Terug
Gepubliceerd op 27/02/2024

2024_CBS_00453 - Omgevingsvergunning - het verkavelen in 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning langs Retieseweg 110 (V_202300024JH) - Vergunning

College van Burgemeester en Schepenen
ma 26/02/2024 - 13:00 1.14
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis; Nadine Laeremans; Tom Corstjens; Marlon Pareijn; Pieter Cowé; Luc Van Laer; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Afwezig

Griet Smaers; Bart Julliams

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Vera Celis
2024_CBS_00453 - Omgevingsvergunning - het verkavelen in 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning langs Retieseweg 110 (V_202300024JH) - Vergunning 2024_CBS_00453 - Omgevingsvergunning - het verkavelen in 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning langs Retieseweg 110 (V_202300024JH) - Vergunning

Motivering

Aanleiding en context

UITERSTE BESLISSINGSDATUM VOOR DIT DOSSIER: 19/04/2024 (bindende eindtermijn)

 

Verslag van de omgevingsambtenaar

 

Dossiernummer omgevingsloket: OMV_2023134353

Dossiernummer gemeente: V_202300024

 

De gemeente Geel heeft op 31 oktober 2023 een aanvraag ontvangen voor het verkavelen in 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning. De aanvraag werd op 6 november 2023 volledig en ontvankelijk verklaard.

 

Gegevens van de aanvrager

Krista Caers wonende p/a Dr. Van de Perrestraat 315 te 2440 Geel,  Patricia Caers wonende Jozef Reusenslei 119 te 2150 Borsbeek en Rosa Raeymaekers wonende p/a Dr. Van de Perrestraat 315 te 2440 Geel

 

Gegevens van de  ligging

Administratieve ligging: Retieseweg 110

Kadastrale ligging: afdeling 2 sectie A nrs. 951G19, 951F19, 951K23 en 951L23

 

Verslag

  1. Stedenbouwkundige basisgegevens

 

Ligging volgens de plannen van aanleg, uitvoeringsplannen, verkavelingen.

De aanvraag is volgens het gewestplan gewestplan Herentals-Mol goedgekeurd op 28 juli 1978 gelegen in: 

woongebied met landelijk karakter

 

Ligging volgens BPA + bijhorende voorschriften :

De aanvraag is niet gelegen in een bijzonder plan van aanleg.

 

Ligging volgens RUP + bijhorende voorschriften :

De aanvraag is niet gelegen in een ruimtelijk uitvoeringsplan.

 

De aanvraag is niet gelegen in een goedgekeurde, niet vervallen verkaveling.

 

Bepaling van het plan dat van toepassing is op de aanvraag

De aanvraag is niet gesitueerd in een algemeen of bijzonder plan van aanleg of in een ruimtelijk uitvoeringsplan. De aanvraag dient getoetst te worden aan de bepalingen van het gewestplan. 

 

Overeenstemming met dit plan

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Afwijkings- en uitzonderingsbepalingen

Niet van toepassing.

 

Verordeningen

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordening - inzake parkeren en stallen van auto's en fietsen goedgekeurd op 25 juni 2018.

Gewestelijke stedenbouwkundige verordening toegankelijkheid goedgekeurd op 5 juni 2009.

Gewestelijke stedenbouwkundige verordening hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen en vertraagde afvoer van hemelwater goedgekeurd op 23 juni 2006.

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordening - basisverordening goedgekeurd op 12 mei 2012.

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordening - verkavelingen goedgekeurd op 12 mei 2012.

 

  1. Historiek

Er zijn geen historische dossiers voor deze aanvraag.

 

  1. Beschrijving van de omgeving en de aanvraag

De aanvraag betreft het verkavelen in 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning.

Het perceel doet momenteel dienst als tuinzone. Op deze grond staan geen constructies, het perceel is voldoende bouwrijp. Het perceel is momenteel omringd door hagen. Er staan enkele bomen op het perceel. Hiervan zullen er enkele moeten gerooid worden binnen de bouwzones.

 

  1. Openbaar onderzoek

Overeenkomstig de criteria van artikels 11 t.e.m. 14 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning is de gewone procedure van toepassing en moet de aanvraag openbaar gemaakt worden.

Het openbaar onderzoek werd gehouden van 16 november 2023 t.e.m. 15 december 2023. Er werden geen bezwaarschriften ingediend.

 

 

  1. Adviezen

Op 27 november 2023 werd het advies ontvangen van Omgevingsloket Wyre

Advies: voorwaardelijk gunstig

 

Op 5 december 2023 werd het advies ontvangen van Proximus

Advies: gunstig

 

Op 16 november 2023 werd het advies ontvangen van Fluvius

Advies: voorwaardelijk gunstig

 

Op 7 november 2023 werd het advies ontvangen van Distributie leidingen

Advies: voorwaardelijk gunstig

 

Op 15 februari 2024 werd het advies ontvangen van Team groen van stad Geel

1. De bomen mogen enkel geveld worden buiten het broedseizoen (dat loopt van 1 april–30 juni);

2. Bij het vellen dient de uitvoerder de nodige veiligheidsmaatregelen in acht te nemen. Voor meer info, zie: https://www.ecopedia.be/artikel/veilig-werken-met-de-motorzaag-0;

3. In het kader van de zorgplicht (art. 14 van het natuurdecreet) wordt gevraagd om ter compensatie  standplaatsgeschikte, inheemse bomen aan te planten op perceel A/951F19 Een overzicht met geschikte bomen is terug te vinden op de website https://bomenwijzer.be/zoeken.

De aangeplante bomen hebben een stamomtrek van minstens 12 tot 14cm bij aanplant. Het aantal bomen dat dient aangeplant is afhankelijk van de grootte van de gevelde bomen. Hierbij wordt gestreefd   naar een evenwicht tussen de gevelde bomen en de compenserende aanplant. 

De voorkeur van het bestuur gaat uit naar eenzelfde ordegrootte van bomen om te compenseren. Wenst u kleinere bomen aan te planten, dan gelden onderstaande aantallen. 

Compensatietabel
 bomenkap

Aan te planten

1° grootte A
 (> 20m)

1° grootte B
 (12-20m)

2° grootte
 (6-12m)

3° grootte
 (< 6m)

Vellen 

1° grootte A (> 20m)

x1

x1

x3

x10

1° grootte B (12-20m)

x1

x1

x2

x5

2° grootte (6-12m)

x1

x1

x1

x2

3° grootte (<6m)

x1

x1

x1

x1

 

Tabel 1 Compensatietabel bomenkap

Voor het verplichte inheemse karakter van de compenserende aanplant wordt een uitzondering gemaakt voor de zone binnen een straal van 25m rond de vergunde woning en/of bedrijfsgebouw op voorwaarde dat de woning niet gelegen is in volgende stedenbouwkundige bestemmingen: groengebied, parkgebied, buffergebied en bosgebied of de boom deel uitmaakt van een voorwaarde uit een eerder afgeleverde vergunning. Bovendien moet de vergunde woning bewoond zijn en/of het bedrijfsgebouw moet in gebruik zijn. 

4. De compenserende aanplant dient gerealiseerd op het perceel waarop de aanvraag betrekking heeft. De aanplant vindt plaats tijdens het eerstvolgende plantseizoen (dat loopt van 1/11 tot 1/03), volgend op de uitvoering van de werken die het onderwerp uitmaken van de aanvraag. 

5. Bij het aanplanten van hoogstammige bomen, dienen de afstandsregels gerespecteerd. 

6. Indien de aanplanting niet aanslaat dient deze vervangen tijdens het eerstvolgende groeiseizoen. De verplichting tot heraanplant bij niet aanslaan komt niet te vervallen;

7. De aanvrager dient al het nodige te doen om de compenserende aanplanting te beschermen tegen vraat;

Advies: voorwaardelijk gunstig

 

  1. Inhoudelijke beoordeling van het dossier door het college van burgemeester en schepenen

Planologische toets

Woongebieden met landelijk karakter zijn in hoofdzaak bestemd voor woningbouw in het algemeen en tevens voor landbouwbedrijven.  Zowel bewoning als landbouw zijn bijgevolg de hoofdbestemmingen van het gebied, en beide bestemmingen staan er op gelijke voet.

Wegenis

Het perceel is gelegen langseen gemeenteweg.

 

Art. 4.3.5.§ 1. Een omgevingsvergunning voor het bouwen van een gebouw met als hoofdfunctie «wonen», «verblijfsrecreatie», dagrecreatie, met inbegrip van sport, detailhandel, dancing, restaurant en café, kantoorfunctie, dienstverlening, vrije beroepen, industrie, bedrijvigheid, «gemeenschapsvoorzieningen» of «openbare nutsvoorzieningen», kan slechts worden verleend op een stuk grond, gelegen aan een voldoende uitgeruste weg, die op het ogenblik van de aanvraag reeds bestaat.

§ 2. Een voldoende uitgeruste weg is ten minste met duurzame materialen verhard en voorzien van een elektriciteitsnet. De Vlaamse Regering kan bepalen in welke gevallen, en onder welke voorwaarden, gelet op de plaatselijke toestand, van deze minimale uitrusting kan worden afgeweken. Een voldoende uitgeruste weg voldoet voorts aan de uitrustingsvoorwaarden die worden gesteld in stedenbouwkundige voorschriften of vereist worden door de plaatselijke toestand, daaronder begrepen de voorzieningen die in de gemeente voorhanden zijn en het ruimtelijk beleid van de gemeente.

§ 3. In het geval de opdrachtgever instaat voor zowel het bouwen van de gebouwen als de verwezenlijking van de voor het project noodzakelijke wegeniswerken, of in het geval de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen of een overheid de wegenis aanbesteedt, kan de omgevingsvergunning voor de gebouwen worden afgeleverd zodra de omgevingsvergunning voor de wegeniswerken is verleend. Het vergunningverlenende bestuursorgaan kan in dat geval een afdoende financiële waarborg voor de uitvoering van de wegeniswerken eisen.

§ 4. De voorwaarde, vermeld in § 1, is niet van toepassing :

1° in verkavelingen waar geen of beperktere lasten op het vlak van de weguitrusting zijn opgelegd;

2° voor land- of tuinbouwbedrijven en voor bedrijfswoningen van een land- of tuinbouwbedrijf;

3° op het verbouwen, herbouwen of uitbreiden van bestaande constructies.

Watertoets

Volgens artikel 8 van het decreet van 18 juli 2003 en latere wijzigingen betreffende het integraal waterbeleid dient de aanvraag onderworpen te worden aan de watertoets. Het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 en latere wijzigingen stelt nadere regels vast voor de toepassing van de watertoets. De aanvraag werd getoetst aan de kenmerken van het watersysteem, aan de relevante doelstellingen en beginselen van artikel 5, 6 en 7 van het decreet integraal waterbeleid, en aan de bindende bepalingen van het (deel)bekkenbeheerplan.

 

Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld te worden dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

 

Bij de aanvraag tot omgevingsvergunning voor het oprichten van gebouwen zal er opnieuw een beoordeling dienen te gebeueren betreffende evntuele invloeden op het watersysteem.

Mer-screening

Het ontwerp komt niet voor op de lijst gevoegd als bijlage I en II van de Europese richtlijn 85/337/EEG, noch op de lijst als bijgevoegd als bijlage I en II van het Project-m.e.r.-besluit. Bijgevolg dient geen milieueffectenrapport te worden opgesteld.

Het ontwerp komt voor op de lijst gevoegd als bijlage III van het Project-m.e.r.-besluit.

Bijgevolg dient de vergunningverlenende overheid de aanvraag te screenen.

Er werd een voldoende uitgewerkte m.e.r. – screeningsnota bij de aanvraag gevoegd, die ten gronde werd beoordeeld door de vergunningsverlenende overheid.

De conclusies in de m.e.r.-screeningsnota worden gevolgd.

Toetsing aan de goede ruimtelijke ordening

Goede ruimtelijke ordening

Opportuniteitstoets

Overeenkomstig artikel 4.3.1§1 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) dient een omgevingsvergunning te worden geweigerd indien het aangevraagde onverenigbaar is met de goede ruimtelijke ordening. De beoordelingsgronden van de goede ruimtelijke ordening worden omschreven in art. 4.3.1§2 van de VCRO. 

Functionele inpasbaarheid

Het verkavelen van een perceel in 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning stelt geen beperking aan het gebruik van het perceel. De bestemming van het perceel wordt door de aanvraag niet geschaad. De aanvraag is functioneel in overeenstemming met de functies van de omliggende percelen en deze in de ruimere omgeving van het project. 

Ruimtegebruik – schaal- bouwdichtheid.

De aanvraag heeft een beperkte impact op het ruimtegebruik van het perceel. Er komen immers 2 loten voor een vrijstaande eengezinswoning bij. Dit is echter de gebruikelijke bezetting van de percelen in de omgeving en de inplanting zorgt voor een optimaal gebruik van de aanwezige ruimte om  een aangename achtertuin te creëren in alle privacy. Aan de voorzijde van de woning is er plaats voor een praktische oprit.

Het project is qua schaal in overeenstemming met de omgeving van dit project.  

Visueel-vormelijke aspecten.

De aanvraag heeft een beperkte impact op de visueel-vormelijke uitstraling van de percelen in het straatbeeld. De toekomstige bebouwing zal echter ook de visuele ordening van de straat volgen.

Cultuurhistorische aspecten

De aanvraag is niet gesitueerd in een beschermd landschap of dorpsgezicht. De aanvraag heeft geen invloed op de cultuurhistorische aspecten van het perceel en de omgeving.

Mobiliteit

De aanvraag tot verkaveling heeft een zeer geringe invloed op de mobiliteit. Door de verkaveling worden er immers slechts 2 loten bijgecreëerd voor een eengezinswoning. Parkeergelegenheid wordt op het eigen terrein voorzien bij het oprichten van de woningen. 

De verkaveling is gelegen op +/- 4 km van het centrum van Geel en er is een busstation op 250m van de 

verkaveling gelegen.

 

Bodemreliëf

De aanvraag heeft geen impact op het bodemreliëf. 

Hinderaspecten – gezondheid

De aanvraag brengt geen extra hinder met zich mee voor de omgeving en heeft geen impact op de  gezondheidsaspecten in de omgeving.

 

Er kan geconcludeerd worden dat het project in overeenstemming is met de goede ruimtelijke ordening en aanleg. 

 

Resultaten openbaar onderzoek

Het openbaar onderzoek werd gehouden  van 16 november 2023 tot en met 15 december 2023. Naar aanleiding van het openbaar onderzoek werden er geen bezwaarschriften ontvangen.

 

Bespreking adviezen

De omgevingsambtenaar heeft kennis genomen van de volgende adviezen en beoordeeld deze als volgt:

  • Het advies van Omgevingsloket Wyre, afgeleverd op 27 november 2023, is voorwaardelijk gunstig.
  • Het advies van Proximus, afgeleverd op 5 december 2023, is gunstig.
  • Het advies van Fluvius, afgeleverd op 16 november 2023, is voorwaardelijk gunstig.
  • Het advies van Distributie leidingen, afgeleverd op 7 november 2023, is voorwaardelijk gunstig.
  •  Het advies van Intern stad Geel afgeleverd op 15 februari 2024 is voorwaardelijk gunstig.

 

Besluit

De verkaveling dient te worden uitgevoerd overeenkomstig het goedgekeurde plan.

De bijgevoegde stedenbouwkundige voorschriften, opgesteld door de gemeentelijke stedenbouwkundige ambtenaar, dienen te worden toegepast.

De houder van de vergunning dient de verkaveling uit te rusten met voorzieningen van openbaar nut. Deze omvatten water, gas, elektriciteit en alle beschikbare TV- en telefonie infrastructuur met inbegrip van de universele dienstverlener tot in de woning.

Er dient gevolg te worden gegeven aan het advies van Wyre met kenmerk 25134149:

  • Onze studiedienst stelde vast dat er een netuitbreiding nodig is om alle loten van dit project aansluitbaar te maken. 
  • Er werd een offerte opgesteld en ter goedkeuring doorgestuurd naar de aanvrager. In deze offerte houden we rekening met het aanleggen van nutsleidingen in overleg met andere nutsmaatschappijen. Dit is kostenbesparend en beperkt de hinder. We stemmen de uitvoeringstermijnen dan ook af op de planning van de andere werken.

Deze vaststelling omvat niet de aftak- en aansluitkosten van de abonnee. Deze worden met de l              atere abonnee verrekend.

Er dient gevolg te worden gegeven aan het advies van Pidpa dd. 07/11/2023 met kenmerk 201112.

Er dient gevolg te worden gegeven aan het advies van Fluvius dd. 16/11/2023 met kenmerk 5000050919_LDB.

1. De bomen mogen enkel geveld worden buiten het broedseizoen (dat loopt van 1 april–30 juni);

2. Bij het vellen dient de uitvoerder de nodige veiligheidsmaatregelen in acht te nemen. Voor meer info, zie: https://www.ecopedia.be/artikel/veilig-werken-met-de-motorzaag-0;

3. In het kader van de zorgplicht (art. 14 van het natuurdecreet) wordt gevraagd om ter compensatie  standplaatsgeschikte, inheemse bomen aan te planten op perceel A/951F19 Een overzicht met geschikte bomen is terug te vinden op de website https://bomenwijzer.be/zoeken.

De aangeplante bomen hebben een stamomtrek van minstens 12 tot 14cm bij aanplant. Het aantal bomen dat dient aangeplant is afhankelijk van de grootte van de gevelde bomen. Hierbij wordt gestreefd   naar een evenwicht tussen de gevelde bomen en de compenserende aanplant. 

De voorkeur van het bestuur gaat uit naar eenzelfde ordegrootte van bomen om te compenseren. Wenst u kleinere bomen aan te planten, dan gelden onderstaande aantallen. 

Compensatietabel
 bomenkap

Aan te planten

1° grootte A
 (> 20m)

1° grootte B
 (12-20m)

2° grootte
 (6-12m)

3° grootte
 (< 6m)

Vellen 

1° grootte A (> 20m)

x1

x1

x3

x10

1° grootte B (12-20m)

x1

x1

x2

x5

2° grootte (6-12m)

x1

x1

x1

x2

3° grootte (<6m)

x1

x1

x1

x1

 

Tabel 1 Compensatietabel bomenkap

Voor het verplichte inheemse karakter van de compenserende aanplant wordt een uitzondering gemaakt voor de zone binnen een straal van 25m rond de vergunde woning en/of bedrijfsgebouw op voorwaarde dat de woning niet gelegen is in volgende stedenbouwkundige bestemmingen: groengebied, parkgebied, buffergebied en bosgebied of de boom deel uitmaakt van een voorwaarde uit een eerder afgeleverde vergunning. Bovendien moet de vergunde woning bewoond zijn en/of het bedrijfsgebouw moet in gebruik zijn. 

4. De compenserende aanplant dient gerealiseerd op het perceel waarop de aanvraag betrekking heeft. De aanplant vindt plaats tijdens het eerstvolgende plantseizoen (dat loopt van 1/11 tot 1/03), volgend op de uitvoering van de werken die het onderwerp uitmaken van de aanvraag. 

5. Bij het aanplanten van hoogstammige bomen, dienen de afstandsregels gerespecteerd. 

6. Indien de aanplanting niet aanslaat dient deze vervangen tijdens het eerstvolgende groeiseizoen. De verplichting tot heraanplant bij niet aanslaan komt niet te vervallen;

7. De aanvrager dient al het nodige te doen om de compenserende aanplanting te beschermen tegen vraat;

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen sluit zich aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en de vergunning af te leveren aan de aanvrager, die ertoe gehouden is volgende voorwaarden strikt na te leven:

De verkaveling dient te worden uitgevoerd overeenkomstig het goedgekeurde plan.

De bijgevoegde stedenbouwkundige voorschriften, opgesteld door de gemeentelijke stedenbouwkundige ambtenaar, dienen te worden toegepast.

De houder van de vergunning dient de verkaveling uit te rusten met voorzieningen van openbaar nut. Deze omvatten water, gas, elektriciteit en alle beschikbare TV- en telefonie infrastructuur met inbegrip van de universele dienstverlener tot in de woning.

Er dient gevolg te worden gegeven aan het advies van Wyre met kenmerk 25134149:

  • Onze studiedienst stelde vast dat er een netuitbreiding nodig is om alle loten van dit project aansluitbaar te maken.
  • Er werd een offerte opgesteld en ter goedkeuring doorgestuurd naar de aanvrager. In deze offerte houden we rekening met het aanleggen van nutsleidingen in overleg met andere nutsmaatschappijen. Dit is kostenbesparend en beperkt de hinder. We stemmen de uitvoeringstermijnen dan ook af op de planning van de andere werken.

Deze vaststelling omvat niet de aftak- en aansluitkosten van de abonnee. Deze worden met de l              atere abonnee verrekend.

Er dient gevolg te worden gegeven aan het advies van Pidpa dd. 07/11/2023 met kenmerk 201112.

Er dient gevolg te worden gegeven aan het advies van Fluvius dd. 16/11/2023 met kenmerk 5000050919_LDB.

1. De bomen mogen enkel geveld worden buiten het broedseizoen (dat loopt van 1 april–30 juni);

2. Bij het vellen dient de uitvoerder de nodige veiligheidsmaatregelen in acht te nemen. Voor meer info, zie: https://www.ecopedia.be/artikel/veilig-werken-met-de-motorzaag-0;

3. In het kader van de zorgplicht (art. 14 van het natuurdecreet) wordt gevraagd om ter compensatie  standplaatsgeschikte, inheemse bomen aan te planten op perceel A/951F19 Een overzicht met geschikte bomen is terug te vinden op de website https://bomenwijzer.be/zoeken.

De aangeplante bomen hebben een stamomtrek van minstens 12 tot 14cm bij aanplant. Het aantal bomen dat dient aangeplant is afhankelijk van de grootte van de gevelde bomen. Hierbij wordt gestreefd  naar een evenwicht tussen de gevelde bomen en de compenserende aanplant.

De voorkeur van het bestuur gaat uit naar eenzelfde ordegrootte van bomen om te compenseren. Wenst u kleinere bomen aan te planten, dan gelden onderstaande aantallen.

Compensatietabel
bomenkap

Aan te planten

1° grootte A
(> 20m)

1° grootte B
(12-20m)

2° grootte
(6-12m)

3° grootte
(< 6m)

Vellen

1° grootte A (> 20m)

x1

x1

x3

x10

1° grootte B (12-20m)

x1

x1

x2

x5

2° grootte (6-12m)

x1

x1

x1

x2

3° grootte (<6m)

x1

x1

x1

x1

 

Tabel 1 Compensatietabel bomenkap

Voor het verplichte inheemse karakter van de compenserende aanplant wordt een uitzondering gemaakt voor de zone binnen een straal van 25m rond de vergunde woning en/of bedrijfsgebouw op voorwaarde dat de woning niet gelegen is in volgende stedenbouwkundige bestemmingen: groengebied, parkgebied, buffergebied en bosgebied of de boom deel uitmaakt van een voorwaarde uit een eerder afgeleverde vergunning. Bovendien moet de vergunde woning bewoond zijn en/of het bedrijfsgebouw moet in gebruik zijn.

4. De compenserende aanplant dient gerealiseerd op het perceel waarop de aanvraag betrekking heeft. De aanplant vindt plaats tijdens het eerstvolgende plantseizoen (dat loopt van 1/11 tot 1/03), volgend op de uitvoering van de werken die het onderwerp uitmaken van de aanvraag.

5. Bij het aanplanten van hoogstammige bomen, dienen de afstandsregels gerespecteerd.

6. Indien de aanplanting niet aanslaat dient deze vervangen tijdens het eerstvolgende groeiseizoen. De verplichting tot heraanplant bij niet aanslaan komt niet te vervallen;

7. De aanvrager dient al het nodige te doen om de compenserende aanplanting te beschermen tegen vraat;