Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen
Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen
BelforU vraagt de toestemming voor de organisatie van Belfest, een driedaags evenement, met optredens van beginnende en meer gekende bandjes, op het terrein van Koninklijke Marinekadetten, te Ganzenstraat 135A, Geel, in openlucht, van vrijdag 25 tot zondag 27 oktober 2024.
Er worden elke dag optredens georganiseerd, van beginnende tot meer gekende bandjes. De opbrengst hiervan gaat naar Koninklijke Marinekadettenkorps van Geel en Liebe vzw.
De organisator vraagt tevens de toestemming voor het hangen van affiches aan de stedelijke zuilen en borden, en toelating voor de verkoop/het schenken van sterke drank tijdens dit evenement.
De burgemeester geeft de toestemming aan BelforU voor de organisatie van Belfest, een driedaags evenement, met optredens van beginnende en meer gekende bandjes, op het terrein van Koninklijke Marinekadetten, te Ganzenstraat 135A, Geel, in openlucht, van vrijdag 25 tot zondag 27 oktober 2024.
Er worden elke dag optredens georganiseerd, van beginnende tot meer gekende bandjes. De opbrengst hiervan gaat naar Koninklijke Marinekadettenkorps van Geel en Liebe vzw.
De organisator zorgt zelf voor de nodige verzekeringen.
De overlast tot een minimum beperken.
Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:
Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod wordt toegepast waar nodig. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende eventbezoekers in dergelijke zones erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken de toegang tot het event moet ontzeggen.
Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches - art. 185.
De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.
Stickers voor affiches te bekomen via Evenementenloket.
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om vanaf 2020 nog met wegwerpbekers, blikjes of PET-flesjes te werken. Alles moet geserveerd worden in – indien mogelijk – glas, ofwel herbruikbare bekers.
De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
Indien speeltoestellen geplaatst worden is de organisator verantwoordelijk voor de inrichting van het tijdelijk speelterrein. Dit betekent dat het tijdelijk speelterrein moet voldoen aan de bepalingen van het KB van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen. Indien een springkasteel geplaatst wordt, moet dit voldoen aan de EN 14960 norm (veiligheidsvoorschriften voor springkastelen).
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden tijdig, schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement, eventuele verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van het evenement en van het feit dat eventuele inzameling van afvalfracties (restafval, GFT, PMD, papier/karton) mogelijks verstoord zal zijn (info hieromtrent: IOK).
De organisator zorgt voor toezicht op het parkeren van bezoekers, zodoende dat de toegangswegen ten alle tijde vrij blijven voor de hulpdiensten.
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.