ma 27/06/2022 - 13:00 Bureau AD
De ambities, krachtlijnen en visiebeelden werden op 16 en 23 maart 2022 een eerste keer getoond tijdens meerdere verdiepende themasessies met de stakeholders, eigenaars en omwonenden. De output van de themasessies werd nadien in overweging genomen en al dan niet in rekening gebracht in het huidige voorstel tot inrichtingsvisie. De ambities, krachtlijnen en visiebeelden van de inrichtingsvisie, met inbegrip van het aangepast visiebeeld voor de zone Zorg-es, worden ter goedkeuring voorgelegd, net zoals het huidige voorstel transitieagenda.
A - Omgevingsvergunning met voorwaarden (5 bezwaren bij openbaar onderzoek)
Met deze overeenkomst wordt de regeling van stedenbouwkundige lasten ingevuld voor een omgevingsaanvraag die hieraan voldoet. Dergelijke overeenkomsten worden afgesloten bij voorkeur voorafgaand aan vergunning en zijn enkel van toepassing na effectieve vergunning. Het college verbindt zich niet om de vergunning te verlenen.
Ondersteuning dienst personeel - samenwerking Poolstok
Op 7 februari keurden de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn de plaatsingsprocedure en de lastvoorwaarden goed voor de bereiding en levering van de maaltijden voor het WZC en het LDC.
De procedure is nu doorlopen en er kan gegund worden.
Uit het ontwerpend onderzoek en de startnota zijn gebleken dat bijzonder omzichtig moet omgesprongen worden met het beeldbepalend karakter van toekomstige invullingen in het plangebied Hart voor Ten Aard. Aangezien het niet wenselijk is om een zeer gedetailleerd RUP te ontwerpen wordt voorgesteld om simultaan met de opmaak van het RUP een nota “beeldkwaliteit” op te stellen die als leidraad en toetsingskader zal dienen voor het project Hart voor Ten Aard, alsook voor andere toekomstige projecten in Ten Aard in het algemeen. Aangezien er voor de opmaak van het RUP Hart voor Ten Aard een samenwerkingsovereenkomst werd opgesteld tussen de stad Geel, PJ INVEST bv en APART CONSULTING bv (beide private initiatiefnemers hebben samen HART VOOR TEN AARD bv opgericht voor de realisatie van het project) wordt voorgesteld om de kosten voor de bijkomende opdracht te verdelen volgends de verdeelsleutel en betaalmodaliteiten van de samenwerkingsovereenkomst voor de opmaak van het ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP). HART VOOR TEN AARD bv, de nieuw opgerichte vennootschap van PJ INVEST bv en APART CONSULTING bv heeft hier reeds formeel akkoord voor verleend.
Het eindrapport ontwikkelingsvisie 'Leunenstadion' wordt principieel ter goedkeuring voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen. Het eindrapport bestaat uit een analyse en toelichting van de resultaten uit de participatiemomenten, een uitgebreide toelichting over het ontwerpend onderzoek ter definiëring van een visie en ruimtelijke concepten en sluit af met het formuleren van een aantal krachtlijnen die doorvertaald dienen te worden in een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP).
Om een multifunctioneel programma op de site mogelijk te maken zal de ontwikkelingsvisie na goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen in een volgende fase verder vertaald moeten worden in een RUP op basis waarvan aanvragen voor omgevingsvergunningen kunnen worden ingediend. Aangezien de stad de plicht heeft om erover te waken dat elk RUP in het algemeen belang wordt opgesteld wordt voorgesteld dat de stad vanuit die optiek de opmaak van een RUP en plan-MER door een deskundig bureau aanstuurt in nauwe samenwerking met Leunen Invest en ASV Geel. Als voorwaarde geldt daarbij dat een RUP enkel kan worden opgemaakt op basis van een principieel goedgekeurde ontwikkelingsvisie ‘Leunenstadion’.
De ambities, krachtlijnen en visiebeelden werden op 16 en 23 maart 2022 een eerste keer getoond tijdens meerdere verdiepende themasessies met de stakeholders, eigenaars en omwonenden. De output van de themasessies werd nadien in overweging genomen en al dan niet in rekening gebracht in het huidige voorstel tot inrichtingsvisie. De ambities, krachtlijnen en visiebeelden van de inrichtingsvisie, met inbegrip van het aangepast visiebeeld voor de zone Zorg-es, worden ter goedkeuring voorgelegd, net zoals het huidige voorstel transitieagenda.
Het college van burgemeester en schepenen neemt een standpunt in over het alternatievenonderzoek door Infrabel voor sluiting van de overwegen.
Het besluit "2022_CBS_01456" d.d. 30/05/2022 wordt vervangen door dit besluit "2022_CBS_01888".
In het kader van de opdracht “Leveren na afroeping van elektrisch materiaal voor de voorraad van het magazijn gedurende vier jaar” werd een bestek met nr. 2021-120 opgesteld.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 413.223,14 excl. btw of € 500.000,00 incl. 21% btw.
De gemeenteraad verleent in zitting van 16 december 2021 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de openbare procedure.
De aankondiging van opdracht 2021/S 250-660311 werd gepubliceerd op 24 december 2021 in het Publicatieblad van de Europese Unie.
De aankondiging van opdracht 2021-549933 werd gepubliceerd op 21 december 2021 op nationaal niveau.
A - Vernietiging van beslissing niet-opname in het vergunningenregister
kennisname van verslag en opmerkingen kwaliteitskamer en werkgroep grote bouwprojecten
principiële goedkeuring van het ontwerp
A: Goedkeuren om Nestor 2 op de server kosteloos te behouden om te raadplegen
A: Advies goedkeuren - standpunt behouden
A - advies overeenkomstig de oorspronkelijke beslissing wordt behouden
A - voorwaardelijk gunstig stedenbouwkundig attest
Deels opname in het vergunningenregister en deels geen opname in het vergunningenregister
A - Omgevingsvergunning met voorwaarden (5 bezwaren bij openbaar onderzoek)
Het college van burgemeester en schepenen keurt de algemene uitgangsprincipes en doelstellingen uit de synthesenota goed. Aan het college wordt gevraagd om tegen eind augustus een advies en goedkeuring te formuleren op de volledige synthesenota.
De werken aan het project “Wegenis- en rioleringswerken in Schuttershof” zijn afgerond. Op 30 november 2020 vond de voorlopige oplevering plaatst. Ontwerper Arcadis Belgium nv stelde de eindafrekening op. Met dit besluit keurt het college van burgemeester en schepenen het proces-verbaal van voorlopige oplevering en de eindafrekening goed. Het eindbedrag van de werken bedraagt € 865.786,63 inclusief niet-recupereerbare btw.
APK Group NV is de aannemer die door Fiberklaar is aangesteld als de partij die de civiele werkzaamheden met betrekking tot aanleggen van fiberkabel in Geel zal gaan realiseren, dit zal straat per straat aangelegd conform de bijgaande planning.
Binnen de vervoerregio Kempen werd het hoppinpunt aan De Bogaard in december 2020 geselecteerd als lokaal hoppinpunt. Door de realisatie van het hoppinpunt aan Sanofi stelt de dienst openbaar domein voor om dit hoppinpunt binnen de vervoerregio Kempen op te nemen als lokaal hoppinpunt. Het hoppinpunt aan De Bogaard wordt dan opgenomen als buurthoppin.
Het college van burgemeester en schepenen dient te beslissen over de gunning van de concessieovereenkomst voor een deelfietsensysteem.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de aanvullende richtlijnen in een reglement voor de opmaak van rooilijnplannen voor gemeentewegen binnen stad Geel.
Het College van Burgemeester en Schepenen beslist om rooilijnplannen op te laten stellen om de bestaande en/of gewenste toestand van het openbaar domein (inclusief openbare wegen) vast te leggen.
Met deze overeenkomst wordt de regeling van stedenbouwkundige lasten ingevuld voor een omgevingsaanvraag die hieraan voldoet. Dergelijke overeenkomsten worden afgesloten bij voorkeur voorafgaand aan vergunning en zijn enkel van toepassing na effectieve vergunning. Het college verbindt zich niet om de vergunning te verlenen.
Verslag raad van mede-eigendom VME Geelvink.
Goedkeuring van de wijziging voor de plaatsing van folies in het sociaal huis.
Toekenning zakelijk recht ten voordele van FC Punt-Larum.
Goedkeuren kandidaat-huurder appartement Lebonstraat 1
Gemeentebelastingen 2022 over belastbare feiten 2021 op tweede verblijven, het behandelen en digitaliseren van omgevingsvergunningsaanvragen en op inzameling en verwerking van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen via het DIFTAR systeem.
Er werd bezwaar ingediend op 25 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 21 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 21 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 23 februari 2022, toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 23 februari 2022 en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 22 februari 2022, toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022, tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022, tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 23 februari 2022, toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022, tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 24 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend op 24 februari 2022 en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 28 februari 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 1 maart 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 1 maart 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 1 maart 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 1 maart 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Er werd bezwaar ingediend en toegekomen bij het stadsbestuur van Geel op 2 maart 2022 tegen de belasting op tweede verblijven. Dit bezwaar is ontvankelijk doch ongegrond.
Goedkeuring lijsten bestellingen, kosten en opbrengsten - boekingsperiode 13/06/2022 - 19/06/2022
Op 29 juni 2022 vindt de algemene vergadering van OFP Prolocus plaats. De agenda hiervan ligt voor ter kennisname.
Jaarlijkse actualisatie van de delegaties (handtekening)bevoegdheid van de algemeen directeur.
Dit is een ambtshalve schrapping
De afgelopen zes projectjaren (EFRO-VLAIO oproep I en II, VLAIO oproep I en II) werkten Stad Geel, Thomas More Kempen, KU Leuven Campus Geel en jeugdhuis De Vonk aan een sterk partnerschap om jongeren met ondernemerschapsambities een duwtje in de rug te geven. Die inspanningen lonen: steeds meer jongeren komen bij Startup 2440 aankloppen voor coaching en advies, of nemen deel aan de Startup 2440 activiteiten.
Voor werkjaar 2022-2023 (1 oktober 2022 t.e.m. 30 september 2023) dienen we nu (begin juli 2022) bij VLAIO als projectconsortium een nieuw projectvoorstel in ter bestendiging van ons stedelijk ecosysteem voor jong ondernemerschap. Het college van burgemeester en schepenen keurt het projectvoorstel en de bijbehorende begroting goed.
Omgevingsvergunning verkleinen van een raam in de voorgevel
B - Omgevingsvergunning onder voorwaarden
Omgevingsvergunning voor een klasse 2 inrichting.
Met name een brandstofverdeelstation ter hoogte van Pas 333 te 2440 Geel.
B - Omgevingsvergunning onder voorwaarden
Omgevingsvergunning
B - Omgevingsvergunning onder voorwaarden
B - Omgevingsvergunning onder voorwaarden
Omgevingsvergunning
B Omgevingsvergunning onder voorwaarden
B- omgevingsvergunning onder voorwaarden
Verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van straatfeest Lijsterstraat.
Verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van straatfeest Azaleastraat.
Verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van kermisjogging St. Dimpna.
Verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van wielerwedstrijden GP Vercammen, St. Dimpna.
Verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van speelstraat Zeven Heerdgangen / Heilig Hartplein.
Een aanvraag werd ingediend tot gunning van het uitvoeren der werken voor het verlengen van de vangrails langsheen de Kanaaldijk over een lengte van 125m ter hoogte van de Vaartstraat.
Op 19 april 2022 keurde het college van burgemeester en schepenen de wijze van gunnen en de gunning goed.
Het college van burgemeester en schepenen bepaalt de lastvoorwaarden goed en gunt de opdracht aan Van Doorn Geldermalsen B.V., Laageinde 15a te NL-4191 NR Geldermalsen, voor een totaal geraamd bedrag van € 9.065,40 (€ 10.969,13 Btw. Incl.).
De werken werden bij uitvoering opgevolgd door de dienst openbaar domein.
Op 25 mei 2022 heeft er onder leiding van de uitvoerder openbare werken en verkeer een rondgang plaatsgevonden waarbij een proces-verbaal van ingebruikname werd opgesteld.
De werken werden uitgevoerd bevonden, volgens de van toepassing zijnde voorwaarden en bepalingen, zonder voorbehoud.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het PV van ingebruikname van 25/05/2022 voor het verlengen van de vangrails langsheen de Kanaaldijk met 125 lm ter hoogte van de Vaartstraat goed.
Aanstelling in openstaande uren volgens het lestijdenpakket voor het schooljaar 2021 - 2022
Aanstelling in openstaande uren volgens het lestijdenpakket voor het schooljaar 2021 - 2022
Aanstelling in openstaande uren volgens het lestijdenpakket voor het schooljaar 2021 - 2022
Aanstelling in openstaande uren volgens het lestijdenpakket voor het schooljaar 2021 - 2022
Aanstelling in openstaande uren volgens het lestijdenpakket voor het schooljaar 2021 - 2022
Aanstelling in openstaande uren volgens het lestijdenpakket voor het schooljaar 2021 - 2022
Vervanging korte afwezigheid
Vervanging korte afwezigheid
Vervanging korte afwezigheid
Vervanging korte afwezigheid
Vervanging korte afwezigheid
tijdelijk andere opdracht binnen de scholengemeenschap
Vervanging van bedreiging door beroepsziekte.
Vervanging van afwezigheden.
Aanstelling als vervanging van afwezigheden.
Aanstelling als vervanging van deeltijdse loopbaanonderbreking medische bijstand
Vervanging van arbeidsongeval.
Vervanging van ziekte.
Vervanging van arbeidsongeval.
Vervanging van arbeidsongeval.
Aanstelling als vervanging van afwezigheden
Aanstelling als vervanging van verlof tijdelijk andere opdracht
Vervanging van ziekte.
Vervanging van afwezigheid wegens ziekte.
Vervanging van ziekte.
Vervanging van ziekte.
Vervanging van ziekte.
Vervanging van ziekte.
Vervanging van verlof tijdelijk andere opdracht
Aanstelling als vervanging van verlof verminderde prestaties 1/5
Aanstelling als vervanging van deeltijdse loopbaanonderbreking medische bijstand 1/5
Aanstelling als vervanging van ouderschapsverlof 1/2
Aanstelling als vervanging van deeltijdse loopbaanonderbreking medische bijstand
Aanstelling als vervanging van ouderschapsverlof 1/2
Aanstelling als vervanging van deeltijdse loopbaanonderbreking in het kader van medische bijstand 1/2
Vervanging van ziekte.
pensioenaanvraag
verlofaanvraag VVP 1/2 wegens ziekte