Terug
Gepubliceerd op 02/09/2024

2024_BURG_00578 - JH de Vonk: Stookruimte #5 (26/10/2024) & Working Bass (16/11/2024) - Goedkeuren

Burgemeester
ma 02/09/2024 - 12:00 Kabinet burgemeester
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Vera Celis
2024_BURG_00578 - JH de Vonk: Stookruimte #5 (26/10/2024) & Working Bass (16/11/2024) - Goedkeuren 2024_BURG_00578 - JH de Vonk: Stookruimte #5 (26/10/2024) & Working Bass (16/11/2024) - Goedkeuren

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid (bijzonder)

Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen

Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen

Aanleiding en context

Jeugdhuis de Vonk vraagt de toestemming voor de organisatie van:

-de fuif Stookruimte #5, in de zaal van het jeugdhuis, op zaterdag 26/10/2024, van 21.00 tot 03.00 uur

-de fuif Working Bass, in de zaal van het jeugdhuis, op zaterdag 16/11/2024, van 21.00 tot 03.00 uur 

Organisator vraag toestemming voor het hangen van affiches.

Besluit

De burgemeester beslist:

Artikel 1

De  burgemeester geeft de toestemming aan Jeugdhuis de Vonk voor de organisatie van:

-de fuif Stookruimte #5, in de zaal van het jeugdhuis, op zaterdag 26/10/2024

-de fuif Working Bass, in de zaal van het jeugdhuis, op zaterdag 16/11/2024

De organisator is verantwoordelijk om de juiste verzekeringen af te sluiten voor het evenement.

Artikel 2

          • de nodige maatregelen nemen om geluidsoverlast voor de omwonenden te voorkomen;

              • Verplicht gebruik van een geluidsmeter op elke muziekinstallatie.
              • De grote poorten van de zaal dienen steeds gesloten te blijven wanneer er muziek geproduceerd wordt.
              • de buitendeuren/nooddeuren moeten steeds gesloten zijn, enkel openen in geval van nood
              • voor toezicht zorgen, zowel binnen als in de directe omgeving en oog hebben voor de orde en rust van de buurt, de netheid ervan, het voorkomen van vandalisme en openbaar urineren, drugsgebruik, diefstallen e.d. 
              • verontreinigingen in de nabijheid van het jeugdhuis en/of terrein, die kennelijk van het fuifgebeuren afkomstig zijn, verwijderen voor 6.00u ‘s anderendaags;
              • geen gebruik van glazen/bekers buiten de inrichting; 
              • gevallen van vandalisme binnen of op het terrein onmiddellijk aan de gebouwbeheerder doorgeven.
              • Bij het geven van fuiven/vaten is (gelegenheids-)security verplicht (aantal wordt bepaald door advies van Politie) - De (gelegenheids-)security blijft met minimum 2 personen tot al het volk weg is op de parking;luidruchtig vertrekkende bezoekers aanmanen om de rust van de omwonenden te respecteren;
            • Voor evenementen/activiteiten in het jeugdcentrum is er geen afwijking van het geluidsuur. Tijdens de weekdagen dient de muziek om 01.00 uur afgezet worden. Op vrijdag, zaterdag en zondag om 03.00 uur;
            • De maximumcapaciteit van de zaal, zoals bepaald door de brandweer, mag NIET overschreden worden.
            • Alle opstaande trussen moeten voorzien worden van trussplaten om trussklimmers te voorkomen.

            Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:

            • uithangen van de regels inzake schenken van alcohol volgens de wet van 31.12.2009;
              • Géén alcohol voor -16 jarigen;
              • Géén sterke drank voor -18 jarigen;
            • duidelijke communicatie en briefing van alle medewerkers;
            • sterke drank mag gecontroleerd geschonken/verkocht worden tijdens dit evenement 
            • indien er alcoholische dranken worden verkocht worden op de eventlocatie moet de organisatie een leeftijdsaanduiding-systeem voorzien voor alle bezoekers in de vorm van bandjes volgens het stoplichtprincipe:
              • + 18 = GROEN
              • +16  = ORANJE
              • -16 = ROOD 

            Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende fuifgangers erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken de toegang tot de fuif moet ontzeggen.

Artikel 3

De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.

Artikel 4

Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches  - art. 185. 

De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.

Artikel 5

Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.