Geel Centrum vzw organiseert Duivels Geel 2024 (uitzending EK wedstrijden Rode Duivels op groot scherm), op het marktplein.
Na de laatste wedstrijd van 26/6/2024, spelen de Duivels nog op volgende data (in de veronderstelling dat ze doorgaan na de volgende wedstrijd):
Voor en na de wedstrijden zorgt een DJ voor muziek en sfeer.
Gezien er telkens een massa volk verwacht wordt, worden op die data zelfde verkeersmaatregelen genomen als de vorige wedstrijd.
De burgemeester geeft de toestemming aan Geel Centrum vzw voor de organisatie van Duivels Geel 2024, op het marktplein, op:
(data in de veronderstelling dat ze verder gaan in de wedstrijd).
De voorwaarden, vermeld in het besluit en in het (voorafgaandelijk) advies en eventueel controleverslag(en) van de brandweer en/of politie moeten strikt nageleefd worden.
De organisator zorgt zelf voor de nodige verzekeringen.
De veiligheid van het publiek moet kunnen worden gewaarborgd.
Om die reden worden tijdelijke verkeersmaatregelen genomen.
Vanaf anderhalf uur voor aanvang van de wedstrijd dient de doorgang van de Pas naar de Diestseweg afgesloten te worden.
Vanaf anderhalf uur voor aanvang van de wedstrijd worden er geen leveranciers en koerierbedrijven meer toegelaten op het marktplein.
Vanaf anderhalf uur voor aanvang van de wedstrijd en voor de rest van de dag, dienen Lijnbussen geweerd te worden van het marktplein en er dient een omleiding voorzien te worden.
Op het marktplein en de busbaan, vanaf de kerk tot aan het begin van Diestseweg, vanaf 1,5 uur voor aanvang van de wedstrijd tot na einde wedstrijd worden er geen fietsen en ander gemotoriseerd verkeer toegelaten.
De vergunning wordt verleend voor tijdelijke verkeersmaatregelen, conform het tijdelijk verkeersreglement dat wordt opgesteld door de verkeersdienst.
Indien aanvrager vaststelt dat de signalisatie niet ter plaatse gebracht werd dient hij/zij dit onverwijld te melden aan de stad.
De organisator zorgt voor voldoende fietsenparking en -faciliteiten vanuit de verschillende invalswegen en houdt toezicht, inclusief toezicht op wildparkeren.
Er dienen vrijwilligers (voldoende per locatie) geplaatst te worden aan de 5 toegangswegen tot het marktplein.
Op de toegangspunten tot de Markt dienen heras geplaatst te worden zodat op gecontroleerde wijze bezoekers kunnen gekanaliseerd en toegelaten worden inclusief controle van bagage.
In de postpaadjes dient deze afsluiting voorbij het terras van Bartbaar geplaatst te worden.
Er wordt een verbod opgelegd aan iedereen die zich op het marktplein wil begeven om volgende zaken mee te nemen:
-grote rugzakken, grote handtassen, gesloten dozen en andere draagtassen - glazen voorwerpen;
-vuurwerk, bengaals vuur, rookpotten en andere pyrotechnische zaken;
-vlaggenstokken, ongeacht het materiaal waaruit ze vervaardigd zijn, langer dan 1.50 meter
- paraplu's
Men dient vrijwillig de inhoud van tassen of draagzakken te laten zien.
Er wordt een verbod opgelegd aan alle medewerkers van de organisatie om voor en tijdens de uitvoering van de hun toevertrouwde taak of opdracht alcoholische dranken te consumeren.
Medewerkers moeten duidelijk herkenbaar zijn (vb. fluohesje).
Aan de horecazaken wordt de verplichting opgelegd om buiten de contouren van het winter/zomerterras enkel drank te schenken, ter plaatse te laten gebruiken of te verkopen in plastic of kartonnen verpakking of bekers.
Op het winterterras mag er wel glas en porselein gebruikt worden op voorwaarde dat er dan permanente supervisie dat deze zaken binnen de contouren van het winterterras blijven.
Aan de horecazaken wordt een verbod opgelegd om, buiten het vergund winter- en zomerterras, bijkomende terrassen te plaatsen.
Aan de horecazaken wordt een verbod opgelegd om buiten de contouren van het vergund winter- en zomerterras bijkomend meubilair zoals hoge en lage tafels, stoelen, zetels, parasols te plaatsen.
Aan de horecazaken wordt een verbod opgelegd om buiten de contouren van hun inrichting, inclusief winter- en zomerterras, drank, voeding en gelijk welke producten te verkopen.
Er geldt een verbod om op de terrassen extra TV-schermen te plaatsen.
Er wordt geen toelating gegeven aan organisatoren en sponsors om buiten het gedeelte van Diestseweg, tussen Markt en Kollegestraat, en op de parkeerplaatsen aan de zuidkant van Markt, moto's, auto's en andere motorvoertuigen te plaatsen voor publicitaire doeleinden;
Er dient een overleg ingepland te worden met de horeca-uitbaters om tot gezamenlijke en gedragen beslissingen te komen.
Gebruik van geluidproducerende toestellen zoals (niet-limitatief) toeters en claxons worden enkel toegelaten op het marktplein zelf, vanaf 1 uur voor de wedstrijd tot 1 uur na de wedstrijd.
Deze toestellen mogen maximum 85 dB produceren.
Ten gerieve van de bezoekers worden voldoende sanitaire voorzieningen ingeplant, zowel aan de noordas als aan de zuidkant van de Markt.
De organisator heeft de nodige aandacht voor het proper houden van de markt. Hij maakt hiervoor de nodige afspraken met betrokkenen en zorgt voor voldoende afvalbakken/containers.
Alle opstaande trussen moeten voorzien worden van trussplaten om trussklimmers te voorkomen.
De aankomstbogen van de sponsors worden zo geplaatst dat de veiligheidsdiensten ten alle tijde het terrein vlot kunnen oprijden.
Voor de commandopost specifiek: er dienen een deftige internetlijn, voldoende stopcontacten en verlengkabels met verdeeldozen, bureaus (of tafels), stoelen, airco of ventilatoren, gekoelde drank, versnaperingen, sanitair, één groot TV-scherm (drone) voorzien te worden.
De organisator voorziet in een omroepsysteem en permanent bereikbare contactpersoon voor het commando van de ordedienst.
De organisator voorziet een punt om bestuurlijk in beslag genomen (door politie) voorwerpen na afloop van het evenement terug aan de eigenaars te bezorgen indien zij dit terug kunnen krijgen en een punt voor verloren voorwerpen/personen.
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden en horeca tijdig, schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement
Als organisator moet je erop toezien dat het alcoholbeleid correct wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het alcoholbeleid te wijzen. Dit wil zeggen dat je bepaalde categorieën van bezoekers erop attent moet maken dat ze niet mogen drinken en hen bij herhaaldelijk drinken de toegang tot het event moet ontzeggen.
Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om nog met wegwerpbekers, blikjes of PET-flesjes te werken.
De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.