Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen
Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen
Landelijke Gilde Larum-Rauwelkoven & Ferm Larum vragen de toestemming voor de organisatie van Larumse dorpsfeesten, op het kerkplein en in tuin pastorij in Larum, op zondag 6/8/2023, van 10.00 tot 02.00 uur.
Programma:
-10.30u Amigola (Harmonie)
-11.30u Steak- en videefestijn
Namiddag: kinderanimatie, DJ's, optredens (vanaf 14.00 - 02.00 uur)
De organisator vraagt toestemming voor het hangen van affiches op de stedelijke aanplakzuilen en -borden, om een spandoek te hangen aan de daarvoor voorziene plaats aan de kerk, om tijdelijke bewegwijzering te hangen naar het evenement toe en tijdelijke verkeersmaatregelen.
De burgemeester verleent de voorwaardelijke toestemming aan Landelijke Gilde Larum-Rauwelkoven & Ferm Larum voor de organisatie van Larumse dorpsfeesten, op het kerkplein en in tuin pastorij in Larum, op zondag 6/8/2023.
De voorwaarden vermeld in het besluit en in het (voorafgaandelijk) advies en controleverslag(en) van de brandweer moeten strikt nageleefd worden.
De organisator zorgt zelf voor de nodige verzekeringen.
Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:
Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod in de tent wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende eventbezoekers in de tent erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken in de tent de toegang tot de fuif moet ontzeggen
Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches - art. 185.
De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.
De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.
Vergunning wordt verleend voor het hangen van een spandoek op de daarvoor voorziene plaats aan de kerk in Larum.
De spandoek mag ten vroegste vijftien dagen voor datum van het evenement gehangen worden en moet terug verwijderd worden uiterlijk drie dagen na het evenement.
Het doek moet gehangen worden op een manier waarop weggebruikers niet gehinderd worden, en moet goed vastgemaakt worden. Na het evenement moeten alle bevestigingsmaterialen en doek door de organisator verwijderd worden.
Indien de organisator tijdelijke bewegwijzering wenst te plaatsen langs gewestwegen, dient hij dit zelf aan te vragen bij het Agentschap Wegen en Verkeer via: https://wegenenverkeer.be/adviezen-vergunningen
Indien tijdelijke verkeersmaatregelen toegestaan worden door politie/dienst Verkeer, zal een tijdelijk verkeersreglement opgesteld worden en op voorhand bezorgd worden aan de organisator van de activiteit.
Voor wat betreft de signalisatie wordt aan de organisatoren gevraagd om volgende procedure strikt toe te passen:
Indien aanvrager vaststelt dat de signalisatie niet ter plaatse gebracht werd, dient hij/zij dit onverwijld te melden aan de stad.
Parkeerverbod wordt minstens 24 u op voorhand geplaatst.
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om nog met wegwerpbekers, blikjes of PET-flesjes te werken. Alles moet geserveerd worden in – indien mogelijk – glas, ofwel herbruikbare bekers.
De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden tijdig – minstens 1,5 week voor evenement - , schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement, eventuele verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van het evenement en van het feit dat eventuele inzameling van afvalfracties (restafval, GFT, PMD, papier/karton) mogelijks verstoord zal zijn (info hieromtrent: IOK).
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.