OCMW Geel heeft de ambitie om binnen de wettelijke taken kwaliteitsvol en betaalbaar wonen en verzorgen aan te bieden. Woonzorgcentrum Wedbos wil haar bewoner daartoe ‘zorg op maat’ aanbieden. Het woonzorgcentrum beschikt over 114 bedden voor permanent verblijf en 5 kamers voor kortverblijf. De rendabiliteit van het woonzorgcentrum en de dubbele van rol van het OCMW als regisseur en als aanbieder van zorg nopen het OCMW om de mogelijkheden tot schaalvergroting te onderzoeken. De algemene visie en de doelstellingen werden uitgeschreven in een visienota.
Integratie- en samenwerkingstrajecten in de zorgsector vergen een specifieke juridische expertise en knowhow die we als lokaal bestuur niet zelf in huis hebben.
Op 30/01/2023 keurde het college van burgemeester en schepenen de voorwaarden, wijze van gunnen en aan te schrijven firma's goed. De prijsvraag werd verzonden op 31/01/2023. Offertes moesten het bestuur bereiken ten laatste op maandag 13/02/2023. Op 13/03/2023 gunde het college van burgemeester en schepenen de opdracht aan de meest geschikte kandidaat.
4 firma's dienden een offerte met een uurtarief, een raming van tijdsbesteding en plan van aanpak in:
De totale raming is sterk afhankelijk van het aantal ingediende dossiers en de tijd die aan elke fase van de opdracht besteed wordt. Alle offertes werden door de projectgroep vergeleken op basis van uurtarief, plan van aanpak tijdens de verschillende fasen van de opdracht en tijdsbesteding. Een gedetailleerde vergelijking is in bijlage opgenomen.
De Gendt advocaten diende naast het laagste uurtarief een uitgebreid en gedetailleerd plan van aanpak in met een projectmatige benadering en persoonlijke begeleiding in elke fase van de opdracht. De Gendt advocaten kan zich beroepen op een zeer uitgebreide referentielijst met vergelijkbare opdrachten binnen en buiten de regio. De Gendt advocaten geeft tenslotte aan op zeer korte termijn van start te kunnen gaan zodat de vooropgestelde planning gehaald kan worden.
De projectgroep stelt voor de opdracht te gunnen aan De Gendt advocaten.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Het besluit van de gemeenteraad van 11 december 2017 houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 92 (de geraamde waarde excl. btw bereikt de drempel van € 30.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het vast bureau neemt kennis van de gunning van de opdracht 'juridische begeleiding marktverkenningsopdracht samenwerkingstraject woonzorgcentrum Wedbos' via aanvaarde factuur aan De Gendt advocaten, Koning Leopold I-straat 32 te 3000 Leuven.
De opdracht wordt gegund aan een uurtarief van 125,00 euro excl. btw of 151,25 euro incl. btw. Overeenkomstig het plan van aanpak wordt de totale uitgave geraamd op 12.100,00 euro incl. btw.