgebied kampen door de quarantainemaatregelen met zware omzetverliezen.
Met dit besluit komt de stad tegemoet aan de oproep van de Vlaamse Regering om de lokale belastingreglementen te herzien opdat de belastingplichtigen op het grondgebied minder belastingen moeten betalen op activiteiten waarop ze door de crisis financieel al zwaar inleveren.
De financiën van de stad kunnen de tijdelijke minderontvangsten door deze tegemoetkomingen opvangen.
Decreet van 30 mei 2008 over de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van de provincie- en gemeentebelastingen.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Besluit van de Vlaamse Regering van 20 april 2018 betreffende de bekendmaking en raadpleegbaarheid van besluiten en stukken van het lokaal bestuur, betreffende de wijze waarop de reglementen en verordeningen van het lokaal bestuur worden bijgehouden in het register en betreffende de raadpleegbaarheid van de besluiten van de politiezones en hulpverleningszones.
Artikel 1 van het ministerieel besluit van 18 maart 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken (quarantainemaatregelen, dit MB werd opgeheven door het MB van 23 maart 2020 maar kan eventueel behouden blijven als de gemeenteraad vrijstellingen en belastingverminderingen wil differentiëren).
Artikel 4, § 1, eerste lid, 1° van het decreet van 20 maart 2020 over maatregelen in geval van een civiele noodsituatie met betrekking tot de volksgezondheid (afbakening periode van civiele noodsituatie).
Ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken (opheffing MB van 18 maart 2020, uitbreiding quarantainemaatregelen).
Besluit van 17 december 2020 van de gemeenteraad tot vaststelling van een belasting op uitstallen van terrassen, koopwaren en voorwerpen op het openbaar domein.
In artikel 4 van belastingreglement voor uitstallen van terrassen, koopwaren en voorwerpen op het openbaar domein zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 17 december 2020, wordt een extra paragraaf ingevoegd: “§4. Voor aanslagjaar 2021 wordt de belasting op het uitstallen van terrassen 100% vrijgesteld.” De belasting op koopwaren en voorwerpen op het openbaar domein blijft ongewijzigd.
De burgemeester maakt dit besluit bekend op de website van de stad overeenkomstig de artikelen 286 en 287 van het decreet over het lokaal bestuur.
De burgemeester publiceert een geactualiseerde en gecoördineerde versie van de gewijzigde reglementen op de website van de stad overeenkomstig het Besluit van de Vlaamse Regering van 20 april 2018 betreffende de bekendmaking en raadpleegbaarheid van besluiten en stukken van het lokaal bestuur, betreffende de wijze waarop de reglementen en verordeningen van het lokaal bestuur worden bijgehouden in het register en betreffende de raadpleegbaarheid van de besluiten van de politiezones en hulpverleningszones.
De stad brengt de toezichthoudende overheid op de hoogte van de bekendmaking van dit besluit overeenkomstig artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur.
De gemeenteraad keurt het aangepaste reglement "Belasting op uitstallen van terrassen, koopwaren en voorwerpen op het openbaar domein" als bijlage goed.
Is het al geweten wat er gaat gebeuren met 'Geel Zomert', 'De braderij' en 'Duivels Geel (EK voetbal op de markt)?
Zijn er evenementen die nu al gaan afgelast worden? Wanneer meer duidelijkheid hierover? Wordt er eventueel gedacht aan verschuiven met de data van deze evenementen?
Vanaf hoeveel toegelaten personen kan 'Geel Zomert' doorgaan?
Hopelijk gaan de terrassen in mei terug open, zodat de horeca voorzichtig van start kan gaan. Wordt er een mogelijkheid geboden om de terrassen uit te breiden waar dit haalbaar is?
Hoe gaan we de horeca verder steunen in deze moeiiijke tijden?
We hebben opgemerkt dat er heel wat te huur staat in de Astorgebouwen.
Tot voor kort zagen we alleen de opvallende leegstand, nu hangen er ook aan heel wat vensters bordjes die assistentiewoningen en zorgappartementen te huur aanbieden.
Wie ’s avonds het hoofdgebouw bekijkt, stelt vast dat er haast nergens een lichtje brandt. Leegstand lijkt de toekomst van het hele vzw Astor-project.
Daarnaast worden we in Geel geconfronteerd met ernstige armoedecijfers. De armoedebarometer in Geel sloeg bij de laatste berekening donkerrood uit. Een van de belangrijkste redenen bleek de hoge huurprijzen voor privéwoningen. Hier zou een ambitieuze politiek van sociale huisvesting op lange termijn spectaculaire resultaten kunnen boeken. Het gemeentebestuur houdt echter vast aan haar streven naar 6% sociale woningen tegen 2024. Dat is een bescheiden groei van 0, 4 %. Op die manier zullen we de armoedecijfers nooit omlaag krijgen.
Vandaar onze vragen:
Wat is de reële leegstand op de hele Astorsite? Hoeveel adressen met toegekende huisnummers van zorgflats en assistentiewoningen zijn er vandaag effectief bewoond en hoeveel staan er nog leeg?
Wie zijn vandaag de verschillende eigenaars van de gebouwen op de Astorsite en voldoen ze allemaal aan de vergunningsbesluiten?
Ziet het gemeentebestuur een mogelijkheid om via het Sociaal Verhuurkantoor of De Geelse Huisvesting de leegstand op de Astorsite aan te pakken? De leegstaande flats & appartementen zouden vele tientallen sociale huurders uit een acute noodsituatie kunnen redden.
Heeft het stadsbestuur al contact opgenomen met de eigenaars om te praten over alternatieve bewoning?
“Maai Mei Niet” wil aantonen dat onze tuinen en groenzones een wapen kunnen zijn in de strijd tegen de klimaat- en milieucrisis. Met kleine, eenvoudige ingrepen zoals ons gras anders en minder maaien kan al veel gewonnen worden want kort gemaaid gras is slecht voor de biodiversiteit. Bovendien is een langere grasstrook beter bestand tegen uitdroging van de ondergrond, water verdampt immers sneller bij kort gras.
Naast burgers en bedrijven, engageren verschillende lokale besturen zich door deel te nemen aan de actie. Hierbij wil ik een oproep doen om ook in Geel initiatief te nemen en bij te dragen aan de biodiversiteit.
Het verslag 2020 van IOK bevestigt dat het IOK veel diensten aanbiedt en dat stad Geel daar ook meermaals gebruik van maakt.
Als brugpartij zien wij ook de meerwaarde van het samenwerken met de IOK intercommunale .
Maar koken kost geld, is het mogelijk een kosten/opbrengsten plaatje per afgenomen dienst van IOK op te maken voor Stad Geel? Ook in de tijd tov 2019/2020/2021(raming)
Als we de jaarrekening 2020 bekijken naar beschikbare reserves toe: 114.087.981,4 euro , waarin ook de winst van 2020 nl 1.896.847,88 euro is geboekt.
Heeft IOK een plan naar de toekomst wat te doen met deze reserves?
Sinds 15 juni 2020 is het centrum van Geel gezegend met een fietszone.
Is er een evaluatie beschikbaar? Wat kan daaruit geleerd worden?
IOK afvalbeheer biedt ook vele diensten aan. Maar het afval beheer is wel de meest bekende. Ook hier had de brugpartij graag een kosten/opbrengsten plaatje voor de diensten afgenomen door Stad Geel van IOK afvalbeheer. Ook in de tijd 2019/2020/2021.
Recyclagepark Geel
Het recyclagepark in Geel werkt volgens het diftar-principe op basis van volumemeting. Het recyclagepark in Geel ontving in 2020 57.182 bezoeken. Er werd in totaal 6.738 ton afval ingezameld op het recyclagepark in Geel. 6.222 bezoekers van Geel gaan naar Meerhout. Is hier een reden voor om naar Meerhout te gaan?
De jaarrekening 2020 : verlies van 380.834,59 euro en beschikbare reserves van : 49.196.068,28 euro.
Het verlies is grotendeels ontstaan door de toevoeging van provisie voor pensioenen volgens de waarderingsregels opgenomen.
Waarderingsregels:
De wet van 24 oktober 2011 tot vrijwaring van een duurzame financiering van de pensioenen van de vastbenoemde personeelsleden van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten en van de lokale politiezones (tot wijziging van de wet van 6 mei 2002 tot oprichting van het fonds voor de pensioenen van de geïntegreerde politie en houdende bijzondere bepalingen inzake sociale zekerheid en houdende diverse wijzigingsbepalingen) heeft een belangrijke impact op de pensioenlasten van de vastbenoemde personeelsleden van IOK Afvalbeheer. In het licht hiervan werd het berekende bedrag van 2.126.330,24 euro gespreid over de boekjaren 2011-2013 als provisie opgenomen. Na een herberekening in 2020 o.b.v. vernieuwde demografische gegevens en wetgeving werd een bijkomende provisie van 1.238.815,81 euro opgenomen.
Heeft IOK afvalbeheer een plan naar de toekomst voor het bestemmen van deze reserves?
Blijkbaar is er een verdere ontwikkeling in de maak van de binnengebieden Holven en Gooreind. Beide gebieden zijn woonuitbreidingsgebieden die volgens de woningbouwprogrammatie deels te herbestemmen zijn naar groen. Beide gebieden zijn in het beleidskader veelzijdige stad van het beleidsplan ruimte opgenomen in de tabel van gebieden die bevroren zijn tot 1 januari 2030.
1) Klopt het dat er in juni gestart wordt met de opmaak van een RUP voor de woonuitbreidingsgebieden Holven en Gooreind?
2) Zal het bestuur een ontwikkeling van woningen in 1 of beide binnengebieden toestaan vóór 2030?
3) Houdt het bestuur vast aan de in het beleidskader veelzijdige stad vooropgestelde 420 woningen in het woonuitbreidingsgebied Holven en 480 woningen in het woonuitbreidingsgebied Gooreind? Of worden deze aantallen mogelijk naar beneden bijgesteld door het RUP in functie van de groen-blauwe functie van het gebied?
4) Is het de bedoeling om aan de hand van dit RUP die geplande herbestemming naar groen te realiseren? In de voorlopige schets van Atelier Romain staan de gronden die Astor heeft opgekocht groen ingekleurd. Is het de bedoeling om deze gronden definitief een groene herbestemming te geven?
5) Zal het bestuur haar lessen trekken uit het Astor-debacle en voldoende inspraak voorzien voor de buurt? Hoe wil de schepen dit concreet realiseren?
Na de herinrichting van het kruispunt Pas-Waterstraat-Stelenseweg heet deze kruising 'beter leesbaar' te zijn. Daar is zeker iets voor te zeggen. Het meest leesbare element is helaas de indrukwekkende file die zich vanaf de late namiddag begint te vormen op de Pas, stadinwaarts. Op piekmomenten reikt ze tot aan de lichten aan de Dr. Peetersstraat/Sanodreef.
De herinrichting heeft het kruispunt in feite hervormd tot een klassieke, simpele kruising van twee assen: enerzijds de as Waterstraat-Pas, anderzijds de as Pas-Stelenseweg. De situatie wordt echter ingewikkeld gemaakt met beurtelings groen op dezelfde as. Het aanbrengen van een afslagstrook op de hoofdas (van Waterstraat naar Stelenseweg) zou het debiet van het kruispunt al merkelijk kunnen verhogen.
Blijft de situatie zoals ze is, of wordt er aan verbetering gewerkt?
Bijkomend: wie met de fiets vanuit de Stelenseweg rechtsaf moet naar de Waterstraat, moet stoppen voor het rode licht, hoewel daar geen enkele reden voor is. Een verkeersbord B22 (rechtsaf bij rood) is hier aangewezen.
Is er evolutie in de dossiers rond de herbestemming van de vier daartoe aangeduide Geelse kerken (Stelen, Winkelomheide, Punt, Holven)? In Stelen blijkt het bestemmingsplan te bestaan in een combinatie van educatieve en gemeenschapsvoorzieningen. Is dit definitief, en is daar al een consensus over?
De Vlaamse overheid is voorstander van verplichte conformiteitsattesten, waardoor woningen preventief worden gekeurd vóór ze op de verhuurmarkt komen. Het is duidelijk dat dit het niveau van heel wat (problematische) huurwoningen kan verbeteren en problemen voor de huurders kan vermijden. In een aantal Vlaamse steden was die verplichting al een feit, zelfs al van vóór de recente brand in Anderlecht het probleem nog eens aan de oppervlakte bracht. Het Vlaams Huurdersplatform drong er al vaker op aan, en ook het Kempens Woonplatform wil deze piste nu bewandelen. Het bevroeg in elk geval zijn leden of ze die attesten verplicht wilden maken. Dat nieuwe beleid zou dan vorm krijgen door een intergemeentelijke samenwerking: een cel op intercommunaal niveau die het feitelijke werk doet.
Het stadsbestuur van Geel hield de boot af en schoof de kwestie 'niet ongeïnteresseerd' door naar de komende begrotingsbesprekingen. Graag had ik geweten waar die watervrees op gebaseerd is. Zijn er inhoudelijke of financiële bezwaren?
(Mocht u deze vraag aanzien als een pleidooi pro verplichte conformiteitsattesten, dan hebt u het bij het rechte eind.)
Op de gemeenteraad van 04-06-2020 werd door de bevoegde schepen medegedeeld dat de telescopische zuil afgewerkt is in productiefase. Deze zou nog moeten goedgekeurd worden en dan zou de plaatsing op de markt kunnen gebeuren. Maar voor dit laatste zijn nog extra budgetten nodig. De schepen raamt dit bijkomend budget op ongeveer 40.000,00 €.
Wie gaat nog bijkomend investeren in deze paal ?
De schepen zou hiervoor de kunstcel Vlaamse Bouwmeesters en VVSG aanspreken ?
Bij nazicht van het dossier was blijkbaar de kunstenaar ook verdwenen.
Wij zijn ondertussen bijna een jaar later, wat is de stand van zaken ?
De gemeenteraad neemt kennis van de mondelinge vraag van raadslid Dirk Kennis over Bel en over het kerkhof.
De gemeenteraad behandelt de mondelinge vraag van raadslid Dirk Kennis over Bel en over het kerkhof.
De gemeenteraad neemt kennis van de mondelinge vraag van raadslid Greet Daems over bushaltes in Geel.
De gemeenteraad behandelt de mondelinge vraag van raadslid Greet Daems over bushaltes in Geel.
De gemeenteraad neemt kennis van de mondelinge vraag van raadslid Greet Daems over bronbemaling.
De gemeenteraad behandelt de mondelinge vraag van raadslid Greet Daems over bronbemaling.
De gemeenteraad neemt kennis van de mondelinge vraag van raadslid Elhasbia Zayou over stavaza badhuis Stelen en de Korte Plek.
De gemeenteraad behandelt de mondelinge vraag van raadslid Elhasbia Zayou over stavaza badhuis Stelen en de Korte Plek.
De gemeenteraad neemt kennis van de mondelinge vraag van raadslid Myriam Smets over het vaccincatiecentrum: Worden ook prioritaire beroepen uitgenodigd?
De gemeenteraad behandelt de mondelinge vraag van raadslid Myriam Smets over het vaccincatiecentrum: Worden ook prioritaire beroepen uitgenodigd?