Terug
Gepubliceerd op 18/03/2024

2024_BURG_00201 - St. Aloysiusscouts: Dirty thirty & Pecho Party - 4 & 5/10/2024 - Goedkeuren

Burgemeester
ma 18/03/2024 - 12:00 Kabinet burgemeester
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Vera Celis; Francois Mylle, Algemeen Directeur

Secretaris

Francois Mylle, Algemeen Directeur

Voorzitter

Vera Celis
2024_BURG_00201 - St. Aloysiusscouts: Dirty thirty & Pecho Party - 4 & 5/10/2024 - Goedkeuren 2024_BURG_00201 - St. Aloysiusscouts: Dirty thirty & Pecho Party - 4 & 5/10/2024 - Goedkeuren

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid (bijzonder)

Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen

Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen

Aanleiding en context

St. Aloysiusscouts vragen de toestemming voor de organisatie van:

-Dirty Thirty party op vrijdag 4/10/2024 van 20.00 tot 03.00 uur

-Pecho Party op zaterdag 5/10/2024 van 19.00 tot 03.00 uur

in de Waai. 

Organisatoren vragen toestemming voor het verkopen van sterke drank en voor het hangen van affiches aan de stedelijke aanplakzuilen en borden. 

Besluit

De burgemeester beslist:

Artikel 1

De  burgemeester  geeft de toestemming aan St. Aloysiusscouts voor de organisatie van:

-Dirty Thirty party op vrijdag 4/10/2024

-Pecho Party op zaterdag 5/10/2024

in de Waai. 

De organisator is verantwoordelijk om de juiste verzekeringen af te sluiten voor het evenement.

Artikel 2

            • Het principe ‘binnen is binnen/terug binnen is terug betalen’ dient op elke fuif te worden toegepast;
            • Verplicht gebruik van geluidsmeter op elke muziekinstallatie in de grote zaal
            • Alle akoestische deuren moeten steeds dicht blijven
            • De nood- en toegangsdeuren moeten dicht blijven, tenzij in geval van nood
            • Bij het geven van fuiven/vaten is security verplicht (minimum 4 personen)
            • De maximumcapaciteit van de zaal, zoals bepaald door de brandweer mag NIET overschreden worden.
            • Alle opstaande trussen moeten voorzien worden van trussplaten om trussklimmers te voorkomen.
            • Inzet van minimum 4 vrijwillige meerderjarige ‘fuifsteward’ vanuit de vereniging voor toezicht in de nabije omgeving van de fuif die opereren volgens het principe: horen – zien – melden.   

            Als organisator moet je erop toezien dat het alcoholbeleid correct wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het alcoholbeleid te wijzen. Dit wil zeggen dat je bepaalde categorieën van fuifgangers erop attent moet maken dat ze niet mogen drinken en hen bij herhaaldelijk drinken de toegang tot de fuif moet ontzeggen.” 

            Aan de organisatoren van de activiteit wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:

            • uithangen van de regels inzake schenken van alcohol volgens de wet van 31.12.2009;
              1. Géén alcohol voor -16 jarigen;
              2. Géén sterke drank voor -18 jarigen;
              3. sterke drank mag gecontroleerd verkocht worden tijdens deze events 
            • duidelijke communicatie en briefing van alle medewerkers;
            • indien er alcoholische dranken worden verkocht worden op de eventlocatie moet de organisatie een leeftijdsaanduiding-systeem voorzien voor alle bezoekers in de vorm van bandjes volgens het stoplichtprincipe:
              • + 18 = GROEN
              • +16  = ORANJE
              • -16 = ROOD 

            Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende fuifgangers erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken de toegang tot de fuif moet ontzeggen.

Artikel 3

De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.

Artikel 4

De muziek moet uitgezet worden om 03.30 uur. De zaal moet ontruimd zijn om 04.00 uur.

Artikel 5

Voor de Waai wordt geen afwijking geluidsnorm > 95 dB(A) toegestaan.

Artikel 6

Om redenen van openbare orde, rust en veiligheid inzet van  professionele security. Minimum vereiste inzet:4 agenten per evenement.

Artikel 7

Er wordt toestemming verleend om te afficheren op de door de stad voorziene reclameconstructies (plakborden en plakzuilen), mits naleving van de regelgeving in de politiecodex van 1/1/2014 - richtlijnen plakken affiches  - art. 185. 

De bepalingen van de artikels 180 tem 185 van de politiecodex, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen, moeten nageleefd worden.

Stickers voor affiches te bekomen via Evenementenloket. 

Artikel 8

Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.