Begin juni starten de inschrijvingen voor het nieuwe schooljaar. Aangezien de academie toch een lichte daling ervaart in het aantal inschrijvingen, hoogstwaarschijnlijk mede door corona, willen we deze extra in de kijker zetten. Het idee is opgezet om een reclamecampagne met foto's uit te werken.
Het doel van deze campagne is academie in de kijker zetten en meer onder de aandacht brengen, groter/ander doelpubliek bereiken, nieuwe leerlingen kennis laten maken met de academie.
Praktisch: er worden foto’s genomen van een aantal leerlingen, die hiervoor toestemming geven, uit alle domeinen (muziek, woord en dans). Bij elke foto komt een leuke quote, verzonnen door die leerling zelf zodat het beeld zo realistisch mogelijk overkomt en op die manier de juiste doelgroep bereikt. De foto’s worden gedrukt op pancardes of affiches, die dan op verschillende locaties in de stad opgehangen worden (pancardes: aan lantaarnpalen, affiches: vitrines in winkels, handelszaken,…). Ideale periode hiervoor zou half/eind mei tot eind september 2022 zijn.
De dienst OW&V geeft een gunstig advies met volgende voorwaarden:
Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan de academie om een reclamecampagne met foto's op te starten, zodat de academie een breder publiek kan bereiken en zo de academie extra in de kijken kan te zetten.
Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan de academie om de pancartes met foto's te bevestigen aan lantaarnpalen op verschillende locaties in stad, rekening houdend met de voorwaarden die geadviseerd zijn door de dienst mobiliteit.
Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan de academie om affiches met foto's op verschillende plaatsen in de stad aan te brengen, rekening houdend met de voorwaarden die geadviseerd zijn door de dienst mobiliteit.