Terug
Gepubliceerd op 28/02/2023

2023_CBS_00491 - Overheidsopdrachten - Goedkeuring plaatsingsprocedure en bestek met nr. 2022-265 - ' Een raamovereenkomst voor de aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden en tweemaal een verlenging van 12 maanden' - Gunnen

College van Burgemeester en Schepenen
ma 27/02/2023 - 13:00 1.14
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis; Bart Julliams; Marlon Pareijn; Pieter Cowé; Luc Van Laer; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Afwezig

Nadine Laeremans; Griet Smaers; Tom Corstjens

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Vera Celis
2023_CBS_00491 - Overheidsopdrachten - Goedkeuring plaatsingsprocedure en bestek met nr. 2022-265 - ' Een raamovereenkomst voor de aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden en tweemaal een verlenging van 12 maanden' - Gunnen 2023_CBS_00491 - Overheidsopdrachten - Goedkeuring plaatsingsprocedure en bestek met nr. 2022-265 - ' Een raamovereenkomst voor de aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basisscholen/academies/dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden en tweemaal een verlenging van 12 maanden' - Gunnen

Motivering

Aanleiding en context

In het kader van de opdracht “Een raamovereenkomst voor de aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basischolen/ academies/ dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden en twee maal een verlenging van 12 maanden. ” werd een bestek met nr. 2022-265 opgesteld.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 180.000,00 excl. btw of € 217.800,00 incl. 21% btw (€ 37.800,00 btw medecontractant).

De gemeenteraad verleent in zitting van 15 december 2022 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

De aankondiging van opdracht 2022-549593 werd gepubliceerd op 16 december 2022 op nationaal niveau.

Argumentatie

De offertes dienden het bestuur ten laatste op 18 januari 2023 om 10.00 uur te bereiken.

De verbintenistermijn van 120 kalenderdagen eindigt op 18 mei 2023.

Er werden 3 offertes ontvangen :

Nr.

Naam

Postcode

Woonplaats

Prijs incl. btw

Verzendwijze

1

BAERT

1740

Ternat

15% korting op de catalogus 

Elektronisch

2

INTEROFFICE SOBETE TONGEREN

3700

Tongeren

Zie inventaris

Elektronisch

3

MARSIVAL-DUBOCCAGE

8560

Wevelgem

Zie inventaris

Elektronisch


Samenvatting van het nazicht van de inschrijvers

Naam

Tijdig

RSZ*

Fisc. verpl.**

Jur.¹

Fin.²

Techn.³

BAERT

Ja

OK

OK

OK

nvt

OK

INTEROFFICE SOBETE TONGEREN

Ja

OK

OK

OK

nvt

OK

MARSIVAL-DUBOCCAGE

Ja

OK

OK

OK

nvt

OK

* of RSVZ voor zelfstandigen

** Attest fiscale verplichtingen

¹ Juridische situatie

² Economische en financiële draagkracht

³ Technische en beroepsbekwaamheid

Regelmatigheidsonderzoek van de offertes van geselecteerde inschrijvers:

Nr.

Naam

Substantiële onregelmatigheden?

Niet-substantiële onregelmatigheden?

Plaatsbez.¹

1

BAERT

Nee

Nee

OK

2

INTEROFFICE SOBETE TONGEREN

Nee

Nee

OK

3

MARSIVAL-DUBOCCAGE

Nee

Nee

OK


Vergelijking inschrijvers:

 

Gewicht

Score

Score

Score

Opdracht

 

BAERT (Geselecteerd/Regelmatig)

INTEROFFICE SOBETE TONGEREN (Geselecteerd/Regelmatig)

MARSIVAL-DUBOCCAGE (Geselecteerd/Regelmatig)

    Prijs

65

56,25

65

54,34

    Leveringstermijn voor artikelen in voorraad

15

15

15

15

    Digitaal online bestelsysteem

10

8

8

9

      Gebruiksgemak

5,

4

4

4,5

      Mogelijkheden

5

4

4

4,5

    Leveringskosten

10

10

10

10

  Totaal

100,00

89,25

98

88,34


Er wordt voorgesteld om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde INTEROFFICE SOBETE TONGEREN, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 215.000,00 niet) en artikel 43.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Regelgeving: bevoegdheid

Het CBS is bevoegd op basis van artikel 56 van het Decreet Lokaal Bestuur.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen keurt het verslag van nazicht goed. 

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen gunt de opdracht “Een raamovereenkomst voor de aankoop van schoolbenodigdheden op afroep voor de stedelijke basischolen/ academies/ dienst stedelijk onderwijs voor een periode van 24 maanden en twee maal een verlenging van 12 maanden. ” aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde INTEROFFICE SOBETE TONGEREN, Luikersteenweg 158 te 3700 Tongeren tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver.