Politiecodex stad Geel, goedgekeurd door de gemeenteraad van 02/02/2009 en latere wijzigingen
Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen
Chiro Zammel vraagt de toestemming voor de organisatie van openluchtbal, aan de chirolokalen te Zammelseweg 194, op zaterdag 2/8/2025, van 20.00 tot 04.00 uur.
Organisatoren vragen bijkomend toestemming gevraagd voor:
-het verkopen van sterke drank tijdens het evenement
-tijdelijke verkeersmaatregelen van 2/8/2025 18.00 t/m 3/8/2025 (parkeerverbod St. Gerebernusstraat, tussen Zammelseweg en St. Gerebernustraat 12, Zammelseweg tussen St. Gerebernusstraat en kerkplein Zammel, Zammelseweg, 1e rij parking, en verboden toegang voor wagens thv school).
De burgemeester geeft de toestemming aan Chiro Zammel voor de organisatie van openluchtbal, aan de chirolokalen te Zammelseweg 194, op zaterdag 2/8/2025.
De voorwaarden vermeld in het besluit en in het (voorafgaandelijk) advies en controleverslag(en) van de brandweer moeten strikt nageleefd worden.
De organisator zorgt voor de nodige verzekeringen.
Aan de organisatoren wordt uitdrukkelijk gevraagd het actieplan ‘Alcohol & Jongeren’ mee uit te dragen:
Als organisator moet je erop toezien dat het rookverbod in de tent wordt toegepast. De organisator, security en alle medewerkers hebben de verantwoordelijkheid de bezoekers actief op het rookverbod te wijzen. Dit wil zeggen dat je rokende eventbezoekers in de tent erop attent moet maken dat ze niet mogen roken en hen bij herhaaldelijk roken in de tent de toegang tot de fuif moet ontzeggen.
De Vlarema (Besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen) verbiedt organisatoren van evenementen om nog met wegwerpbekers te werken. Alles moet in herbruikbare bekers geserveerd worden. Het verbod dat eerder gold op petflessen en blikjes op evenementen werd uitgesteld. Deze mogen gebruikt worden. De organisator doet het nodige om zich in regel te stellen met de geldende wetgeving.
Om redenen van openbare orde, rust en veiligheid adviseert de politie de minimum van 7 agenten professionele security.
Voor deze aanvraag gaat de politie akkoord met de inzet van gelegenheidssecurity, vermits de vrijwilligers gemachtigd worden door de burgemeester, en dit via de nodige documenten aan Evenementenloket.
Indien tijdelijke verkeersmaatregelen toegestaan worden door politie/dienst Verkeer, zal een tijdelijk verkeersreglement opgesteld worden en op voorhand bezorgd worden aan de organisator van de activiteit.
Voor wat betreft de signalisatie wordt aan de organisatoren gevraagd om volgende procedure strikt toe te passen:
De overlast naar de omwonenden toe moet tot een minimum beperkt worden.
De organisator zorgt ervoor dat de omwonenden tijdig – minstens 1,5 week voor evenement - , schriftelijk en correct in kennis gesteld worden van het doorgaan van het evenement, eventuele verkeersmaatregelen genomen naar aanleiding van het evenement en van het feit dat eventuele inzameling van afvalfracties (restafval, GFT, PMD, papier/karton) mogelijks verstoord zal zijn (info hieromtrent: IOK).
Behoudens afwijkingen, uitdrukkelijk bepaald in onderhavig besluit, blijft de aanvrager/vergunningshouder ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van alle toepasselijke wetgeving en reglementen.