Op de eerste planningsdag met het bestuur en managementteam op 17 januari 2025 bepaalden het bestuur en het MAT de missie, visie en waarden die we als stad de komende 6 jaar zullen uitdragen. De opmerkingen en suggesties werden verwerkt in het voorstel dat nu ter goedkeuring voorligt.
Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor goedkeuring.
Op 17 januari 2025 werd door de leden van het college en het MAT gekozen om met de huidige missie verder te werken.
Voor de visie werd op basis van de huidige versie vertrokken. De suggesties en opmerkingen werden meegenomen en verwerkt in het voorstel dat nu ter goedkeuring voorligt.
De waarden en kerncompetentie werden herbevestigd. Kerncompetenties zijn competenties die elke medewerker moet hebben om te werken voor stad Geel. Het voorstel is de huidige kerncompetentie te behouden: samenwerken.
Het college van burgemeester en schepenen bepaalt de missie van de organisatie:
We zorgen voor welvaart, voor het welzijn van onze burgers en voor de duurzame ontwikkeling van Geel en onze centrumfunctie.
We ondersteunen en organiseren initiatieven dicht bij de burger.
Het college van burgemeester en schepenen bepaalt de visie voor de organisatie:
Onze stad heeft levendige stads- en dorpskernen en zet in op veiligheid en ondernemerschap. We creëren aangename plekken die uitnodigen tot activiteiten en ontmoeting.
Onze barmhartigheid is voelbaar in een zorgzame, warme en inclusieve gemeenschap waar mensen er voor elkaar zijn en iedereen alle kansen krijgt om zichzelf te ontwikkelen en voluit een rol op te nemen in het maatschappelijke leven.
Onze dienstverlening beantwoordt aan de huidige noden zonder de toekomst te bezwaren.
Onze stad innoveert door creativiteit, nieuwe technologieën, ideeën en inzichten en nodigt iedereen uit om hiertoe positief bij te dragen.
Het college van burgemeester en schepenen bepaalt de waarden voor de organisatie:
vertrouwen
We besteden aandacht aan het ontwikkelen van professionele, geborgen, warme, duurzame relaties tussen burger en bestuur en binnen de organisatie. We zorgen ervoor dat we wederzijds vertrouwen niet schaden.
samenwerken
We bundelen onze krachten om meer te realiseren en betere resultaten te krijgen. We versterken onze wederzijdse verbinding en onze trots.
respect
We beschermen de waarde van mensen en hun omgeving.
We verwachten van iedereen eerbied voor de waardigheid, gevoelens en overtuiging van elk individu.
We benaderen elkaar professioneel en hoffelijk.
servicegericht
We organiseren onze dienstverlening volgens het dienstverleningsconcept: laagdrempelig, vraaggestuurd, geïntegreerd, beschermd, kostenefficiënt, professioneel, proactief
Het college van burgemeester en schepenen bepaalt de kerncompetentie voor de medewerkers:
Samenwerken
Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat op niveau van een team, dienst, sector, organisatie of in relatie met de klant, ook wanneer je er geen persoonlijk belang bij hebt. Je doet dit met teamgeest en respect voor anderen.