Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen
Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen
KLJ Geel ten Aard vraagt de toestemming voor de organisatie van Sas 7 kermis ,een weekend vol fuiven en animatie, van 19 t/m 21/7/2024.
Programmatie als volgt:
-vrijdag 19/7/2024: tentfuif
-zaterdag 20/7/2024: middag misviering, avond tentfuif
-zondag 21/7/2024: namiddag kinderanimatie, avond tentfuif
De fuiven gaan door in een tent, te Brijloopsedijk.
De organisatoren vragen de toestemming voor het hangen van affiches op de stedelijke aanplakzuilen en -borden.
De burgemeester geeft de toestemming KLJ Geel ten Aard voor de organisatie van Sas 7 kermis ,een weekend vol fuiven en animatie, te Brijloopsedijk, van 19 t/m 21/7/2024.
De voorwaarden, vermeld in het besluit en in het (voorafgaandelijk) advies en eventueel controleverslag(en) van de brandweer moeten nageleefd worden.
De organisator zorgt zelf voor de nodige verzekeringen.
Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches - art. 185.
De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.
Op vrijdag 21/7/2023 en zaterdag 22/7/2022 moet de muziek uitgezet worden om 03.00 uur. Het terrein moet telkens ontruimd zijn om 04.00 uur.
Op zondag 23/7/2023 moet de muziek uitgezet worden om 02.00 uur. Het terrein moet ontruimd zijn om 03.00 uur.
Om redenen van openbare orde, rust en veiligheid adviseert de politie een minimum van 6 agenten professionele security.
Politie gaat akkoord met ondersteuning van gelegenheidssecurity, als deze toestemming verkrijgen van de burgemeester en goedgekeurd worden door Binnenlandse Zaken.
Indien speeltoestellen geplaatst worden is de organisator verantwoordelijk voor de inrichting van het tijdelijk speelterrein. Dit betekent dat het tijdelijk speelterrein moet voldoen aan de bepalingen van het KB van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen. Indien een springkasteel geplaatst wordt, moet dit voldoen aan de EN 14960 norm (veiligheidsvoorschriften voor springkastelen).
De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om nog met wegwerpbekers, blikjes of PET-flesjes te werken. Alles moet geserveerd worden in herbruikbare bekers.
De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden tijdig – minstens 1,5 week voor evenement - , schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement, eventuele verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van het evenement en van het feit dat eventuele inzameling van afvalfracties (restafval, GFT, PMD, papier/karton) mogelijks verstoord zal zijn (info hieromtrent: IOK).
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.