Terug
Gepubliceerd op 02/03/2021

2021_GR_00019 - Goedkeuring lastvoorwaarden, wijze van gunnen en raming voor de aankoop van diverse kantoormaterialen op afroep voor een periode van 48 maanden.

Gemeenteraad
ma 01/03/2021 - 20:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Luc Van Laer; Vera Celis; Nadine Laeremans; Griet Smaers; Marleen Verboven; Bart Julliams; Griet Verhesen; Brigitte Kempen; Pieter Verhesen; Noël Devos; Rosa Van Cleempoel; Ben Van Looveren; Luc Verguts; Elhasbia Zayou; Ivan Wartel; Pieter Cowé; Marlon Pareijn; Benny Eyckmans; Tinne Vangeel; Greet Bakelants; Lea Neyens; Tinne Van Gelder; Evelien Lievens; myriam smets; Greet Daems; Petra Gyesbreghs; Timmy Vanuytsel; Lieselotte Thys; Dirk Kennis; Griet Ceusters; Mathias Van Braband; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Afwezig

Patrick Graux; Tom Corstjens

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Luc Van Laer
2021_GR_00019 - Goedkeuring lastvoorwaarden, wijze van gunnen en raming voor de aankoop van diverse kantoormaterialen op afroep voor een periode van 48 maanden. 2021_GR_00019 - Goedkeuring lastvoorwaarden, wijze van gunnen en raming voor de aankoop van diverse kantoormaterialen op afroep voor een periode van 48 maanden.

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

dlb0014

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Aankoop kantoormateriaal  op afroep voor lokaal bestuur Geel” werd een bestek met nr. 2021-077 opgesteld door de Financiële dienst. De raming voor deze opdracht is bijgevoegd in bijlage.

De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 48 maanden. Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking. Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.

Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat Stadsbestuur Geel de procedure zal voeren en in naam van AGB cultuur, AGB Sport en OCMW Geel bij de gunning van de opdracht zal optreden. Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.

Volgende ondernemers komen in aanmerking om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- LYRECO BENELUX, Rue du Fond des Fourches 20 te 4041 Vottem;
- BUROMAS, Poeierstraat 6 te 2490 Balen;
- INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren;
 - Staples Belgium BVBA, Ringlaan 39 te 1853   Strombeek-Bever.

Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 13 april 2021 om 10.00 uur voorgesteld.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad. De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen. Het Bestuursdecreet van 7 december 2018. Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht. Het CBS is bevoegd op basis van artikel 56 van het Decreet Lokaal Bestuur.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet), en meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat en artikel 43.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Adviezen

Visum Visum verleend

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur plaatsingsprocedure
<p>Artikel 41 &sect;1 10&deg; van het decreet lokaal bestuur: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij:<br>a) de opdracht past binnen het begrip `dagelijks bestuur&#39;, vermeld in punt 8&deg;, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is;<br>b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd; </p>

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2021-077 en de raming voor de opdracht “Aankoop kantoormateriaal  op afroep voor lokaal bestuur Geel”, opgesteld door de Financiële dienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

Stadsbestuur Geel wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van AGB cultuur, AGB Sport en OCMW Geel bij de gunning van de opdracht op te treden. In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.

Artikel 4

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- LYRECO BENELUX ,Berchemstadionstraat 72 te 2600 Berchme;
- BUROMAS, Poeierstraat 6 te 2490 Balen;
- INTEROFFICE SOBETE TONGEREN BVBA, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren;
 - Staples Belgium BVBA, Ringlaan 39 te 1853   Strombeek-Bever.

De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 13 april 2021 om 10.00 uur.

Artikel 5

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025, onder BD 000010 AP000078 op budgetcode 6131000/1/0190 (actie/raming AC000041/MJP000222).