De support van de fabrikant voor de telefooncentrale is niet meer verzekerd met de oude software, er is een upgrade nodig naar de laatste versie van deze software. Bovendien krijgen we meer technische mogelijkheden om de organisatie van het telefoonverkeer te verbeteren.
Om te kunnen blijven genieten van de ondersteuning van zowel de leverancier als de fabrikant van de telefooncentrale is het noodzakelijk om de telefooncentrale en de bijbehorende beheersoftware te upgraden naar de laatste versie. Een volledige heraanbesteding van de telefonie is niet aan de orde.
De beheersoftware van deze telefooncentrale moet aangepast worden omwille van:
* De support van de fabrikant is niet meer verzekerd, hiervoor is een upgrade nodig naar de laatste
versie van deze software
* Binnen het algemene project tot standaardisatie beheersysteem alle servers naar Windows Server
2019 moet ook deze server aangepast worden
Bijkomend zal er een optimalisatie gebeuren van de telefoonflows en er wordt een koppeling gemaakt met onze centrale Active Directory. Dit staat de organisatie toe om de telefonische bereikbaarheid van medewerkers beter en eenvoudiger te organiseren.
Concreet betekent dit dat naast de software van de telefooncentrale ook het beheersysteem van de telefooncentrale een update krijgt en een koppeling met onze centrale gebruikersdatabase wordt opgezet. Hiervoor heeft QuantICT, de houder van het onderhoudscontract van de telefooncentrale een offerte ingediend van 34.146,08 euro exclusief BTW.
Het decreet lokaal bestuur 22 december 2017, artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur;
Het besluit van de gemeenteraad van 11 december 2017 over de vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur; De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.
De wet van 17 juni 2013 over de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 over de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, art. 42. § 1. Overheidsopdrachten mogen enkel worden geplaatst bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking doch, indien mogelijk, na raadpleging van meerdere ondernemers in de volgende gevallen :
4° in geval van een overheidsopdracht voor leveringen wanneer :
b) aanvullende leveringen moeten worden verricht door de oorspronkelijke leverancier, die ofwel bestemd zijn voor de gedeeltelijke vernieuwing van leveringen of installaties, ofwel voor de uitbreiding van bestaande leveringen of installaties, wanneer een verandering van leverancier de aanbestedende overheid ertoe zou verplichten leveringen te verwerven met andere technische eigenschappen, zodat onverenigbaarheid zou ontstaan of zich bij het gebruik en het onderhoud onevenredige technische moeilijkheden zouden voordoen. De looptijd van deze opdrachten en nabestellingen mag in de regel niet langer zijn dan drie jaar;
Het college van burgemeester en schepenen gunt de opdracht “Upgrade telefooncentrale en managementsoftware ” aan QuantICT, Prins Interleuvenlaan 15i, 3001 Leuven voor de totaal geraamde kostprijs van 41.316,75€ incl. 21% BTW.