Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen
Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen
Atomos vzw - Economica vraagt de toestemming voor de organisatie van de Mega Uitblaas TD, op dinsdag 27/6/2023, in Axion en tent, van 21.00 tot 03.00 uur.
De organisator vraagt de toelating voor:
*het verkopen van sterke drank
*het verkeersvrij maken van Zwaarvoerdersspoor en parkeerverbod
*het plakken van affiches op de stedelijke borden en zuilen
Vera Celis, burgemeester stad Geel, geeft de toestemming aan Atomos vzw - Economica voor de organisatie van de Mega Uitblaas TD, op dinsdag 27/6/2023, in Axion en tent.
De voorwaarden, vermeld in het besluit en in het (voorafgaandelijk) advies en eventueel controleverslag(en) van de brandweer moeten nageleefd worden.
- de organisator is verantwoordelijk om de juiste verzekeringen af te sluiten voor het evenement:
Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:
Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod in de tent wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende fuifgangers in de tent erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken in de tent de toegang tot de fuif moet ontzeggen.
Om het einde van de fuif en de uitstroom van de bezoekers te spreiden en gefaseerd te laten verlopen is het nodig om volgende einduren vast te leggen:
*sluiten inkom: 01.00 uur
*sluiten bonnenverkoop: 02.30 uur --> 02.00 uur muziek af tent & 02.30 uur muziek af Axion
*sluiten toog: 02.50 uur
*einde TD: 03.00 - ontruimen
Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches - art. 185.
De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.
De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.
De afspraken die vooraf gemaakt zijn met beheerder van Axion ivm zal én omgeving Axion (afzetten nadar/heras/nooduitgangen...) moeten nageleefd worden.
Sportclub Pula moet tijdig op de hoogte gebracht worden.
Maximum evacuatiecapaciteit vastgesteld door de brandweer mag niet overschreden worden. Organisator is verantwoordelijk hiervoor (telling).
De instructies uit het advies, komende uit de risicoanalyse die het minimum aan medische inzet aangeeft, moeten strikt nageleefd worden.
Om redenen van openbare orde, rust en veiligheid dienen minimum 15 agenten professionele security ingezet te worden.
Het terrein moet voldoende verlicht zijn.
Indien tijdelijke verkeersmaatregelen toegestaan worden door politie/dienst Verkeer, zal een tijdelijk verkeersreglement opgesteld worden en op voorhand bezorgd worden aan de organisator van de activiteit.
Voor wat betreft de signalisatie wordt aan de organisatoren gevraagd om volgende procedure strikt toe te passen:
Indien aanvrager vaststelt dat de signalisatie niet ter plaatse gebracht werd, en dit minstens 1 werkdag voor datum activiteit, dient hij/zij dit onverwijld te melden aan de stad.
Parkeerverbod wordt minstens 24 u op voorhand gezet.
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om nog met wegwerpbekers, blikjes of PET-flesjes te werken. Alles moet geserveerd worden in – indien mogelijk – glas, ofwel herbruikbare bekers.
De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden tijdig – minstens 1,5 week voor evenement - , schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement, eventuele verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van het evenement en van het feit dat eventuele inzameling van afvalfracties (restafval, GFT, PMD, papier/karton) mogelijks verstoord zal zijn (info hieromtrent: IOK).
Het openbaar domein en omgeving, incl. verharde ondergronden/wegenis omgeving fuif/Axion, moet proper achtergelaten worden - ook bij slechte weersomstandigheden - (vb. modder, zand e.d.), na afloop van het evenement, dit is de verantwoordelijkheid van de organisator!!
Indien dit niet gebeurt wordt dit op kosten van organisator door de stad gedaan.
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.