In het kader van het dossier van extra bewegwijzering naar de parkings werd het plan in het voorjaar goedgekeurd.
Voor de bebording op de invalswegen werd het plan besproken met AWV en overeengekomen om bebording te plaatsen die overeenkomt met de huidige dynamische bebording en F33a borden op de rotonde.
Voor de andere bebording in het centrum werd een overleg georganiseerd met een vertegenwoordiger van onze leverancier Winway van bebording. Zij hebben veel ervaring op dit gebied en het plan werd met hen overlopen.
Wat betreft de bebording in het centrum, waarbij werd geopperd om deze een "Geels" tintje te geven, werd door de dienst openbare werken en verkeer/mobiliteit reeds een poging gedaan om bepaalde bebording te ontwerpen - zie bijlage.
Deze ontwerpen werden besproken. De firma had hierbij volgende opmerkingen:
Voorstel van de firma:
-> zie laatste bord in document in bijlage
De dienst openbare werken en verkeer/ mobiliteit adviseert het gebruik van de F33a borden. Deze zijn het duidelijkst en kunnen op geen enkel moment de aandacht afleiden van de bestuurders. Zeker in een stedelijke omgeving met veel verschillende weggebruikers moet de aandacht ten volle naar het verkeer gaan en niet naar "nieuwe" bebording. Er is sowieso al veel afleiding in een centrum, laat ons dan borden gebruiken die intuïtief leesbaar zijn.
Het college van burgemeester en schepenen beslist om voor de aanduiding van de parkings in het centrum de F33a borden te gebruiken met vermelding van P + Centrum en naam van de parking, maar zonder logo's, zoals geformuleerd in het bijgevoegd advies van de dienst ondernemen. Bij Nieuwstraat dient bij te komen ( shopping Nieuwstraat), bij Pas (Shopping Pas), bij Havermarkt (centrumparking Havermarkt). Met dit besluit maakt het college van burgemeester en schepenen een keuze in de vormgeving van de bebording. Er wordt nadien nog een dossier ter goedkeuring voorgelegd in verband met de aankoop van de borden in kwestie.