Terug
Gepubliceerd op 12/02/2024

2024_BURG_00100 - Jeugdraad JOENK/dienst Jeugd: Jeugdwerkawards - 16/3/2024 (aangepast besluit) - Goedkeuren

Burgemeester
ma 12/02/2024 - 12:00 Kabinet burgemeester
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Vera Celis
2024_BURG_00100 - Jeugdraad JOENK/dienst Jeugd: Jeugdwerkawards - 16/3/2024 (aangepast besluit) - Goedkeuren 2024_BURG_00100 - Jeugdraad JOENK/dienst Jeugd: Jeugdwerkawards - 16/3/2024 (aangepast besluit) - Goedkeuren

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid (bijzonder)

Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen

Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen

Aanleiding en context

Dienst Jeugd i.s.m. Jeugdraad JOENK vraagt de toestemming voor de organisatie van Jeugdwerkawards, een bedankingsavond voor alle leiding van het Geelse jeugdwerk,  in de Waai, op zaterdag 16/3/2024, van 20.00. tot 03.00 uur. 

De avond start om 19.30 uur met een receptie, aansluitend de awardshow, live-optreden om 21.30 uur en DJ om 23.00 uur.

De organisator vraagt een afwijking voor het aantal personen professionele security en een afwijking van het maximum aantal decibels tijden het live-optreden. 

Besluit

De burgemeester beslist:

Artikel 1

De  burgemeester organiseert samen met dienst Jeugd en Jeugdraad JOENK de Jeugdwerkawards, een bedankingsavond voor alle leiding van het Geelse jeugdwerk,  in de Waai, op zaterdag 16/3/2024, van 20.00. tot 03.00 uur. 

De organisator is verantwoordelijk om de juiste verzekeringen af te sluiten voor het evenement.

Artikel 2

      • Het principe ‘binnen is binnen/terug binnen is terug betalen’ dient op elke fuif te worden toegepast;
        Verplicht gebruik van geluidsmeter op elke muziekinstallatie in de grote zaal
        Alle akoestische deuren moeten steeds dicht blijven
        De maximumcapaciteit van de zaal, zoals bepaald door de brandweer mag NIET overschreden worden.
        Alle opstaande trussen moeten voorzien worden van trussplaten om trussklimmers te voorkomen.

        • Inzet van vrijwillige meerderjarige ‘fuifstewards’ vanuit de vereniging voor toezicht in de nabije omgeving is aan te raden.  

         Als organisator moet je erop toezien dat het alcoholbeleid correct wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het alcoholbeleid te wijzen. Dit wil zeggen dat je bepaalde categorieën van fuifgangers erop attent moet maken dat ze niet mogen drinken en hen bij herhaaldelijk drinken de toegang tot de fuif moet ontzeggen.”

         Aan de organisatoren van de activiteit wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:

        • uithangen van de regels inzake schenken van alcohol volgens de wet van 31.12.2009;
          1. Géén alcohol voor -16 jarigen;
          2. Géén sterke drank voor -18 jarigen;
        • duidelijke communicatie en briefing van alle medewerkers;
        • indien er alcoholische dranken worden verkocht worden op de eventlocatie moet de organisatie een leeftijdsaanduiding-systeem voorzien voor alle bezoekers in de vorm van bandjes volgens het stoplichtprincipe:
          • + 18 = GROEN
          • +16  = ORANJE
          • -16 = ROOD 

        Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende fuifgangers erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken de toegang tot de fuif moet ontzeggen.

Artikel 3

De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.

Artikel 4

De muziek moet uitgezet worden om 03.30 uur. De zaal moet ontruimd zijn om 04.00 uur.

Artikel 5

Voor de Waai wordt geen afwijking geluidsnorm > 95 dB(A) toegestaan, uitgezonderd tijdens het tijdsbestek van het live-optreden. 

Artikel 6

Om redenen van openbare orde, rust en veiligheid worden 2 agenten professionele security ingezet.

Artikel 7

Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.

Artikel 8

Dit besluit vervangt het besluit van de burgemeester dd. 29/1/2024.