Terug
Gepubliceerd op 13/09/2022

2022_CBS_02366 - Omgevingsvergunning - inrichting klasse 2: de productie en testen van prototype brandstofcellen op waterstof langs Bell-Telephonelaan 2, 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F, 2G en 2H (202200221NC) - Vergunning

College van Burgemeester en Schepenen
ma 12/09/2022 - 13:00 Bureau AD
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

vera celis; Nadine Laeremans; Griet Smaers; Bart Julliams; Tom Corstjens; Marlon Pareijn; Pieter Cowé; francois mylle, Algemeen Directeur

Afwezig

luc van laer

Secretaris

francois mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

vera celis
2022_CBS_02366 - Omgevingsvergunning - inrichting klasse 2: de productie en testen van prototype brandstofcellen op waterstof langs Bell-Telephonelaan 2, 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F, 2G en 2H (202200221NC) - Vergunning 2022_CBS_02366 - Omgevingsvergunning - inrichting klasse 2: de productie en testen van prototype brandstofcellen op waterstof langs Bell-Telephonelaan 2, 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F, 2G en 2H (202200221NC) - Vergunning

Motivering

Aanleiding en context

UITERSTE BESLISSINGSDATUM VOOR DIT DOSSIER: 14/09/2022

 

Verslag van de omgevingsambtenaar

 

Dossiernummer omgevingsloket: OMV_2022008488

Dossiernummer gemeente: 202200221

Inrichtingsnummer: 20211012-0065

 

De gemeente Geel heeft op 3 mei 2022 een aanvraag ontvangen voor een inrichting klasse 2: de productie en testen van prototype brandstofcellen op waterstof . De aanvraag werd op 13 juni 2022 volledig en ontvankelijk verklaard.

 

Gegevens van de aanvrager

Fuel Cell Power NV gevestigd te Bell-Telephonelaan 2H te 2440 Geel

 

Gegevens van de  ligging

Administratieve ligging: Bell-Telephonelaan 2, 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F, 2G en 2H

Kadastrale ligging: afdeling 5 sectie M nr. 234L2

 

Verslag

  1. Stedenbouwkundige basisgegevens

 

Ligging volgens de plannen van aanleg, uitvoeringsplannen, verkavelingen.

De aanvraag is volgens het gewestplan Herentals-Mol goedgekeurd op 28 juli 1978 gelegen in:

industriegebied

De industriegebieden zijn bestemd voor de vestiging van industriële of ambachtelijke bedrijven. Ze omvatten een bufferzone. Voor zover zulks in verband met de veiligheid en de goede werking van het bedrijf noodzakelijk is, kunnen ze mede de huisvesting van het bewakingspersoneel omvatten. Tevens worden in deze gebieden complementaire dienstverlenende bedrijven ten behoeve van de andere industriële bedrijven toegelaten, namelijk: bankagentschappen, benzinestations, transportbedrijven, collectieve restaurants, opslagplaatsen van goederen bestemd voor nationale of internationale verkoop.

 

Ligging volgens BPA + bijhorende voorschriften :

De aanvraag is niet gelegen in een bijzonder plan van aanleg.

 

Ligging volgens RUP + bijhorende voorschriften :

De aanvraag is volgens het ruimtelijk uitvoeringsplan RUP zonevreemde woningen goedgekeurd op 29 januari 2009gelegen in overdruk zonevreemde woningen II

 

 

De aanvraag is niet gelegen binnen de grenzen van een behoorlijk vergunde en niet vervallen verkaveling

 

Bepaling van het plan dat van toepassing is op de aanvraag

De aanvraag is gesitueerd in een ruimtelijk uitvoeringsplan. De aanvraag dient getoetst te worden aan de bepalingen van het ruimtelijke uitvoeringsplan.

 

Overeenstemming met dit plan

De aanvraag is in overeenstemming met dit plan en met de stedenbouwkundige voorschriften.

 

Afwijkings- en uitzonderingsbepalingen

 

 

Verordeningen

gemeentelijke stedenbouwkundige verordening - inzake parkeren en stallen van auto's en fietsen goedgekeurd op 25 juni 2018.

gewestelijke stedenbouwkundige verordening toegankelijkheid goedgekeurd op 5 juni 2009.

algemene bouwverordening inzake weekendverblijven goedgekeurd op 8 juli 2005.

gewestelijke stedenbouwkundige verordening hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen en vertraagde afvoer van hemelwater goedgekeurd op 23 juni 2006.

algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer goedgekeurd op 29 april 1997.

gemeentelijke stedenbouwkundige verordening - basisverordening goedgekeurd op 12 mei 2012.

gemeentelijke stedenbouwkundige verordening - verkavelingen goedgekeurd op 12 mei 2012.

 

  1. Historiek

Volgende vergunningen en/of weigeringen werden verleend:

  • Omgevingsvergunning 202100630/OMV_2021159893, geakteerd op 15/11/2021.

 

  1. Beschrijving van de omgeving en de aanvraag

 

De exploitant Fuel Cell Power diende een aanvraagdossier een voor een omgevingsvergunning voor een ingedeelde inrichting of activiteit van klasse 2. Het gaat over een andere verandering dan een beperkte verandering van een ingedeelde inrichting of activiteit

De volgende geactualiseerde rubrieken en hoeveelheden worden aangevraagd:

Rubriek

Omschrijving

Hoeveelheid

Klasse

12.4.1°a)

Uitbreiding met 15,75 kW aan toestellen voor het vervaardigen van een brandstofcel (Verandering)

28,45 kW

3

16.3.2°a)

Totaal vermogen van een persluchtcompressor (Ongewijzigd)

5 kW

3

17.1.2.1.2°

Uitbreiding met 2.100 liter aan opslag van gevaarlijk gas in gasflessen van 50 liter / fles (waterstofgas en stikstofgas) (Verandering)

2.800 liter

2

17.3.4.1°a)

Totale opslag van 500 kg of 0,5 ton aan gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarensymbool GHS05 - corrosief (Nieuw)

0,5 ton

3

17.3.6.1°a)

Totale opslag van 600 kg of 0,6 ton aan gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarensymbool GHS07 - schadelijk (Nieuw)

0,6 ton

3

23.2.1°a)

Uitbreiding met 9,5 kW vermogen aan toestellen voor het behandelen van kunststoffen (Verandering)

17,2 kW

3

24.4.

1 labo voor het testen van brandstofcellen (Ongewijzigd)

1 

3

29.5.2.1°a)

Uitbreiding met een vermogen van 6,25 kW aan metaalbewerkingsmachines (Verandering)

11,25 kW

3

 

De exploitant Fuel Cell Power baat aan Bell-Telephonelaan 2H te Geel een inrichting uit m.b.t. het  onderzoek, de ontwikkeling en de vervaardiging evenals het testen van brandstofcellen. Op 15/11/2021 nam het CBS akte van een melding klasse 3 m.b.t. de exploitatie van deze activiteit/inrichting. Via voorliggende omgevingsvergunningsaanvraag wenst de exploitant de inrichting uit te breiden met een toename van de gasopslagcapaciteit en dit in functie van bijkomende ontwikkeling van brandstofcellen. De exploitant geeft aan dat de site aan BellTelephonelaan een loutere test- en ontwikkelingsafdeling is en dat er op deze locatie geen productie van brandstofcellen plaatsvindt

 

De exploitant Fuel Cell Power is gespecialiseerd in het onderzoek, de ontwikkeling en de vervaardiging evenals in het testen van brandstofcellen. 

Deze activiteit baat de exploitant uit op het adres Bell-Telephonelaan 2H te 2440 Geel, deel van kadastraal perceel: GEEL 5 AFD, sectie M, perceel 0234/00L002.

 

Op 15 november 2021 heeft de gemeente akte genomen van een melding klasse 3 op naam van deze exploitant

(Referentie omgevingsloket: OMV_2021159893 / Referentie gemeente: 202100630).

 

Op deze locatie zal geen productie plaatsgrijpen van brandstofcellen. Het betreft louter een test- en ontwikkelingsafdeling van brandstofcellen.

 

Het voorwerp van deze aanvraag omvat de verandering van de klasse 3 inrichting naar een klasse 2 inrichting omwille van de uitbreiding van de opslag van gassen, en dit in functie van bijkomende ontwikkeling van brandstofcellen.

De exploitant heeft i.s.m. Vinçotte een ATEX explosieveiligheidsdossier opgemaakt (overeenkomstig de Codex en het Arei) voor de koppelplaats van de gasflessen inclusief het hierop aangesloten leidingnetwerk. Dit zoneringsdossier bestaat enerzijds uit een zoneringsverslag + zoneringstekeningen en anderzijds uit een explosieveiligheidsdocument (beheersing van de explosierisico's).

Verder zijn er lekdichtheidstesten uitgevoerd op het leidingnetwerk door de gasleverancier.

 

Omwille van de hoge confidentialiteit en de bescherming van de knowhow van de firma, zijn alle extra bijlagen en documenten terug te vinden onder de tab "Confidentieel".

 

De ingedeelde inrichtingen die betrekking hebben op de nutsvoorzieningen en installaties die inherent vasthangen en verbonden zijn aan het gebouw maken geen deel uit van de voorliggende aanvraag.

 

  1. Openbaar onderzoek

Overeenkomstig de criteria van artikels 11 t.e.m. 14 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning is de gewone procedure van toepassing en moet de aanvraag openbaar gemaakt worden.

Het openbaar onderzoek werd gehouden van 22 juni 2022 t.e.m. 21 juli 2022. Er werden geen bezwaarschriften ingediend.

Er werd geen informatievergadering gehouden.

 

  1. Adviezen

Er werd advies gevraagd aan Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) maar het advies werd niet ontvangen binnen de termijn.  Het advies wordt geacht stilzwijgend gunstig te zijn.

Er werd advies gevraagd aan Interkommunale Ontwikkelingsmaatschappij voor de Kempen en het advies was voorwaardelijk gunstig. De omgevingsambtenaar volgt, neemt kennis van het advies en baseert de beoordeling van het dossier op het advies van IOK.

  1. Project-MER

 Het project valt niet onder bijlage I,II of III van het MER-besluit.

 

  1. Inhoudelijke beoordeling van het dossier door het college van burgemeester en schepenen

Watertoets

De percelen van de inrichting zijn noch gelegen in overstromingsgevoelig gebied noch in een signaalgebied noch in een afgebakende oeverzone.

Natuurtoets

De exploitatie ligt op ca. 2 km van het VEN/IVON-gebied ‘De Gebroekten Grote Nete’ en op ongeveer 2 km van het habitatrichtlijngebied ‘Bovenloop van de Grote Nete met Zammelsbroek, Langdonken en Goor‘ dat ter hoogte van de exploitatie grotendeels overlapt met het GEN gebied. De exploitatie is niet gelegen nabij vogelrichtlijngebied (> 7 km).

Gelet op de aard en de ligging van de exploitatie en op basis van de gegevens die opgenomen zijn in de aanvraag, kan verondersteld worden dat de gevraagde exploitatie geen onvermijdbare en onherstelbare schade aan de natuur in nabijgelegen VEN-gebieden zal veroorzaken, noch dat de exploitatie een betekenisvolle aantasting van de natuurlijke kenmerken van nabijgelegen habitatrichtlijngebieden zal veroorzaken, op voorwaarde dat de exploitant zich houdt aan de voorwaarden opgelegd in de relevante wetgeving en voor zover de exploitant zich gedraagt naar de code van goede natuurpraktijk

Milieuaspecten

Water

Huishoudelijk afvalwater

De exploitant neemt in bijlage C6 bij de aanvraag op dat er minder dan 600 m³/jaar aan huishoudelijk afvalwater geloosd wordt in de openbare riolering (centraal gebied) van de Bell-Telephonelaan.

Vermits het lozingsdebiet ≤ 600 m³/jaar is, is de lozing van het huishoudelijk afvalwater niet  ingedeeld. De exploitant wordt er op gewezen dat men zich in dit geval dient te houden aan milieuvoorwaarden voor de lozing huishoudelijk afvalwater zoals opgenomen in afdeling 6.2.1, hoofdstuk 6 uit deel 6 (milieuvoorwaarden voor niet-ingedeelde inrichtingen) van VLAREM II.

Bedrijfsafvalwater

Er ontstaat bedrijfsafvalwater bij het verversen van het water van het ‘ultrasoon cleaning bath’ (3 stuks aanwezig op de inrichting; de baden worden gebruikt om de 3D-geprinte onderdelen in schoon te maken). Het bedrijfsafvalwater wordt als vloeibaar afval afgevoerd via een geregistreerde IHM. Er wordt bijgevolg geen bedrijfsafvalwater geloosd.

Afval

De exploitant neemt in bijlage C6 bij de aanvraag op dat afvalstoffen gescheiden worden ingezameld en afgevoerd via een geregistreerde IHM

Veiligheid

Regelgeving m.b.t. scheidingsafstanden

Het bedrijf is ondergebracht in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Bell-Telephonelaan te Geel. Op het uitvoeringsplan in bijlage C8A van de aanvraag zijn enkel de contouren ingetekend van het bedrijf en niet de lokalisatie van het bedrijf in het bedrijfsverzamelgebouw. Als gevolg hiervan kan niet nagegaan worden of de regelgeving m.b.t. scheidingsafstanden t.o.v. limieten eigendom nageleefd worden.

  • Het is aangewezen dat de exploitant een inrichtingsplan bij de aanvraag voegt waarop het bedrijf gelokaliseerd wordt in het bedrijfsverzamelgebouw zodat kan nagegaan worden of de regelgeving m.b.t. scheidingsafstanden t.o.v. limieten eigendom nageleefd wordt.

Op basis van de situering van de opslagplaatsen van gevaarlijke gassen en gevaarlijke vloeistoffen op het uitvoeringsplan in bijlage C8A van de aanvraag kan afgeleid worden dat de minimale scheidingsafstand tussen de opslag van gevaarlijke gassen enerzijds en de opslag van gevaarlijke vloeistoffen anderzijds, nageleefd wordt.

De exploitant dient er op gewezen te worden dat de scheidingsafstand tussen de opslag van gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarenpictogram GHS05 enerzijds en gevarenpictogram GHS07 anderzijds, ten minste 1 meter dient te bedragen. Uit het uitvoeringsplan in bijlage C8A van de aanvraag kan niet afgeleid worden of hieraan voldaan wordt.

 

 

Seveso-status

Op basis van de opgegeven aanwezige hoeveelheden waterstof in de aanvraag (in de gewenste situatie) kan afgeleid worden dat noch de lage drempelwaarde, noch de hogedrempelwaarde m.b.t. Seveso-inrichtingen overschreden wordt. Er is dus geen sprake van een Seveso-inrichting.

Explosieveilgheidsdocument

Het is aangewezen om het advies van de brandweer inzake de te nemen (preventie)maatregelen op basis van het explosieveiligheidsdocument (met geïntegreerd zoneringsverslag/dossier) te volgen, gelet op hun expertise ter zake.

De exploitant dient er op gewezen te worden dat het explosieveiligheidsdocument moet herzien worden wanneer belangrijke wijzigingen, uitbreidingen of verbouwingen van de arbeidsplaatsen, arbeidsmiddelen of het arbeidsproces plaatsvinden.

Bodem

Opslag gevaarlijke vloeibare producten

De exploitant neemt in de aanvraag op dat de corrosieve en schadelijke vloeistoffen op lekbakken in een apart afgesloten ruimte zullen worden opgeslagen. Indien deze lekbakken, uitgaande van de VLAREM II-voorschriften, voldoende groot gedimensioneerd zijn, lijkt de exploitant voldoende maatregelen te nemen om bodemverontreiniging, ingeval van lekkende recipiënten met gevaarlijke producten, te vermijden of maximaal te beperken. Er dienen geen verdere milderende maatregelen genomen te worden.

Mobiliteit

Het bedrijf is gelegen in een industriezone in de nabijheid van een op- en afrittencomplex van de E313 zonder hierbij woonzones of dichtbebouwde gebieden dienen doorsneden te worden. De exploitant geeft aan dat er op het bedrijfsterrein voldoende parkeerplaatsen voorzien zijn voor werknemers. De lege gasflessen worden 1x per week opgehaald en vervangen door volle gasflessen. De aan- en afvoer van de gasflessen gebeurt d.m.v. een vrachtwagen.

Op basis van deze informatie lijkt het aanneembaar te stellen dat de gegenereerde verkeersbewegingen ten gevolge van de exploitatie van het bedrijf geen aanzienlijke mobiliteitseffecten in de omgeving van de exploitatie zullen genereren. Het lijkt dan ook niet nodig om (bijkomende) milderende maatregelen m.b.t. beheersing van mobiliteitshinder op te leggen.

Geluid en trillingen

Alle activiteiten vinden inpandig, met gesloten deuren, plaats. De exploitant geeft aan dat de compressor van het geluidsarme type is (max/ 64 dB(A)) en in een aparte ruimte, in het gebouw, opgesteld staat.

Op basis van deze informatie lijkt het aanneembaar te stellen dat er geen aanzienlijke hinder m.b.t. geluid of trillingen zullen optreden n.a.v. de exploitatie van het bedrijf in de gewenste situatie. Het lijkt dan ook niet nodig om (bijkomende) milderende maatregelen m.b.t. beheersing van geluidshinder op te leggen.

Conclusie milieutechnische beoordeling

Met betrekking tot de onderzochte milieutechnische aspecten in voorliggende beoordeling en op basis van de gegevens in de aanvraag lijkt gesteld te kunnen worden dat er geen indicaties zijn tot het verlenen van een negatief advies.

De volgende geactualiseerde rubrieken en hoeveelheden worden voorwaardelijk gunstig geacht:

Rubriek

Omschrijving

Hoeveelheid

Klasse

12.4.1°a)

Uitbreiding met 15,75 kW aan toestellen voor het vervaardigen van een brandstofcel (Verandering)

28,45 kW

3

16.3.2°a)

Totaal vermogen van een persluchtcompressor (Ongewijzigd)

5 kW

3

17.1.2.1.2°

Uitbreiding met 2.100 liter aan opslag van gevaarlijk gas in gasflessen van 50 liter / fles (waterstofgas en stikstofgas) (Verandering)

2.800 liter

2

17.3.4.1°a)

Totale opslag van 500 kg of 0,5 ton aan gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarensymbool GHS05 - corrosief (Nieuw)

0,5 ton

3

17.3.6.1°a)

Totale opslag van 600 kg of 0,6 ton aan gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarensymbool GHS07 - schadelijk (Nieuw)

0,6 ton

3

23.2.1°a)

Uitbreiding met 9,5 kW vermogen aan toestellen voor het behandelen van kunststoffen (Verandering)

17,2 kW

3

24.4.

1 labo voor het testen van brandstofcellen (Ongewijzigd)

1 

3

29.5.2.1°a)

Uitbreiding met een vermogen van 6,25 kW aan metaalbewerkingsmachines (Verandering)

11,25 kW

3

 

Het lijkt echter wel aangewezen om bij eventuele vergunningverlening in de mate van het mogelijke rekening te houden met onderstaande bemerkingen, aanvullingen, aanbevelingen en/of voorstellen voor bijzondere voorwaarden:

  •       de exploitant een inrichtingsplan naar milieu@geel.be stuurt waarop het bedrijf gelokaliseerd wordt in het bedrijfsverzamelgebouw zodat kan nagegaan worden of de regelgeving
  •      de exploitant wordt er op gewezen dat de scheidingsafstand tussen de opslag van gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarenpictogram GHS05 enerzijds en gevarenpictogram GHS07 anderzijds, ten minste 1 meter dient te bedragen, vermits dit niet afgeleid kan worden op het uitvoeringsplan in bijlage C8A van de aanvraag;
  •      het advies van de brandweer inzake de te nemen (preventie)maatregelen op basis van het explosieveiligheidsdocument (met geïntegreerd zoneringsverslag/dossier) te volgen, gelet op hun expertise ter zake 

Resultaten openbaar onderzoek

Het openbaar onderzoek werd gehouden  van 22 juni 2022 tot en met 21 juli 2022. Naar aanleiding van het openbaar onderzoek werden er geen bezwaarschriften ontvangen.

 

Bespreking adviezen

De omgevingsambtenaar heeft kennis genomen van de volgende adviezen en beoordeeld deze als volgt:

  • Het advies van Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel), er werd geen advies ontvangen binnen de termijn.
  • Het advies van Interkommunale Ontwikkelingsmaatschappij voor de Kempen, voorwaardelijk gunstig.

 

Conclusie

 

Uitgaande van de gegevens opgenomen in het aanvraagdossier en rekening houdende met bovenstaande bemerkingen dient deze vergunningsaanvraag voor het onderdeel ‘ingedeelde inrichting of activiteit’ te worden geadviseerd als voorwaardelijk gunstig indien de algemene en sectorale voorwaarden van het VLAREM II gevolgd worden en de volgende bijzondere milieuvoorwaarden gerespecteerd worden:


Bijzondere milieuvoorwaarden

  •      de exploitant een inrichtingsplan naar milieu@geel.be stuurt waarop het bedrijf gelokaliseerd wordt in het bedrijfsverzamelgebouw zodat kan nagegaan worden of de regelgeving
  •      de exploitant wordt er op gewezen dat de scheidingsafstand tussen de opslag van gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarenpictogram GHS05 enerzijds en gevarenpictogram GHS07 anderzijds, ten minste 1 meter dient te bedragen, vermits dit niet afgeleid kan worden op het uitvoeringsplan in bijlage C8A van de aanvraag;
  •      het advies van de brandweer inzake de te nemen (preventie)maatregelen op basis van het explosieveiligheidsdocument (met geïntegreerd zoneringsverslag/dossier) te volgen, gelet op hun expertise ter zake 

 

Lasten

Niet van toepassing

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen sluit zich aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en het advies van de intercommunale ontwikkelingsmaatschappij voor de Kempen.

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning voorwaardelijk goed te keuren en de vergunning af te leveren aan de aanvrager, die ertoe gehouden is volgende voorwaarden strikt na te leven:

 

  •      de exploitant een inrichtingsplan naar milieu@geel.be stuurt waarop het bedrijf gelokaliseerd wordt in het bedrijfsverzamelgebouw zodat kan nagegaan worden of de regelgeving;
  •      de exploitant wordt er op gewezen dat de scheidingsafstand tussen de opslag van gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarenpictogram GHS05 enerzijds en gevarenpictogram GHS07 anderzijds, ten minste 1 meter dient te bedragen, vermits dit niet afgeleid kan worden op het uitvoeringsplan in bijlage C8A van de aanvraag;
  •      het advies van de brandweer nogmaals op te vragen inzake de te nemen (preventie)maatregelen op basis van het explosieveiligheidsdocument (met geïntegreerd zoneringsverslag/dossier) te volgen, gelet op hun expertise ter zake; 
afdoende dat de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van het VLAREM II gevolgd worden.

De volgende geactualiseerde rubrieken worden voorwaardelijk vergund:

Rubriek

Omschrijving

Hoeveelheid

Klasse

12.4.1°a)

Uitbreiding met 15,75 kW aan toestellen voor het vervaardigen van een brandstofcel (Verandering)

28,45 kW

3

16.3.2°a)

Totaal vermogen van een persluchtcompressor (Ongewijzigd)

5 kW

3

17.1.2.1.2°

Uitbreiding met 2.100 liter aan opslag van gevaarlijk gas in gasflessen van 50 liter / fles (waterstofgas en stikstofgas) (Verandering)

2800 liter

2

17.3.4.1°a)

Totale opslag van 500 kg of 0,5 ton aan gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarensymbool GHS05 - corrosief (Nieuw)

0,5 ton

3

17.3.6.1°a)

Totale opslag van 600 kg of 0,6 ton aan gevaarlijke producten gekenmerkt door gevarensymbool GHS07 - schadelijk (Nieuw)

0,6 ton

3

23.2.1°a)

Uitbreiding met 9,5 kW vermogen aan toestellen voor het behandelen van kunststoffen (Verandering)

17,2 kW

3

24.4.

1 labo voor het testen van brandstofcellen (Ongewijzigd)

3

29.5.2.1°a)

Uitbreiding met een vermogen van 6,25 kW aan metaalbewerkingsmachines (Verandering)

11,25 kW

3