Het hoeft geen betoog, in Geel zijn er, al geruime tijd, veel werken met hinder.
Het is dan ook belangrijk dat er duidelijk gecommuniceerd wordt over de geplande werken en de hinder die deze werken zullen veroorzaken. De timing van deze werkzaamheden in beeld brengen is eveneens essentieel.
Minder-hinderacties is de boodschap. Communicatie naar de burger toe, in elke fase van de werkzaamheden, is noodzakelijk.
Indien werken niet lopen zoals gepland, o.a. qua timing, dient er klare informatie worden gegeven. De aanbelandende bewoner, de weggebruiker heeft geen boodschap aan : "Je ziet toch dat de werken nog niet klaar zijn." of " De werken zullen duren tot ... einde van de werken."
Onze fractie heeft deze problematiek al eerder aangekaart.
Kan er vanuit het bestuur nog meer worden ingezet op duidelijke richtlijnen voor aannemers ? Kan het bestuur ook meer controle uitvoeren over de gevoerde communicatie en bijsturen waar nodig?
Wij kijken hoopvol uit naar kristalheldere informatie bij "werken met hinder".