De beslissing van het college van burgmeester en schepenen om een proefopstelling te doen thv het kruispunt Hadschot - Hadschot thv de fietsostrade.
Om de fietsveiligheid van de gebruikers van de fietsostrade te verhogen wordt een proefopstelling uitgevoerd op het kruispunt Hadschot - Hadschot.
Bestuurders komende vanuit het noorden moeten stoppen en voorrang verlenen aan de weggebruikers op het gedeelte Hadschot parallel aan de spoorweg.
De proefopstelling zal de komende maanden geëvalueerd worden door
De wet betreffende de politie over het wegverkeer van 16 maart 1968;
Het K.B. houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg van 1 december 1975;
Het M.B. waarbij de minimumafmetingen en bijzondere plaatsingsvoorwaarden der verkeerstekens worden bepaald van 11 oktober 1976;
Het Ministerieel rondschrijven betreffende de aanvullende reglementering en de plaatsing der verkeerstekens;
Art. 119 en 134 van de nieuwe gemeentewet;
Art. 40, 41, 56 §1, 279§1, 287en 288 van het decreet lokaal bestuur;
Art. 80.1 van het K.B. 01 december 1975 worden de verkeerstekens geplaatst door de overheid die de toestemming geeft;
Het college van burgemeester en schepenen beslist dat bestuurders in Hadschot komende uit het noorden voorrang moeten verlenen aan het verkeer op het gedeelte Hadschot parallel aan de spoorweg.
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht door borden B5, B15c en B15f en het aanbrengen van een stopstreep. De maatregel gaat in van zodra de signalisatie is aangebracht en loopt tot september 2023.
Dit reglement zal ter kennis van de weggebruikers en van de bevolking gebracht worden door de nodige verkeerstekens en door de gebruikelijke publicaties.
Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht aan de dienst om een kopie over te maken aan: