De stad Geel organiseert wekelijks op zaterdagvoormiddag een rommelmarkt waarop particulieren tweedehandsspullen kunnen verkopen. Deze rommelmarkt vindt op zaterdagvoormiddag gelijktijdig plaats met de versmarkt. Op 7 juni 2021 werd het leveren, installeren en onderhouden van een webshop voor de tickets van de rommelmarkt aan de firma Gantner, Ter Waarde 50 te 8900 Ieper gegund.
Om het reservatie -en inschrijvingssysteem in de praktijk te kunnen gebruiken dient de nodige markering voorzien te worden op het openbaar domein. Het vinden van een gepaste markeermethode voor de gehele rommelmarktzone (locaties Havermarkt, straat Werft, Patronaatstraat en Marktplein) blijft uit waardoor het stopzetten van de overeenkomst voor het leveren, installeren en onderhouden van de webshop voor de tickets van de rommelmarkt wenselijk is.
Er werd vanuit de diensten onderzocht welke markeermethodes mogelijk zouden zijn op het openbaar domein. Het gaat over volgende markeermethodes:
Voor beide markeermethodes kwam de bezorgdheid over de visuele impact op het marktplein naar boven. Op het marktplein alleen zou er behoefte zijn aan de markering van 235 individuele standplaatsen.
Gravering en/of markeernagels zou voor de zone Havermarkt op dit ogenblik niet wenselijk zijn omwille van de vergroening en onthardingsplannen vanaf voorjaar 2024.
Teneinde jaarlijks wederkerende onderhoudskosten te vermijden voor het reservatie -en inschrijvingssysteem van Gantner dient de overeenkomst stopgezet te worden. Het betreft een overeenkomst die gegund werd als jaarlijks stilzwijgend verlengbaar met een maximum periode van 4 jaar.
Het college van burgemeester en schepenen zet het contract (met contractnummers SABE -07945: jaarlijks software support contract en contractnummer SABE-07946: software ondersteuningscontract jaarlijks) stop voor het leveren, installeren en onderhouden van de Gantner webshop voor de tickets van de rommelmarkt voor een jaarlijks terugkerend bedrag van 2.483,53 euro incl. BTW.