UITERSTE BESLISSINGSDATUM VOOR DIT DOSSIER: 12/07/2024
Verslag van de omgevingsambtenaar
Dossiernummer omgevingsloket: OMV_2024045631
Dossiernummer gemeente: 202400176
Inrichtingsnummer: 20220503-0133
De gemeente Geel heeft op 10 april 2024 een aanvraag ontvangen voor reggae geel - festival op 2 en 3 augustus 2024. De aanvraag werd op 13 mei 2024 volledig en ontvankelijk verklaard.
Gegevens van de aanvrager
Funky Fun Productions VZW met als contactadres Vleeshouwer 33 te 2440 Geel en de heer Toon Verbeeck wonende Vleeshouwer 33 te 2440 Geel
Gegevens van de ligging
Administratieve ligging: Zandstraat 84
Kadastrale ligging: afdeling 1 sectie I nrs. 1504R2, 1504S2, 1643B, 1660D, 1661G, 1663D, 1687B, 1688A, 1700_, 1701_, 1702_, 1703_, 1704_, 1706_, 1777N, 1781A, 1782A, 1784C, 1784D, 1785D, 1786E, 1787A, 1788A, 1789A, 1792A, 1793A, 1794_, 1795B, 1796A, 1797A, 1798A, 1800R, 1800M, 1800S, 1800P, 1800L, 1806E, 1807A, 1808B, 1809A, 1810_, 1811B, 1814B, 1815A, 1816D, 1828B, 1828G, 1828C, 1828E, 1828D, 1829D, 1829C, 1835A, 1837A, 1840B, 1865A, 1866A, 1867_, 1893A, 1895A, 1896A, 1897A, 1898A, 1899A, 1901A, 1902A, 1904A, 1910A, 1915C, 1915D, 1919M, 1919N, 2083_, 2264C, afdeling 3 sectie K nrs. 488_, 489_, 490B, 490C, 490A, 503B, 504B, 505A, 506_, 507_, 508B en 511B
Verslag
Ligging volgens de plannen van aanleg, uitvoeringsplannen, verkavelingen.
De aanvraag is volgens het gewestplan Herentals-Mol goedgekeurd op 28 juli 1978 gelegen in:
woongebied met landelijk karakter
de woongebieden met een landelijk karakter zijn bestemd voor woningbouw in het algemeen en tevens voor landbouwbedrijven;
natuurgebied
De natuurgebieden omvatten de bossen, wouden, venen, heiden, moerassen, duinen, rotsen, aanslibbingen, stranden en andere dergelijke gebieden. In deze gebieden mogen jagers- en vissershutten worden gebouwd voor zover deze niet kunnen gebruikt worden als woonverblijf, al ware het maar tijdelijk.
agrarisch gebied
De agrarische gebieden zijn bestemd voor de landbouw in de ruime zin. Behoudens bijzondere bepalingen mogen de agrarische gebieden enkel bevatten de voor het bedrijf noodzakelijke gebouwen, de woning van de exploitanten, benevens verblijfsgelegenheid voor zover deze een integrerend deel van een leefbaar bedrijf uitmaakt, en eveneens para-agrarische bedrijven. Gebouwen bestemd voor niet aan de grond gebonden agrarische bedrijven met industrieel karakter of voor intensieve veeteelt, mogen slechts opgericht worden op ten minste 300 m van een woongebied of op ten minste 100 m van een woonuitbreidingsgebied, tenzij het een woongebied met landelijk karakter betreft. De afstand van 300 en 100 m geldt evenwel niet in geval van uitbreiding van bestaande bedrijven. De overschakeling naar bosgebied is toegestaan overeenkomstig de bepalingen van artikel 35 van het Veldwetboek, betreffende de afbakening van de landbouw- en bosgebieden.
agrarisch gebied met ecologisch belang
Ligging volgens BPA + bijhorende voorschriften :
De aanvraag is niet gelegen in een bijzonder plan van aanleg.
Ligging volgens RUP + bijhorende voorschriften :
De aanvraag is volgens het ruimtelijk uitvoeringsplan RUP zonevreemde woningen goedgekeurd op 29 januari 2009gelegen in overdruk zonevreemde woningen I; overdruk zonevreemde woningen II; overdruk zonevreemde woningen III
De aanvraag is niet gelegen binnen de grenzen van een behoorlijk vergunde en niet vervallen verkaveling
Bepaling van het plan dat van toepassing is op de aanvraag
De aanvraag is gesitueerd in een ruimtelijk uitvoeringsplan. De aanvraag dient getoetst te worden aan de bepalingen van het ruimtelijke uitvoeringsplan.
Overeenstemming met dit plan
De aanvraag is in overeenstemming met dit plan en met de stedenbouwkundige voorschriften.
Afwijkings- en uitzonderingsbepalingen
Verordeningen
Volgende vergunningen en/of weigeringen werden verleend:
Het geschatte aantal bezoekers voor het festival bedraagt ca. 15 000 personen.
De volgende kadastrale percelen maken deel uit van de aanvraag:
Geel: 13008I1895/00A000, 13008I1785/00D000, 13008I1915/00D000, 13373K0489/00_000, 13008I1865/00A000, 13008I1706/00_000, 13008I1828/00C000, 13008I1837/00A000, 13008I1807/00A000, 13008I1828/00B000, 13373K0490/00A000, 13008I1910/00A000, 13008I1504/00S002, 13008I1798/00A000, 13008I1794/00_000, 13008I1784/00D000, 13008I1902/00A000, 13008I1800/00R000, 13008I1896/00A000, 13008I1829/00C000, 13008I1829/00D000, 13008I1899/00A000, 13373K0503/00B000, 13008I1867/00_000, 13008I1795/00B000, 13373K0508/00B000, 13008I1898/00A000, 13008I1687/00B000, 13008I1806/00E000, 13008I1828/00E000, 13008I1897/00A000, 13008I1800/00L000, 13008I1777/00N000, 13008I1701/00_000, 13008I1800/00M000, 13008I1815/00A000, 13008I1661/00G000, 13008I1800/00P000, 13008I1786/00E000, 13008I1796/00A000, 13373K0490/00C000, 13373K0511/00B000, 13008I1893/00A000, 13008I1828/00G000, 13008I1643/00B000, 13008I1688/00A000, 13008I1792/00A000, 13008I1915/00C000, 13008I1784/00C000, 13008I1704/00_000, 13008I1904/00A000, 13008I1866/00A000, 13008I1702/00_000, 13008I1816/00D000, 13008I1703/00_000, 13008I1835/00A000, 13008I1797/00A000, 13008I1787/00A000, 13008I1811/00B000, 13008I1781/00A000, 13008I1793/00A000, 13008I1814/00B000, 13008I1810/00_000, 13008I1800/00S000, 13008I2264/00C000, 13008I1700/00_000, 13008I1789/00A000, 13008I1788/00A000, 13373K0490/00B000, 13008I1663/00D000, 13008I1809/00A000, 13008I1504/00R002, 13008I1660/00D000, 13008I1828/00D000, 13008I1901/00A000, 13008I1840/00B000, 13373K0488/00_000, 13008I1808/00B000, 13008I1782/00A000, 13373K0506/00_000, 13373K0507/00_000, 13373K0504/00B000, 13373K0505/00A000, 13008I1919/00M000, 13008I2083/00_000, 13008I1919/00N000
Het college van burgemeester en schepenen heeft de aanvraag ingediend door Funky Fun Productions VZW gevestigd te Markt 29/2 te 2460 Kasterlee en de heer Verbeeck Toon wonende te Vleeshouwer 33 te 2440 Geel, ontvangen.
De aanvraag werd ingediend op 10/04/2024.
De volgende tijdelijke rubrieken en hoeveelheden worden aangevraagd:
Rubriek | Omschrijving | Hoeveelheid | Klasse |
12.1.2.2°b) | 27 generatoren voor het opwekken van elektriciteit met totaal elektrisch vermogen van 1993 kW en 30 lichtmasten met generator met een totaal elektrisch vermogen van 882 kW, een totaal vermogen van 2885 kW (Nieuw) | 1193 kW | 2 |
15.1.1° | Voertuigen voor vervoer materiaal en ter plaatse brengen zware toestellen op alle terreinen | 18 stuks | 3 |
16.3.2°a) | koelingen met een vermogen van 14,95 kW (Nieuw) | 14,95 kW | 3 |
17.1.2.1.2° | opslag van 2400 liter ( 48 x 50 liter) propaangas in verplaatsbare recipiënten. (Nieuw) | 2400 liter | 2 |
17.3.2.1.1.1°b) | Opslag Stookolie (Nieuw) | 5 ton | 3 |
De aanvraag omvat de organisatie van het muziekfestival Reggae Geel 2024 dat doorgaat op vrijdag 2 en zaterdag 3 augustus 2024.
De aanvraag werd getoetst aan de criteria van artikels 11 t.e.m. 14 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.
De aanvraag moet niet openbaar gemaakt worden. De vereenvoudigde vergunningsprocedure wordt gevolgd.
Op 12 juni 2024 werd het advies ontvangen van Agentschap voor Natuur en Bos
Advies: volledig voorwaardelijk gunstig
De voorwaarden uit het advies worden opgenomen in de bijzondere milieuvoorwaarden.
Nvt
Watertoets
De voorliggende aanvraag is voor een gedeelte gelegen binnen de grenzen van overstromingsgevoelig gebied. Gelet op de aard van de aanvraag, nl. een tijdelijke inrichting voor een muziekfestival, lijkt het redelijk te stellen dat er geen substantieel schadelijk effect wordt verwacht ten gevolge van de gevraagde inrichting, op voorwaarde dat aan de van toepassing zijn algemene en sectorale voorwaarden wordt voldaan.
De percelen 503b, 504b,505a, 506, 507, 508b en 511b zijn gelegen nabij de Grote Nete. Bij zeer nat weer is het af te raden om deze weide met voertuigen te betreden.
Natuurtoets
Het festivalterrein grenst aan Natura 2000-gebied SBZ-H BE2100040 'Bovenloop van de Grote Nete met Zammelsbroek, Langdonken en Goor' en VEN Grote eenheid Natuur nr. 343 'De Gebroekten Grote Nete'.
Op basis van de gegevens in het dossier en mits naleving van de algemene milderende maatregelen opgenomen in de voorwaarden stelt het ANB dat de vergunningsplichtige activiteit geen onvermijdbare en onherstelbare schade aan de natuur in het VEN zal veroorzaken.
Het Agentschap voor Natuur en Bos verleent een gunstig advies mits naleving van volgende voorwaarden:
Het treffen van Electro-akoestische maatregelen.
De vergunningverlenende overheid kan de vergunning slechts toekennen mits naleving van bovenstaande voorwaarden gelet op volgende geldende artikels:
- Artikel 16 Decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu van 21.10.1997
- Artikel 36 ter §3 Decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu van 21.10.1997
- Artikel 26 bis Decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu van 21.10.1997
- Artikel 3 bermbesluit.
Deze voorwaarden worden mee opgenomen in de bijzondere milieuvoorwaarden.
Milieuaspecten
Water
De inrichting is gelegen in collectief en individueel te optimaliseren buitengebied.
Enkel het afvalwater dat in de crewcatering wordt geloosd in de gracht. Alle andere afvalwater wordt opgevangen en afgevoerd.
Camping 1 – Malose Waver
Alle WC's zijn chemisch.
Handenwassers en douches: Dit afvalwater wordt opgevangen in "propere mest zakken" om deze later te verwerken. Voor de "mest zakken" wordt er op gelet dat er geen contaminatie gebeurt met mest,
Het water, in de mest zakken, bevat sporen van zeep en douchegel. Dit water wordt na het festival door Kris Verdonck afgevoerd.
Vooraan op camping 1 in de toiletgroep staan ook handenwassers. Dit zijn er met een intern opvangvat. (kubus met helft proper water, andere helft het afvalwater). 's nachts wordt het vat leeg gepompt en naar de opslag container van de VIP gebracht.
Mobilhome camping - Zandstraat
Chemische toiletten, water voor de douches en handenwassers wordt opgeslagen in een tank die later wordt geleegd door Kris Verdonck.
Camping medewerkers opbouw en afbraak
Douches en toiletten op water, het vuil water wordt door een vermalerpomp gepomp en geloosd in een mestcontainer welke tussentijds wordt afgevoerd door Kris Verdonck.
Backstage VIP ruimte:
Hier wordt gebruik gemaakt van water gespoelde toiletten. Samen met het afvalwater van de handenwassers wordt dit opgeslagen in een mestcontainer en afgevoerd door Kris Verdonck.
Backstage artiesten ruimte:
Hier wordt gebruik gemaakt van water gespoelde toiletten. Samen met het afvalwater van de handenwassers wordt dit opgeslagen in een mestcontainer en afgevoerd door Kris Verdonck.
Festival terrein, WC dorpen:
WC groep naast Bounce tent; WC groep hoofdterrein; WC groep dubbos - alle WC's zijn chemische toiletten.
Bezoekers kunnen hun handen wassen aan een voetpompje / kubus. Dit is een kubus met water in, door het voetpompje wordt er weinig water verbruikt. Het vuile water loopt terug in de andere helft van de kubus. 's Nachts wordt dit water weg gepompt en naar de container aan de VIP ruimte gebracht.
De exploitant wordt erop gewezen dat de lozing van huishoudelijk afvalwater dient te voldoen aan de milieuvoorwaarden omschreven in deel 6 -milieuvoorwaarden voor niet ingedeelde inrichtingen; afdeling 6.2.2. en subafdeling 6.2.2.4 - 'De lozing van huishoudelijk afvalwater in het individueel te optimaliseren buitengebied'. Hierbij wordt geacht aan de voorwaarden te zijn voldaan wanneer het geloosde water wordt voorbehandeld door een IBA. Indien een andere zuiveringsmethode gebruikt wordt, moeten de voorwaarden vermeld in bovengenoemde subafdeling ook worden gerespecteerd.
Bodem en gevaarlijke producten
In geval van een calamiteit met brandstoffen moeten onmiddellijk doeltreffende maatregelen worden genomen om de verspreiding van vloeibare brandstoffen in oppervlaktewater of bodem te voorkomen. Alle interventiemiddelen zoals absorptiemateriaal, overmaatse vaten, beschermingsmiddelen, etc. moeten aanwezig zijn om in geval van lekkage, morsen, en andere incidenten dadelijk te kunnen ingrijpen om potentiële schadelijke gevolgen maximaal te beperken. Wanneer er toch een incident is dient dit gemeld te worden aan de betrokken instanties, volgens de correcte procedures. De generatoren moeten voorzien zijn van een inwendige tank met dubbele bodem. Er dienen absorptiekorrels aanwezig te zijn in het geval er gemorst wordt of kleine lekkages plaatsvinden. Er wordt ook aangeraden om te tanken boven een opvangbak. Bij andere generatoren, waarbij een externe tank nodig is, dienen de tanks te beschikken over een ADR-keuring.
Afval
Voor het festival wordt een Ecobeleid uitgewerkt om afval te voorkomen en op te ruimen. Er wordt gewerkt met Ecocoins die je kan inruilen voor een wisselbekker. Wisselbekers, PETflesjes en blikjes worden ingeruild bij een volgende consumptie. Heb je geen blikje, PETflesje, beker of Ecocoin dan betaal je extra voor je drankje. Zo wordt afval van drankconsumpties op de festivalweide maximaal voorkomen.
Blikjes/PETflesjes of wisselbekers mogen de festivalweide niet verlaten. Ze kunnen omgeruild worden voor een Ecocoin, die bij de terugkeer opnieuw kan omgezet worden naar een blikje/PETflesje of wisselbeker.
De wisselbekers,blikjes en PETflesjes worden ingezameld in rolcontainers aan de voortogen. PET en blik gaan bij de PMD, wisselbekers worden ingezameld en gesorteerd achter de tenten van de togen. Ze worden door de Ecoteams naar het depot gebracht.
Op het festival worden PMDbakken en restafvalbakken voorzien. Bij aankomst ontvangen bezoekers gratis PMD en restafvalzakken. Om het apart inzamelen van PMD aan te moedigen kunnen de PMDzakken, na correct gebruik, worden ingezameld voor een ‘Reggae-Geel’ aandenken.
Er worden ecoteams ingezet die het afval tijdens de festivaluren opruimen. Ze zijn actief in een straal van 3 km rond het festival. Er zijn ook teams voorzien die ’s nacht opruimen en na afloop van het festival.
De bepalingen van Vlarem, het Materialendecreet en Vlarema dienen strikt nageleefd te worden.
Licht
Podia en verlichtingspalen worden maximaal uitgerust met ledverlichting. Er wordt gebruik gemaakt van tijdgestuurde lichtmasten.
Er worden bijzondere voorwaarden opgenomen ter bescherming va de natuur in de omgeving tegen verstoring door licht.
Geluid
Trillingen worden veroorzaakt door muziekboxen en generatoren. In het kader van de wetgeving over geluid dient via een aparte procedure een afwijking voor geluidsnormen aangevraagd te worden bij het college van burgmeester en schepenen voor een maximaal geluidsniveau > 95 dB(A)LAeq,15min. Bij deze aanvraag aan het CBS zullen extra voorwaarden opgelegd worden die dienen gevolgd te worden.
De aanvrager geeft aan dat er speciale generatoren worden gehuurd die dubbel geïsoleerd zijn en daardoor een geluidsniveau hebben dat onder de 60 dBa ligt.
De transporten naar de opslagplaats ter hoogte van Zandstraat 84 brengen een bepaalde geluidsbelasting met zich mee. Hier bevindt zich een afgesloten verharding die gebruikt wordt voor stockage. De aangelanden hebben aangegeven dat er een bepaalde geluid- en stofoverlast gepaard gaat met het aan- en afrijden van de voertuigen die over de route langs het woonhuis gereden wordt. Er dient nagedacht te worden over het beperken van het aantal transportbewegingen naar de opslagplaats en over het aanleggen van een alternatieve route naar de opslagplaats.
Stikstof
De aanvraag bevat geen informatie over de stikstofemissies. De emissies zijn van korte duur maar wel jaarlijks herhaald. Maar ook in dat geval kan aan de hand van de berekeningswijze voorzien in de VITO-studie: ‘Voertuigemissies en de minimis-normen: een analytische benadering voor wegverkeer’ (VITO-rapport 2024/EI/R/3195) worden bepaald dat de deposities de drempel van 1% niet zullen overschrijden.
Er kan worden geoordeeld dat het project geen betekenisvolle aantasting van de natuurlijke kenmerken van de SBZ-H zal veroorzaken.
Naar analogie kan dezelfde conclusie genomen worden voor het VENgebied. Er wordt verwacht dat het project geen onvermijdbare en onherstelbare schade aan de natuur in het VEN zal veroorzaken.
Stofhinder
In het kader van het voorkomen van stofhinder tijdens drogere periodes, zal de exploitant de rijpistes voor de bedrijfsvoertuigen moeten bevochtigen en een bufferzone van minimum 10 m tussen drukke rijpistes en de naburige woonhuizen voorzien. Het is ook aangewezen de los-en laadzone te hoogte van Zandstraat 84 te bevochtigen. Het is aangewezen deze voorwaarde op te nemen in de bijzondere milieuvoorwaarden.
In het kader van gecombineerde stof-en geluidshinder, overleg met de milieutoezichthouder, klachten en het voorkomen van hinder naar de toekomst is het aangewezen om rond het bewoonde perceel 13008 I 1801 M een bufferstrook te voorzien van 10 m waar geen geluids- en stofproducerende activiteiten kunnen doorgaan. Dit houdt onder andere in: het plaatsen en exploiteren van generatoren, de opslag van materialen, transportbewegingen,…
Deze voorwaarden dienen opgenomen in de bijzondere voorwaarden om de hinder ter hoogte van perceel 13008 I 1801 M tot een aanvaardbaar niveau te beperken.
Mobiliteit
Er wordt geen mobiliteitsplan aan de aanvraag gevoegd. Nochtans is dit één van de belangrijkste aandachtspunten betreffende de organisatie van het festival. Volgens de aanvrager wordt dit plan nog opgemaakt in samenspraak met de stad, de brandweer en de politie. Dit dient meegenomen te worden als aandachtspunt in de vergunning.
Veiligheid
De organisatie van de brandveiligheid dient vooraf afgestemd te worden met de brandweer.
Termijn van de vergunning
In de aanvraag wordt enkel vermeld dat het festival doorgaat op 2 en 3 augustus 2024. De periode van opbouw- en afbouw wordt niet gespecifieerd. Op basis van de vergunningen van de vorige edities zal deze periode vermoedelijk lopen van 13 juli 2024 tot en met 17 augustus 2024. De omgevingsvergunning kan voor deze termijn worden afgegeven.
Afwijkingen op de bijzondere voorwaarden van vorige omgevingsvergunning
De exploitant vraagt in het begeleidend schrijven om minder strengere bijzondere voorwaarden op te nemen dan bij de voorgaande editie:
"De uren van opbouw en afbraak moeten we kunnen houden van 07.00u tot 21.00u waarbij er effectief gewerkt wordt van 08:00 –20:00 maar er moet ruimte voor uitzonderingen zijn als leveranciers de druk op het verkeer willen verminderen en vroeger/later komen"
Ze wensen de exploitatie en de werkzaamheden uit te voeren tussen 7u en 21u. Deze uren zijn acceptabel voor de exploitatie en de werkzaamheden.
Ze vragen of er leveranciers na 21u en voor 7u mogen leveren. Het dossier bevat echter geen informatie betreffende de aard en de hoeveelheid van de verwachte transporten tussen 21u00-7u00 en deze leveringen worden dan ook niet toegestaan.
Om die reden wordt de aanvraag voor afwijking op de bijzondere voorwaarde van de vorige omgevingsvergunning (met name leveringen buiten het tijdsinterval van 07u00-21u00) niet ingewilligd.
De exploitant vraagt eveneens om de oprit opnieuw te kunnen gebruiken. In 2023 werden hier alleen de grote transporten (+10ton) toegelaten. Kleinere transporten dienden te gebeuren via een andere toegang achteraan op het perceel. Ook hier bevat het dossier geen verdere informatie over het aantal en de aard van de te verwachten transporten wat het eveneens niet mogelijk maakt de bijkomende hinder hiervan in te schatten;
Er zal dit jaar gekeken worden naar de overlast van deze kleinere transporten om de impact hiervan te kunnen inschatten maar deze worden wel toegestaan. Deze kleinere transporten dienen ook gebundeld te worden zodat er geen sprake is van continue overlast door meerdere kleine transporten.
Resultaten openbaar onderzoek
Er diende over de aanvraag geen openbaar onderzoek gehouden te worden.
Niet van toepassing.
Bespreking adviezen
De omgevingsambtenaar heeft kennis genomen van het volgend advies en beoordeelt deze als volgt:
De voorwaarden uit het advies van ANB worden integraal meegenomen in de bijzondere milieuvoorwaarden.
Conclusie
Gezien het tijdelijke karakter, de gegevens in het aanvraagdossier, het advies van ANB en de naleving van de opgelegde exploitatievoorwaarden kan gesteld worden dat de risico's voor de externe veiligheid, de hinder, de effecten op het leefmilieu, op de wateren, op de natuur en op de mens buiten de inrichting worden beperkt tot een aanvaardbaar niveau.
De volgende bijzondere milieuvoorwaarden worden voorgesteld om de risico’s te beperken tot een aanvaardbaar niveau:
Algemene voorwaarden: Hst. 4.1 - 4.6 van het VLAREM II
Sectorale voorwaarden: Hst. 5.12,5.15, 5.16.3, Afd 5.17.1, Subafd.5.17.3.1,5.17.4 en 5.17.4.3 van het VLAREM II
De voorwaarden voor niet-ingedeelde inrichtingen: Hst. 6.2. beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging afdeling 6.2.2.
Bijzondere milieuvoorwaarden
Het Agentschap voor Natuur en Bos geeft een gunstig advies mits naleving van volgende voorwaarden:
Daarnaast gelden ook volgende bijzondere milieuvoorwaarden:
- 10 m aan de oostkant van het perceel;
- aan de zuidkant, noordkant en westkant van het perceel wordt geen bufferzone opgelegd;
- de bufferzone aan de oostkant wordt afgebakend met geblindeerde HERAS-hekken die de privacy van de bewoners vrijwaren;
- het bewoonde perceel zelf wordt minstens tot op een diepte van ca. 100 m te tellen vanaf de straatkant omheind met geblindeerde HERAS-hekken aan de zuid en westkant.
De los-en laadzone op perceel 13008 I 1806 E dient bij gebruik natgespoten te worden.
De vergunningverlenende overheid kan de vergunning slechts toekennen mits naleving van bovenstaande voorwaarden gelet op volgende geldende artikels:
Volgende aandachtpunten worden meegegeven:
Het college van burgemeester en schepenen sluit zich bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het college van burgemeester en schepenen beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en de tijdelijke vergunning af te leveren aan de aanvrager, die ertoe gehouden is volgende voorwaarden strikt na te leven:
Rubriek | Omschrijving | Hoeveelheid | Klasse |
12.1.2.2°b) | 27 generatoren voor het opwekken van elektriciteit met totaal elektrisch vermogen van 1993 kW en 30 lichtmasten met generator met een totaal elektrisch vermogen van 882 kW, een totaal vermogen van 2885 kW (Nieuw) | 1193 kW | 2 |
15.1.1° | Voertuigen voor vervoer materiaal en ter plaatse brengen zware toestellen op alle terreinen | 18 stuks | 3 |
16.3.2°a) | koelingen met een vermogen van 14,95 kW (Nieuw) | 14,95 kW | 3 |
17.1.2.1.2° | opslag van 2400 liter ( 48 x 50 liter) propaangas in verplaatsbare recipiënten. (Nieuw) | 2400 liter | 2 |
17.3.2.1.1.1°b) | Opslag Stookolie (Nieuw) | 5 ton | 3 |
Algemene voorwaarden: Hst. 4.1 - 4.6 van het VLAREM II
Sectorale voorwaarden: Hst. 5.12,5.15, 5.16.3, Afd 5.17.1, Subafd.5.17.3.1,5.17.4 en 5.17.4.3 van het VLAREM II
De voorwaarden voor niet-ingedeelde inrichtingen: Hst. 6.2. beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging afdeling 6.2.2.
Bijzondere voorwaarden:
De omgevingsvergunning heeft een tijdelijke geldigheidsduur en is geldig van 13/07/2024 tot 17/08/2024.
De volgende voorwaarden die in het kader van een gunstig advies van het Agentschap voor Natuur en Bos zijn opgelegd:
Daarnaast gelden ook volgende bijzondere milieuvoorwaarden:
- 10 m aan de oostkant van het perceel;
- aan de zuidkant, noordkant en westkant van het perceel wordt geen bufferzone opgelegd;
- de bufferzone wordt afgebakend met geblindeerde HERAS-hekken die de privacy van de bewoners vrijwaren;
- het bewoonde perceel zelf wordt tot op een diepte van ca. 100 m te tellen vanaf de straatkant omheind met geblindeerde HERAS-hekken.
De los-en laadzone op perceel 13008 I 1806 E dient bij gebruik natgespoten te worden.
De vergunningverlenende overheid kan de vergunning slechts toekennen mits naleving van bovenstaande voorwaarden gelet op volgende geldende artikels:
Volgende aandachtpunten worden meegegeven: