De gemeenteraad keurde op 6 februari 2012 het aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg inzake de J.B. Stessensstraat goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurde op 21 maart 2022 het besluit "opstart autodelen - vastleggen locaties en types van autodelen" goed.
De gemeenteraad keurde op 30 maart 2022 het aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg inzake de beperkte parkeertijd goed.
De J.B. Stessensstraat behoort tot het beheer van de stad en is gelegen binnen de bebouwde kom.
Voor het hoppinpunt AZ Sint-Dimpna werd goedgekeurd om op deze locatie te starten met een deelwagen op fossiele brandstof: een stadswagen. De dienst openbaar domein - team mobiliteit stelt voor om de deelwagen te voorzien in de J.B. Stessensstraat vlak voor de bushalte (foto in bijlage). Het is belangrijk dat de deelwagen op een plaats staat waar de gebruikers op een veilige manier hun rit kunnen starten. Er wordt immers gevraagd om voor de start van de rit de auto te controleren op mogelijke schade door de vorige gebruiker en dit te melden via de app.
De gemeenteraad beslist het aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg voor de J.B. Stessensstraat, gestemd in de zitting van 12 februari 2021, en alle voorgaande beslissingen, op te heffen en te vervangen door wat volgt.
De bestuurders rijdend in de J.B. Stessensstraat dienen voorrang te verlenen aan de bestuurders rijdend in Eikevelden, die een hoofdweg is.
Het verkeersbord B1 wordt aangebracht.
De bestuurders rijdend in de J.B. Stessensstraat dienen voorrang te verlenen aan de bestuurders rijdend in de Gasthuisstraat, die een hoofdweg is.
Het verkeersbord B5 wordt aangebracht.
Het éénrichtingsverkeer wordt ingevoerd op het plein voor het sociaal huis.
De verkeersborden C1 en F19 worden aangebracht.
De toegang wordt verboden voor bestuurders van voertuigen van zaken, waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 5 ton, uitgezonderd laden en lossen.
De zoneverkeersborden C21 worden aangebracht.
Het parkeren wordt verboden op het plein voor het sociaal huis.
De zoneborden E1 worden aangebracht.
Het stilstaan en parkeren wordt verboden vanaf Eikevelden tot Dornik, langs beide zijden van de straat.
De verkeersborden E3 worden aangebracht.
Het parkeren wordt toegelaten in de aangelegde parkeervakken langs de even zijde vanaf Dornik tot Gasthuisstraat volgens de gebruiksmodaliteiten van de parkeerautomaten.
De verkeersborden E9a met onderbord "betalend" worden aangebracht.
Het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap op de aangelegde parkeerplaatsen op het plein voor het sociaal huis (acht plaatsen).
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt voor autodelen op de parkeerplaats voor de bushalte, ter hoogte van de hoofdingang van het ziekenhuis (één plaats).
Het verkeersbord E9a met onderbord "autodelen" worden aangebracht.
Het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor elektrische voertuigen op de parkeerplaatsen tegenover huisnummer 67 (twee plaatsen).
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Een stopstreep wordt gemarkeerd aan het kruispunt met de Gasthuisstraat.
Een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen langs de even zijde vanaf Dornik tot Gasthuisstraat.
Parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen en een blauwe kleur op de voorbehouden parkeerplaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Een zone 30 wordt ingevoerd.
De zoneverkeersborden F4a en F4b worden aangebracht.
Dit reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Vlaams huis voor de verkeersveiligheid, Dhr. Hoofdcommissaris van politie van de lokale politie zone Geel-Laakdal-Meerhout, Dhr. Zonechef brandweerzone Kempen en de Spoeddienst A.Z. St.Dimpna.