Aanleiding en context
Op 30/12/2024 besliste het college van burgemeester en schepenen om de vergunningsaanvraag ingediend door Hufkens, Joris gevestigd Paviljoenstraat 5 te 2440 Geel, voorwaardelijk te vergunnen.
De exploitant vraagt in zijn aanvraag een afwijking van de bijzondere voorwaarde die oplegt dat de exploitatie dient te sluiten tussen 22u en 7u. In verslag van de omgevingsambtenaar wordt daarover geconcludeerd dat dit kan toegelaten worden, mits te toepassing van een nieuwe bijzondere voorwaarden. De nieuwe bijzondere voorwaarde werd opgenomen in de beslissing maar de expliciete vermelding dat de afwijking op artikel 5.15.0.6.§1 van VLAREM II en de schrapping van de eerder opgelegde voorwaarde wordt goedgekeurd ontbreekt. Het schepencollege nam wel op dat ze het verslag van de omgevingsambtenaar eigen maakt, maar voor de duidelijkheid wordt dit beter expliciet ook opgenomen in het beslissend gedeelte.
Er wordt voorgesteld om het besluit aan te passen als volgt:
GECORRIGEERDE BESLISSING
Verslag van de omgevingsambtenaar
Dossiernummer omgevingsloket: OMV_2024108007
Dossiernummer gemeente: 202400419Inrichtingsnummer: 20240805-0025
De gemeente Geel heeft op 29 augustus 2024 een aanvraag ontvangen voor uitbreiding van een klasse 2 inrichting: self car wash. De aanvraag werd op 23 september 2024 volledig en ontvankelijk verklaard.
Gegevens van de aanvrager
Hufkens, Joris gevestigd Paviljoenstraat 5 te 2440 Geel
Gegevens van de ligging
Administratieve ligging: Meeuwstraat 2
Kadastrale ligging: afdeling 3 sectie L nr. 990T
Verslag
1. Stedenbouwkundige basisgegevens
Ligging volgens de plannen van aanleg, uitvoeringsplannen, verkavelingen.
De aanvraag is volgens het gewestplan Herentals-Mol goedgekeurd op 28 juli 1978 gelegen in:
woongebied
De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving.
bestaande autosnelweg
Ligging volgens BPA + bijhorende voorschriften :
De aanvraag is niet gelegen in een bijzonder plan van aanleg.
Ligging volgens RUP + bijhorende voorschriften :
De aanvraag is volgens het ruimtelijk uitvoeringsplan Afbakeningslijn kleinstedelijk gebied Geel goedgekeurd op 10 april 2012gelegen in Afbakeningslijn kleinstedelijk gebied Geel
De aanvraag is volgens het ruimtelijk uitvoeringsplan Antwerpseweg goedgekeurd op 10 april 2012 gelegen in fietstunnel, reservatiestrook voor aanleg Antwerpseweg met ventwegen, zone voor handelslint grootschalige handelszaken.
De aanvraag is niet gelegen binnen de grenzen van een behoorlijk vergunde en niet vervallen verkaveling.
Bepaling van het plan dat van toepassing is op de aanvraag
De aanvraag is gesitueerd in een ruimtelijk uitvoeringsplan. De aanvraag dient getoetst te worden aan de bepalingen van het ruimtelijke uitvoeringsplan.
Overeenstemming met dit plan
Overwegende dat in artikel 5.3.1 van het DABM opgenomen is dat de vergunningverlenende overheid de omgevingsvergunning voor het exploiteren van een ingedeelde inrichting of activiteit dient te weigeren als de exploitatie in strijd is met o.a. een stedenbouwkundig voorschrift of een verkavelingsvoorschrift, voor zover daarvan niet op geldige wijze kan worden afgeweken, lijkt het aangewezen om in voorliggend advies een aftoetsing te maken aan de gekende stedenbouwkundige voorschriften.
De exploitatie is gelegen in het PRUP Antwerpseweg, meer bepaald in een ‘zone voor handelslint grootschalige handelszaken’ (categorie van bedrijvigheid). Deze zone is bestemd voor volgende hoofdactiviteiten:
Per bedrijfsperceel zijn volgende activiteiten toegestaan als complementaire functie:
Volgende functies zijn als nevenbestemming toegelaten:
Gelet op bovenstaande lijkt gesteld te kunnen worden dat de ligging van de exploitatie verenigbaar is met de stedenbouwkundige voorschriften van het PRUP.
Verordeningen
algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer goedgekeurd op 29 april 1997.
Bouwcode goedgekeurd op 30 september 2024.
gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater goedgekeurd op 10 februari 2023.
gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen goedgekeurd op 12 mei 2023.
2. Historiek
Volgende vergunningen en/of weigeringen werden verleend:
3. Beschrijving van de omgeving en de aanvraag
Carwash Top-Wash aan de Meeuwstraat 2 in Geel is een self-carwash bestaande uit 6 was-'boxen'.
De carwash werkt volledig onbemand door middel van munten die de klanten kunnen aankopen en gebruiken om de installatie te activeren. De installatie werkt met een instelbaar programma waarbij de wagens, optimaal naar water en dosering van toevoegproducten, kunnen worden gereinigd. Er werkt bijgevolg geen personeel op de site. De exploitant bezoekt wel dagelijks de site ter controle.
Op 7/09/2009 werd door het College van Burgemeester en Schepenen van Geel een milieuvergunning afgeleverd op naam van het bedrijf. De eindtermijn van deze vergunning is 7/09/2029.
De aanvraag omvat de actualisatie van de vergunning..
Volgende ingedeele inrichtingen of activiteiten worden aangevraagd:
Rubriek | Omschrijving | Hoeveelheid | Klasse |
3.4.1°b) | het lozen van bedrijfsafvalwater dat gevaarlijke stoffen bevat met concentraties boven het indelingscriterium. (Verandering: afwijking lozingsnorm voor fosfor) | 1.5 m³/uur, 15.5 m³/dag en 3011m³/jaar | 2 |
15.4.1° | Self-carwash voor het wassen van motorvoertuigen, volledig gelegen in industriegebied (Verandering: van 150 naar 206 voertuigen per dag, rubrieknummer). | 206 voertuigen/dag | 3 |
17.3.4.1°a) | Opslag van bijtende vloeistoffen (Nieuw) | 1,3 ton | 3 |
17.4. | Opslag van gevaarlijke producten in verpakkingen met een inhoud van 25l (Nieuw) | 400 liter | 3 |
53.8.1°a) | Gronwaterwinning met een diepte van 60 m-mv en 3000m³ per jaar (Verandering: rubrieknummer) | 3000 m³/jaar | 3 |
4. Openbaar onderzoek
Overeenkomstig de criteria van artikels 11 t.e.m. 14 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning is de gewone procedure van toepassing en moet de aanvraag openbaar gemaakt worden.
Het openbaar onderzoek werd gehouden van 2 oktober 2024 t.e.m. 31 oktober 2024. Er werden geen bezwaarschriften ingediend.
Er werd geen informatievergadering gehouden.
5. Adviezen
Op 22 november 2024 werd het advies ontvangen van VMM - afvalwater - lucht
Advies: volledig voorwaardelijk gunstig
6. Inhoudelijke beoordeling van het dossier door het college van burgemeester en schepenen
Mer-screening
De aangevraagde uitbreiding is niet opgenomen in bijlage III van het MER-besluit. Bijgevolg is een MER-screening niet van toepassing.
Milieuaspecten
Bodem
De exploitant vraagt de opslag van gevaarlijke producten.
Een ton product is opgeslagen in een IBC-container. De IBC-container is niet dubbelwandig en wordt ingekuipt door het gebruik van een lekbak. De inkuiping moet een inhoudsvermogen hebben dat gelijk is aan of groter dan de helft van het totaal inhoudsvermogen van de erin geplaatste tanks of vaten.
In dezelfde ruimte worden ook drie vaten met elk 100 liter product opgeslagen. Deze worden ook boven een inkuiping geplaatst. De inkuiping moet een inhoudsvermogen hebben van 10 % van het totale inhoudsvermogen van de erin opgeslagen vaten of bussen.
In de technische ruimte is een afvoer voorzien naar de riolering. Deze afvoer staat recht onder de wasproducten. Gemorste vloeistoffen moeten direct worden opgekuisd. In de buurt van de opslag moeten materialen worden voorzien om de gemorste vloeistoffen op te kuisen.
Afvalwater
Lozingsnorm boven IC
De exploitant heeft een vergunning voor de lozing van afvalwater met een debiet van 1.5m³/uur, 10m³/dag en 3000m³/ uur. De exploitant vraagt een bijzondere lozingsnorm voor fosfor van 10 mg/l. De exploitant vraagt deze verhoogde norm aan naar aanleiding staalnames door de milieutoezichthouder en vervolgens de exploitant. De exploitant geeft ook te kennen dat de staalname die door hem werd uitgevoerd een te hoge concentratie aan ammoniak bevatte. Om dit probleem op te lossen gebruikt hij nu nog een ander reinigingsmiddel. Er werd in de aanvraag niet opgenomen of er nadien nog een controle-analyse van het afvalwater werd gedaan.
Naar aanleiding van de vraag voor de bijzondere lozingsnorm voor fosfor werd advies gevraagd aan VMM. Het advies luidt:
“De Vlaamse Milieumaatschappij adviseert gunstig voor het lozen van bedrijfsafvalwater met een maximum debiet van 1,5 m³/u – 10 m³/d – 3.000 m³/j (R. 3.4.1.b.) in oppervlaktewater (baangracht langsheen de Meeuwstraat te Geel) mits voldaan wordt aan de algemene voorwaarden voor lozing van BA in oppervlaktewater en de volgende bijzondere voorwaarden:
De exploitant voorziet inderdaad te kunnen voldoen aan de lozingsnorm voor fosfor door gebruik te maken van een ander reinigingsmiddel en de lozing gebeurt via een kws-afscheider met coalescentiefilter. De KWS-afscheider is uitgerust met een alarm dat aangeeft wanneer deze bijna vol is.
Afwijkend van de vorige vergunning adviseert VMM nu dat de lozing moet voldoen aan lozingsnormen voor oppervlaktewater in tegenstelling tot wat vergund is, namelijk de lozingsnormen die zijn opgenomen in artikel 4.2.2.3.1. (lozingsnormen voor lozing op riolering). Dit houdt in dat de lozingsnormen strenger zijn geworden t.o.v. de vorige vergunning.
Volgende lozingsnormen zijn in dat geval van toepassing:
algemene lozingsnormen lozing op oppervlaktewater | ||
ondergrens | bovengrens | |
pH | 6,5 (ondergrens) | 9 (bovengrens) |
temperatuur | <30°C | |
afmeting | <1cm | |
bezinkbare stoffen | 0,5 ml/l | |
zwevende stoffen | 60 mg/l | |
stoffen, extraheerbaar met petroleumether | 5 mg/l | |
som van anionische, niet-ionogene en kationische oppervlakteactieve stoffen; | 3 mg/l | |
vastgestelde olien, vetten of andere drijvende stoffen | verboden | |
totaal fosfor (bijzondere lozingsnorm) | 10 mg/l | |
Ammoniak (IC) | 30 µg/l | |
Nitriet (IC) |
| 200 µg/l |
Uit beide staalnamens bleek dat de bovengrens voor pH licht werd overschreden, met name 0.3 en 0.2 pH-eenheid. Beiden overschrijdingen zitten onder de meetonzekerheidsgrens van 0.4 pH-eenheid. Voor zwevende stoffen bleek ook een overschrijding van 4 mg/l, wat ook kleiner is dan de meetonzekerheid van 40% zoals opgenomen in bijlage 4.2.5.2. van VLAREM II.
Voor wat betreft ammoniak lijken de concentraties is het afvalwater sterk af te wijken van de norm. Voor ammoniak en nitriet geldt dat dit indelingscriterium enkel geldt voor de oppervlaktewaterlozers. Dit was voorheen dus niet van toepassing. De resultaten van de staalnamen voor ammoniak 380 µg/l in de laatste staalname en 95 µg/l in de eerste staalname, wat een overschrijding is van de norm, ook met de toepassing van de opgelegde meetonzekerheid. De aanvrager neemt in de aanvraag op een nieuw product te zullen gebruiken waardoor er geen overschrijding meer zou mogen zijn van de norm voor ammoniak.
Ook voor de stoffen, extraheerbaar met petroleumether, is er een overschrijding van de norm in de eerste staalname. In de tweede staalname wordt de rapportagegrens niet overschreden.
Het is aangewezen dat de exploitant een zelfcontrole doet om te bepalen of hij voldoet aan de norm. Indien blijkt dat het afvalwater niet voldoet aan de opgelegde normen moet de exploitant bijkomende maatregelen nemen zoals het gebruik van andere producten of een bijkomende zuivering.
Aangevraagde debiet
Het aangevraagde debiet per uur is ongewijzigd volgens de aanvrager. De aanvrager vraagt een bijstelling van de bijzondere voorwaarde die van toepassing is met name in verband met de sluitingsuren: van 22u tot en met 7u. De exploitant wenst de carwash 24/7 uit te baten. Naar aanleiding van deze afwijking werd gevraagd via een nieuwe PIV een bijkomende berekening van het afvalwater te bezorgen van deze extra opening.
De exploitatie is momenteel vergund voor een debiet van 1 m³/uur volgens artikel 1 van de vergunning verleend op 07/09/2009. Er werd echter toen ook al 1.5 m³/uur, 15m³/dag en 3000m³/jaar aangevraagd. Mogelijk is dit een administratieve fout in de beslissing aangezien de 1m³ niet gemotiveerd is beslist. De huidige aanvraag vermeldt dat het vergunde debiet 1.5 m³/uur is. In addendum R3 geeft de exploitant aan 1.5m³/ uur, 15.5 m³ per dag en 3000m³/jaar te lozen.
Volgens de berekening zal de exploitant echter maximaal (worst case) 5639 m³/jaar lozen.
Wanneer men rekening houdt met een gemiddelde bezetting van 120 wagens (tov. 206 die zouden worden vergund) zou er 3011 m³/jaar worden geloosd. Rekening houdend met de veronderstelling dat er niet elke dag 206 voertuigen worden gewassen lijkt dit aanneembaar.
Een dagdebiet van 15.5m³ is eveneens aanneembaar aangezien 75l*206= 15.450 l/dag.
Rekening houden met een verbruik van 75 l/voertuigen wordt voorgesteld om een vergunning te verlenen voor maximaal 1.5 m³ per uur, 15.5 m³ per dag en 3011 m³/jaar. Dit ligt in lijn met het advies van VMM, behalve voor het dagdebiet.
Geluid en trillingen
Het wassen van de voertuigen met hogedrukspuiten, het stofzuigen van de wagens en de motoren van de wagens zijn potentiële bronnen van geluidshinder.
De exploitant neemt volgende maatregelen om geluidshinder te beperken:
Gelet op de genomen maatregelen en de ligging van de carwash langst een drukke gewestweg en niet in woongebied lijkt de impact van geluid aanvaardbaar te zijn.
Mobiliteit
De mobiliteit is afkomstig van het aan- en afrijden van klanten van de carwash. Op de site komen er gemiddeld 120 klanten per dag. Daarnaast zijn er ook leveringen van de wasproducten, dit is gemiddeld 1 keer per 2 maanden.
Er worden geen aanzienlijke wijzigingen in mobiliteit verwacht ten gevolge van voorliggende vergunningsaanvraag. Bovendien kan verwacht worden dat de door de carwash gegenereerde mobiliteit eerder beperkt is in vergelijking met de mobiliteitsbewegingen langs de Antwerpseweg, zijnde een drukke gewestweg.
Het lijkt bijgevolg aanneembaar dat de exploitatie geen aanzienlijke mobiliteitshinder met zich mee zal brengen.
Licht
Voor de exploitatie is er verlichting voorzien op het terrein en in de wasboxen.
De exploitatie is gelegen in gebied het PRUP Antwerpseweg, meer bepaald in een ‘zone voor handelslint grootschalige handelszaken’ (categorie van bedrijvigheid) en gelegen naast een drukke gewestweg. De impact van de verlichting is bijgevolg verwaarloosbaar.
De verlichting moet beperkt zijn tot de terrein en klemtoonverlichting. De verlichting moet naar beneden schijnen en mag onder geen geval de intensiteit van de straatverlichting overtreffen.
Grondwater
De exploitant is vergund voor het oppompen van max. 3.000 m³/jaar via een verbuisde boorput met een diepte van 60 m uit de watervoerende laag met HCOV-code 0252 Zand van Diest. Het opgepompte grondwater wordt gebruikt voor het wassen van de voertuigen in de self-carwash.
Er wordt geen wijziging gevraagd m.b.t. de opgepompte debieten (max. 8 m³/dag en max. 3.000 m³/jaar), noch m.b.t. de ligging van de grondwaterwinning.
Eerder werd de grondwaterwinning vergund onder rubriek 53.8.2 (klasse 2, advies VMM). De exploitant vraagt om deze rubriek aan te passen naar rubriek 53.8.1.a (klasse 3). Vermits de diepte van de grondwaterwinning (60 m) minder diep is dan het dieptecriterium op deze plaats (87 m) is rubriek 53.8.1.a de van toepassing zijnde rubriek. De aanpassing van de vergunde rubriek 53.8.2 naar rubriek 53.8.1.a is bijgevolg aanvaardbaar.
Biodiversiteit
De exploitatie ligt op ongeveer 2,1 km van het habitatrichtlijngebied ‘Bovenloop van de Grote Nete met Zammelsbroek, Langdonken en Goor’ en op ongeveer 2 km van het VEN-gebied ‘De Gebroekten Grote Nete’. De exploitatie is niet gelegen nabij vogelrichtlijngebied (op ca. 5 km).
Stikstof
Voorliggende aanvraag betreft een mobiliteitsgerelateerd project dat conform art. 26 van het decreet niet beoordeeld wordt volgens het beoordelingskader voor stationaire bronnen van NOx. Hiervoor geldt het beoordelingskader voor NOx voor mobiliteitsgerelateerde projecten.
Voor de beoordeling van eenvoudige dossiers met verkeer als enige stikstofbron kan een beroep gedaan worden op de recente VITO studie ‘Voertuigemissies en de minimis-normen: een analytische benadering voor wegverkeer’ (VITO-rapport 2024/EI/R/3195). In de tabellen van het rapport worden de maximale emissies of jaarlijkse verkeersbewegingen weergegeven per kritische depositiewaarde (KDW) (in kg N/ha/jaar) en afstand (in meter) tot het habitattype waarbij de 1% de minimisdrempel hoe dan ook niet zal worden overschreden.
Indien de verkeersemissies of de jaarlijkse vervoersbewegingen van een project onder de waarden weergegeven in de tabellen blijven, kan met zekerheid gesteld worden dat de impactscore van het project onder de 1% de minimisdrempel blijft en er aldus geen verdere passende beoordeling nodig is.
Vermits voorliggend vergunningsplichtig verkeersgenererend project zowel licht verkeer als zwaar verkeer betreft, dienen beide in rekening gebracht te worden overeenkomstig de voorgestelde werkwijze tijdens de infosessie ‘Mobiliteit en het stikstofdecreet’ dd. 21/6/2024 (https://www.vlaanderen.be/stikstof-in-vlaanderen/infosessie-mobiliteit-en-het-stikstofdecreet).
De exploitant voegde een impactscoreberekening toe waaruit blijkt dat de impactscore <1% en er bijgevolg geen passende beoordeling nodig is.
Verscherpte natuurtoets
In de nota van de Vlaamse Regering betreft het voorontwerp besluit van de Vlaamse Regering over de beoordeling van schade aan de natuur in het Vlaams Ecologisch Netwerk en de principiële goedkeuring ervan is opgenomen dat meet- of beoordelingsinstrumenten die worden gehanteerd in toepassing van andere natuurtoetsen (bv. de impactscoretool bij habitattoets) ook kunnen ingezet worden bij de beoordeling in toepassing van artikel 26bis van het decreet.
De gezamenlijke impactscoreberekening m.b.t. de habitattoets gaat uit van worst-case KDW (KDW = 6) en van een afstand van 2 km tot Habitatrichtlijngebied. Vermits het dichtstbij zijnde VEN-gebied op ca. 2 km van de exploitatie gelegen is, lijken de resultaten m.b.t. de habitattoets, op basis van vermelde nota aan de Vlaamse Regering, te kunnen hernomen worden voor VEN-gebied. Er zijn, wat betreft stikstofdeposities, geen onvermijdbare en onherstelbare schade aan de natuur in VEN-gebied te verwachten.
Bijstelling van de bijzondere voorwaarden
De exploitant vraag een bijstelling van de opgelegde bijzondere voorwaarden. Dit is tevens een afwijking op artikel 5.15.0.6.§1 van VLAREM II dat luidt als volgt: "Onverminderd de bepalingen van hoofdstuk 4.5. zijn rustverstorende werkzaamheden verboden op werkdagen tussen 19 uur en 7 uur alsmede op zon- en feestdagen, tenzij anders vermeld in de omgevingsvergunning voor de exploitatie van de ingedeelde inrichting of activiteit."
Volgende voorwaarden zijn tot op heden van toepassing:
Er wordt gevraagd om de carwash 24u lang open te kunnen houden. Hierdoor zijn ook de andere bijzondere voorwaarden zonder voorwerp.
Overwegende dat:
en gelet op de genomen maatregelen met betrekking tot geluid en trillingen, is de bijstelling van de bijzondere voorwaarde aanvaardbaar.
De exploitant deelt mee dat:
Er zullen bordjes geplaatst worden die verplichten de motor uit te zetten en die claxonneren verbieden.
De exploitant doet dagelijks een routine controle op de site. Hier zal ook nagegaan worden of de installaties defecten vertonen zodat dit snel verholpen kan worden. Goed werkend gereedschap is namelijk stiller dan defect materiaal.
Er wordt aanbevolen om in de bijzondere voorwaarde op te nemen dat de bezoekers moeten geïnformeerd worden dat het verboden is de auto te laten draaien, te claxoneren en de radio’s van de wagen op te zetten.
Resultaten openbaar onderzoek
Het openbaar onderzoek werd gehouden van 2 oktober 2024 tot en met 31 oktober 2024. Naar aanleiding van het openbaar onderzoek werden er geen bezwaarschriften ontvangen.
Bespreking adviezen
De omgevingsambtenaar heeft kennis genomen van de volgende adviezen en beoordeelt deze als volgt:
Het advies wordt gevolgd en er wordt voorgesteld om de lozingsnormen opgelegd door VMM op te leggen in de bijzondere voorwaarden.
Conclusie
Uitgaande van de gegevens opgenomen in het aanvraagdossier en rekening houdende met bovenstaande bemerkingen wordt deze aanvraag gunstig geadviseerd, mits toepassing van de algemene, sectorale en bijzondere milieuvoorwaarden.
Bijzondere milieuvoorwaarden
Er wordt voorgesteld om naar aanleiding van deze aanvraag de bijzondere voorwaarden aan te passen als volgt:
- fosfor (P): 10 mg/l
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het advies van de omgevingsambtenaar en maakt dit zich eigen.
De aanvraag ingediend door Hufkens, Joris gevestigd Paviljoenstraat 5 te 2440 Geel, voor een exploitatie gelegen te Meeuwstraat 2, kadastrale ligging Geel, afdeling 3 sectie L nr. 990T, wordt voorwaardelijk vergund.
Volgende rubrieken en hoeveelheden worden vergund:
Rubriek | Omschrijving | Hoeveelheid | Klasse |
3.4.1°b) | het lozen van bedrijfsafvalwater dat gevaarlijke stoffen bevat met concentraties boven het indelingscriterium. (Verandering: afwijking lozingsnorm voor fosfor) | 1.5 m³/uur, 15.5 m³/dag en 3011m³/jaar | 2 |
15.4.1° | Self-carwash voor het wassen van motorvoertuigen, volledig gelegen in industriegebied (Verandering: van 150 naar 206 voertuigen per dag, rubrieknummer). | 206 voertuigen/dag | 3 |
17.3.4.1°a) | Opslag van bijtende vloeistoffen (Nieuw) | 1,3 ton | 3 |
17.4. | Opslag van gevaarlijke producten in verpakkingen met een inhoud van 25l (Nieuw) | 400 liter | 3 |
53.8.1°a) | Gronwaterwinning met een diepte van 60 m-mv en 3000m³ per jaar (Verandering: rubrieknummer) | 3000 m³/jaar | 3 |
De vergunning wordt verleend voor een termijn die eindigt op 27/07/2029.
Volgende voorwaarden zijn van toepassing:
Algemene voorwaarden VLAREM II: hoofdstukken 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6
Sectorale voorwaarden VLAREM II: hoofdstukken 5.3, 5.15, 5.17, 5.53
Bijzondere voorwaarden:
De algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het VLAREM zijn van toepassing.
De algemene en sectorale milieuvoorwaarden staan in titel II van het VLAREM. Bij wijziging van VLAREM wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het VLAREM is raadpleegbaar op de Milieunavigator, via de link: https://navigator.emis.vito.be/
Het college van burgemeester en schepenen beslist om de administratieve rechtzetting goed te keuren.