In zitting van 28 oktober 2019 heeft het college van burgemeester en schepenen de principiële goedkeuring gegeven om het gemeentelijk investeringsproject (GIP) voor rioleringswerken langs de Molseweg niet zelf uit te voeren maar in de plaats dit project voor uitvoering over te dragen naar Aquafin binnen het kader van het Lokaal Pact (LP). Na de uitvoering van een LP-project moet de stad Geel de aangelegde infrastructuur beheren.
Hierdoor is het gebruikelijk dat de latere beheerder van het riool de plannen bekijkt en haar advies, vragen of opmerkingen verleend.
Op 17 december 2021 ontvangt het stadsbestuur van Geel de schriftelijk vraag vanuit LokaalPact @Aquafin.be om advies en /of vragen te verlenen op de bijgevoegde plannen.
Dienst openbare werken en verkeer heeft het Technisch Plan (TP) (zie bijlagen) beoordeeld en haar advies geschreven in een bijgevoegde nota.
Het Technisch Plan dat studiebureau Evolta opgesteld heeft kan gunstig geadviseerd worden door OW&V, behoudens enkele opmerkingen die genoteerd werden.
Na de uitvoering van een LP-project moet de stad Geel de aangelegde infrastructuur beheren.
Dienst OW&V adviseert het college van burgemeester en schepenen akkoord te gaan met de ingediende plannen van transporttraject 23225 VBR Bel & gescheiden riolering in Molseweg (gecomb. AWV N71) mits het onderzoeken van de vragen die gesteld werden door dienst OW&V in de bijgevoegde nota.
Het college van burgemeester en schepenen verleent gunstig advies aan het Technisch Plan van het project 23225 -VBR Bel en gescheiden riolering Molseweg
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de nota van openbare werken en verkeer.
Het college van burgemeester en schepenen vraagt aan studiebureau Evolta, Aquafin en Vmm om de vragen en opmerkingen die genoteerd werden door OW&V te onderzoeken en waar mogelijk mee te nemen of te voorzien in het dossier van project 23225 -VBR Bel en gescheiden riolering Molseweg;