Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen
Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen
Chiro Bel vraagt de toestemming voor de organisatie van:
-een quiz op vrijdag 5/4/2024
en
-een kinderfuif (14-17 uur) en tentfuif (21 - 3 uur) - op zaterdag 6/4/2024
in de tent die op de parking aan het chirolokaal van chiro Bel zal geplaatst worden, achter het parochiecentrum van Bel.
De organisatoren vragen aangepaste tijdelijke verkeersmaatregelen voor een goede circulatie en de veiligheid cfr. plan als bijlage.
De organisator vraagt toestemming voor het verkopen van sterke drank, het hangen van affiches aan de stedelijke aanplakzuilen en -borden en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzering naar het evenement toe.
De burgemeester geeft toestemming aan Chiro Bel voor de organisatie van:
-een quiz op vrijdag 5/4/2024
en
-een kinderfuif (14-17 uur) en tentfuif (21 - 3 uur) - op zaterdag 6/4/2024
in de tent die op de parking aan het chirolokaal van chiro Bel zal geplaatst worden, achter het parochiecentrum van Bel.
De voorwaarden vermeld in het besluit en in het (voorafgaandelijk) advies en eventueel controleverslag(en) van de brandweer moeten nageleefd worden.
U dient zelf te zorgen voor de nodige verzekeringen (verantwoordelijkheid organisator):
-verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid als organisator (evenementenpolis) (schade aan derden)
-uitbreiding naar verzekering voor medewerkers: uw eigen keuze/verantwoordelijkheid
De organisator krijgt toestemming voor de gecontroleerde verkoop/het schenken van sterke drank.
Als organisator moet je erop toezien dat het alcoholbeleid correct wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het alcoholbeleid te wijzen. Dit wil zeggen dat je bepaalde categorieën van fuifgangers erop attent moet maken dat ze niet mogen drinken en hen bij herhaaldelijk drinken de toegang tot de fuif moet ontzeggen.
Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:
Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod in de tent wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende fuifgangers in de tent erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken in de tent de toegang tot de fuif moet ontzeggen.
Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches - art. 185.
De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.
Om redenen van openbare orde, rust en veiligheid wordt de inzet van 3 professionele security agenten gevraagd.
De politie gaat akkoord met de inzet van bijkomende ondersteuning door gelegenheidssecurity, indien deze de toestemming krijgen van de burgemeester. Minimum 6 vrijwilligers vereist.
De muziek moet uitgezet worden om 03.00 uur. De tent en het terrein moeten ontruimd zijn om 04.00 uur.
De organisator zorgt voor toezicht op het parkeren.
De toegangswegen dienen te alle tijde vrij te blijven voor de hulpdiensten.
Overlast moet beperkt blijven tot een minimum.
Vergunning wordt verleend voor het plaatsen van tijdelijke bewegwijzering langs gemeentewegen.
De bewegwijzering mag ten vroegste vijftien dagen voor datum van het evenement gehangen worden en moet terug verwijderd worden uiterlijk drie dagen na het evenement.
De bewegwijzering mag niet gehangen worden aan bomen, verkeerslichten of andere verkeerstekens, en niet op rotondes of tussenbermen. De borden worden gehangen op een manier waarop de weggebruikers of voetgangers niet gehinderd worden, en dit enkel met touw of colsonbandjes. Na het evenement moeten alle bevestigingsmaterialen en bewegwijzering door de organisator verwijderd worden.Indien tijdelijke verkeersmaatregelen toegestaan worden door politie/dienst Verkeer, zal een tijdelijk verkeersreglement opgesteld worden en op voorhand bezorgd worden aan de organisator van de activiteit.
Voor wat betreft de signalisatie wordt aan de organisatoren gevraagd om volgende procedure strikt toe te passen:
Indien aanvrager vaststelt dat de signalisatie niet ter plaatse gebracht werd, dient hij/zij dit onverwijld te melden aan de stad.
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om nog met wegwerpbekers, blikjes of PET-flesjes te werken. Alles moet geserveerd worden in – indien mogelijk – glas, ofwel herbruikbare bekers.
De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden tijdig – minstens 1,5 week voor evenement - , schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement, eventuele verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van het evenement en van het feit dat eventuele inzameling van afvalfracties (restafval, GFT, PMD, papier/karton) mogelijks verstoord zal zijn (info hieromtrent: IOK).
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.